30 weken en minder leven voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zaantje25, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaantje25

Zaantje25 Lid

31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik weet dat deze vraag al tig keer is gesteld maar ik doe er toch maar een schepje bovenop. Misschien maak ik me te snel zorgen, maar ben gewoon bang dat er dalijk iets mis is.

Ik ben nu bijna 30 weken en de afgelopen weken heb ik de baby lekker actief bezig zien zijn.
    Rond week 25 had ik een rustig weekje(bijna niet gevoeld) en maakte mij daar ook zorgen over. Toen ik net op het punt stond de verloskundige te bellen begon de baby weer te voetballen. Ik zag mijn buik van de ene naar de andere kant gaan. Echt fantastich.

Maar nu voel ik de baby weer niet.
    Je hoort hem nu wel elke dag te voelen toch? En de baby is toch al groot genoeg om alle schopjes te voelen? Kan het misschien zijn dat hij anders is gaan liggen?
    Sorry hoor ik maak me zo'n zorgen altijd, het is mn eerste zwangerschap. Dus weet niet wat er allemaal bij hoort.
    Herkent iemand dit?

Alvast bedankt !

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hoi Zaantje,

Voor de zwangerschap had ik een boek aangeschaft, dit heet; het mama-boek, van K. Kessler.
    Hierin las ik gister toevallig, dat je je kindje gemiddeld 8 keer per dag moet voelen bewegen, vanaf 30 weken. Hierbij in begrepen zijn natuurlijk ook de hele kleine bewegingen.
    In eerste instantie lijkt dit heel veel, maar als je er goed op gaat letten, denk ik dat het wel mee valt en niet zo vaak is eigenlijk.

Ik zou je maar niet te druk maken, want dat is op zeker niet goed..!! Als je twijfelt of je wél zorgen gaat maken, kan je beter even de verloskundige bellen. Daar zijn ze immers voor toch? En hoef je je ook niet om niks druk te maken? Een bevestiging dat alles goed is, is altijd fijn!

Heel veel succes..!!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Je moet inderdaad je kindje wel voelen, al is het maar een kleine beweging. Ben je er al echt even voor gaan liggen en heb je geprobeerd contact te maken met de kleine? Vaak als je even heel rustig op bed gaat liggen en wat zachtjes op je buik drukt ofzo reageren ze wel.

Zo niet, en je blijft je zorgen maken dan moet je gewoon je vk even bellen. Daar zijn ze voor!

Succes!

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.275
    6.187
    113
    Gewoon bellen!!

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb het ook een keer gehad en mijn vk adviseerde om onder de douche te gaan en dan met de straal over je buik te gaan. Dit hielp want eenmaal afgedroogd en aangekleed had ik weer een voetballertje in mijn buik.

Maar als dit allemaal niet helpt echt bellen hoor! Liever te veel dan te weinig.

Deel Deze Pagina