Mijn zoontje is al zwaar geboren. Hij woog 4360 gram. Toch zag je het niet echt aan hem. Met 4 maanden woog hij 8405 gram! Ze vroegen zich af hoe ik aan zo'n zwaar kindje kwam,omdat ik zelf gewoon slank ben. Overigens heb ik m'n zoontje binnen een half uur op de wereld gezet! Nu is hij 5 maanden,en iedereen vind hem best zwaar,dat is hij ook wel (als je hem draagt). Op het CB vinden ze hem niet zwaar,gewoon normaal in proporties,omdat hij ook een voorsprong had bij de geboorte. Straks als hij loopt,dan gaat het er wel vanaf. Kledingmaat heeft hij maatje 74,broekmaatje 68. Zijn er nog meer mama's die een "zwaar" kindje ter wereld hebben gebracht? En wat weegt jou baby van 5 maanden?
Mijn kindje was juist heel klein bij de geboorte (2506 gram), maar heeft de schade ruimschoots ingehaald. De laatste keer bij het cb, vorige week, woog hij al bijna 7 kg (6985 gram)!!! Ben dus heel benieuwd of dit zo doorgaat, maar ik ben allang blij dat hij het zo goed doet (na een erg slechte start). Ik ben overigens zelf klein en slank. Mn man is wel vrij groot en breed
Er zijn meer kindjes van dit formaat hoor Mijn zoontje was bij geboorte bijna 10 pond. met 4mnd woog hij ruim 8kg en nu met 6 maanden weegt hij 10kg! Hij is 74cm en draagt ondertussen maatje 74, broekjes 80. Je ziet het ook niet echt aan hem. Alles is gewoon in proportie. Natuurlijk heeft hij wel wat meer spekkies rond zijn bovenbenen, maar hij groeit volgens de juiste lijn in de curve (+2) alleen qua lengte is hij ineens naar de +2,5 lijn gesprongen met 4 maanden. En inderdaad, wanneer ze gaan lopen, gaat het babyvet er wel af Ik ben trouwens zelf ook vrij tenger gebouwd, maar mijn man is juist vrij grof van bouw (niet dik, wel breed).
Mijn zoontje was met 4 maanden 5670 gram. Hij was wel een stuk lichter bij de geboorte. Nu met 19 maanden was hij 9.9 kg
Hier niet zo heel zwaar. Hij was 4110 gram met de geboorte en met ruim 3 maand 7335 gram. Hij is nu ruim 4 maand en heeft maat 68/74. Ondanks alles is hij toch mooi slank al zou je dat niet zeggen met zijn gewicht.
John woog 3380 gram bij geboorte en was met 5 maand 8450 gram, dus ook een flinke beer hij zit wel net in mt 68
Onze dochter is bijna 5 maanden en woog afgelopen week 5560 gr. Bij de geboorte was ze ook maar 2930 gr. en ze is nu dus ook nog steeds niet heel groot/zwaar. Ze heeft maatje 56/62.
ze is nu dus 4 maanden en 3 weken en ik denk dat ze nu 6.3 kilo weegt. Ze is 65 cm. Toen ze geboren was was de 46 cm en 3 kilo. Wat een flinkerds zitten ertussen zeg! maar wel leuk het verschil zo tussen die kids.
Mijn flinkerd gaat winnen denk ik hihi. Hij was met 4 maand al 70 cm en meer dan 9 kilo! En een honger halsje, niet normaal meer!
Mijn dochter was bij de geboorte 3420gram en 49cm, van de week was ze 62cm en 6550gram. Draagt over het algemeen maat 62. Mijn broertje was bij zn geboorte 11 pond en 55 cm, ik kreeg extra controle om te kijken hoe groot ze zou worden.
Onze dochter is maandag 5 maanden en woog 2 weken geleden 8225 gram en is 66.5 cm. Haar kledingmaat is 68.
Leuk om te lezen dat er zo verschillen zijn bij leeftijd en gewicht! Mijn zoontje heeft echt babyvet. Lekkere spekarmpjes en beentjes,soms als ik hem draag,dan wordt dat echt wel zwaar hoor. De wandelwagenbak is 70cm,en hij past er nog nét in.
Volgens mij zijn onze ventjes exact even oud, maar als je ze naast elkaar ziet, zou je dat niet zeggen (denk ik). Ons mannetje zal nu ca 6 kg wegen gok ik (was bij geboorte 1870 gram, 4 wk te vroeg geboren + groeiachterstand van ca 3 wk). Qua kledingmaat zit hij nu in 50, 56 of sinds kort ook 62. Het hangt er vanaf hoe groot (of klein) het uitvalt
Ik denk ook dat als je naast elkaar ziet,je niet zou zeggen dat ze even oud zijn! Wat een verschil hé.