Hoi meiden! Aangezien de zomer op zich laat wachten, ben ik maar begonnen met de zoektocht naar een leuke winterjas voor mijn dochter van 18 maanden. Ik heb een leuke gezien van Mexx, online te bestellen, maar ja... de maat. Welke maat kan ik het beste nemen? Momenteel draagt ze kleding maat 80/86, waarbij het dus wel per merk verschillend is hoe het valt. Ik denk dat dit wel bekend voorkomt. Vorig jaar werd mij geadviseerd om het jasje een maat groter te kopen omdat ze nog groeien, er wat onder moet passen enz. Maar nu is ze 18 maanden en het groeien gaat niet zo hard meer als vorig jaar. Maat 86 met risico op de jas niet meer passen in maart? Maat 92 (wat klinkt dat groot zeg!) en misschien de eerste tijd veel te ruim? Wat/hoe doen jullie dat? Groeten, Mexicang
Als ze nu 80/86 draagt van bovenkleding, dan zou ik een jasje in maat 86 nemen. 92 zal dan nog echt veeeeel te groot zijn denk ik. Jasjes vallen vaak wel wat ruimer! Mijn dochter draagt 92/98 van bovenkleding en een jasje maat 92 is nog ruim genoeg om de winter mee door te komen. Misschien kun je anders twee maten bestellen en de verkeerde maar terug sturen? Of zit er niet een Mexx winkel in de buurt waar je kunt passen?
ik zou ook gaan voor maat 86, waarschijnlijk past het de hele winter wel en anders scoor je nog een extra jas in 92 in de uitverkoop voor de laatste maanden. Ik vind het geen gezicht als een jas veel te groot is, staat zo armoeiig vind ik.
Mijn zoontje heeft nu ook maat 80/86 en ik heb een maaat 92 winterjas genomen. Ik vind dat je jas best een beetje ruim mag zijn en ze moeten er wel de hele winter mee door kunnen.
Toevallig zat ik gisteren met hetzelfde probleem. Ik had ook een jas van Mexx besteld. Mijn dochter zit nu nog in 80 en heb toen maat 80 en 86 besteld. Allebei heb ik aangepast (nog wat hulp/meningen van een paar meiden gehad) en gekozen voor de 80. De 86 weer kosteloos teruggestuurd. Ik vond het hartstikke handig dat je op de Mexx-site ook geen verzendkosten hoeft te betalen.
Hier zit ze ook in 80/86 en heb een winterjas in 86 van NONO. Mouwen zijn lang zat. Op haar buik heeft ze niet heel veel ruimte meer maar er zit elastiek in de taille en dat rekt natuurlijk wel wat mee.
Mijn dochter zit nu in 80 dus ik twijfelde ook over 80 of 86 had een jas van mexx gezien (roze trenchcoat) maar hoe valt mexx?
Ik zou gaan voor 86. Bij het maken van de jassen zullen ze er heus wel rekening mee houden dat er nog dikke kleren onder gaan . En het groeien gaat inderdaad niet zo snel meer. Mijn zoontje is redelijk gemiddeld, qua lengt en gewicht, maar die had pas met 2,5 jaar een winterjas in maat 92 aan.
ik vind winterjassen altijd ontzettend groot vallen. Zou m dus zeker niet een maat groter kopen. Mexx valt (qua jassen in ieder geval) ook groot. Mijn dochter kon m een winter later nog steeds aan, terwijl ze in dat jaar 2 maten gegroeid was...
Hoi allemaal! Bedankt voor de reacties ! @ Spriet, ik heb ook wat kleding van Mexx en die vallen over het algemeen goed tot wat aan de grote kant. Met jasjes weet ik het niet, ik had vorig jaar een ander jasje, wat overigens een maat groter was en ze heeft er de hele winter mee kunnen doen (van ongeveer okt tot en met maart) Gisteren in winkels even gekeken naar maten 92 en dat was echt even schrikken!! Grooooot!! Toch heb ik het jasje in 92 besteld, puur omdat ze dus de 86 niet meer hadden.... En wat Allistair ook zegt, geen verzendkosten en kosteloos retourneren, wel zo handig. Ik heb haar net haar nette zomerjas maat 86 aan gedaan en die valt nog altijd prima, dus ik zei tegen mijn man dat we voor een 86 moeten gaan. Totdat ik onder het jasje wilde voelen en merkte dat het om het lijfje wel wat strakker begint te zitten. Als daar wat dikkers onder moet. ?? Zou niet weten of dat gaat. Maar.... passen tot we erbij neervallen, want het is al gezegd, als het jasje veel te groot is, is het ook geen gezicht inderdaad. Gisteren wel leuke jasjes in de winkel gezien, maar moet wel eerlijk bekennen.... tot en met maat 86 vond ik ze nog wat baby-achtig en daarna vond ik ze super! En ze is 18 maanden, niet echt de leeftijd voor een babyjasje, toch? Ik hoop dat de jas snel binnen is, ik zal jullie laten weten hoe de jas zit ! Gr, Mexicang
ik zou voor 86 gaan. mexx valt al een beetje groot zeg maar en als je dan voor 92 zou gaan zou dat echt veels te groot zijn. de winter kom je er zeker wel mee door.
ik twijfel ook over een Mexx jasje...mijn zoontje heeft nu 80 maar dat zit nog best ruim!... voirge winter had ik ook een jasje maat grote gekocht maar dat merk viel zo groot, dat ie het nooit goed heeft gepast in de tijd dat het koud was, zag er niet uit ik twijfel dus ook nogalals 80 nu nog ehct ruim zit ...moet ikd an ehct 86 aanschaffen? ik heb wel wat truitje in 86 en dat zit nog echt als ene jurk nu
Vandaag het pakje van Mexx opgehaald, we waren op vakantie en dus niet aan de deur dit keer . Had toch een maat 92 besteld en ik ben blij dat ik dit heb gedaan, want het jasje is niet echt veel te groot. Ik stond er eigenlijk versteld van. De mouwen, die zijn wel lang, maar dat vind ik in de winter eigenlijk geen probleem, want ik had vorige winter steeds ruzie met handschoentjes. Het lijfje van het jasje lijkt zelfs iets te krap, maar ik vermoed dat dit komt doordat het jasje getailleerd is, dat moet nog soepeler worden. Ze wilde absoluut niet passen, ze zag het jasje en gilde alles bij elkaar, ben blij dat ik het thuis kon passen. later vandaag nog maar eens aandoen,maar ik denk dat de maat de juiste maat is. Gelukkig, want ik vind het jasje echt uberschattig ! groetjes, mexicang
Welk jasje heb je van mexx? die trechcoat van stof? Ik ga die wel bestellen in maat 80 na hulp van allistair die voor haar dochter dezelfde jas heeft
Spriet, ik heb dit jasje, zie link: Jas - in de Mexx Online Shop Nederland Bedoel jij het jasje waarvan 1 knoop net even anders is dan de andere knopen? Die had ik in de winkel zien hangen, die vond ik in ieder geval ook erg leuk,maar heb een stof nodig die een onverwacht buitje aan kan, ik ben afhankelijk van de fiets. Zit ik net dus even op de site, zie ik dat er wéér allemaal nieuwe jasjes op staan! Sommigen ook echt zo leuk ! Ach, wij vrouwen kunnen denk altijd wel los gaan als we willen