Hallo, Mijn man werkt in de horeca. Hij is nu al een poos in dienst van zijn huidige werkgever en heeft een contract voor onbepaalde tijd. Hij heeft een nieuwe baan gekregen en wil zijn huidige baan dus opzeggen. Nu is er alleen onduidelijkheid over hoe het zit met het opzegtermijn. Op internet word ik niet veel wijzer omdat er nu geen horeca cao zou zijn? Heeft hij nu een maand opzegtermijn per kalendermaand (dus ongeacht welke dag in september je opzegt, je moet tot eind oktober dan blijven) of vanaf de dag van opzegging en dan een maand later klaar. Wie weet dit wel? En waar kan ik het vinden?
Ook wanneer er momenteel geen geldende CAO ligt, omdat de CAO verlopen is gelden wel de normale regels voor opzeggen. In de meeste gevallen zeg je op met een kalendermaand opzegtermijn. Maw wanneer je IN de maand september opzegt (dus voor de 30e) dan ben je nog in dienst tot en met 31 oktober. Wanneer er nog vakantiedagen moeten worden opgenomen dan kan het natuurlijk zijn dat de laatste werkdag eerder is. Houd er wel rekening mee dat het verlof tegoed dan naar rato is! Want je werkt wel twee maanden korter.