Je baby wel of niet inenten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koon, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

poe hee, als iedereen nu gewoon antwoord geeft op ts, en anders niet reageert...

ts, wij enten wel. Ik ben erg blij dat wij in nl de mogelijkheid hebben om onze kinderen aan deze vreselijke ziekten te laten ontkomen. Juist omdat veel mensen enten blijft dat zo.
    Ook woon ik in een gedeelte van nl waar je ook kunt zien wat niet enten tot gevolg kan hebben..
    Ik heb de entingen gewoon volgens het schema van het rivm laten doen, maar je kunt ook een aangepast schema volgen als je wilt. Op het moment van de prikken was zij steeds fit en gezond, anders had ik het op een later tijdstip gedaan.

Voor je vriendin en jezelf als je je keuze maakt...hou er wel rekening mee dat er kdv's en misschien ook scholen zijn waar je kindje niet welkom is als het niet ingeent is. Was iig zo bij de kdv's waar ik mee bekend ben.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja, hier wel geënt. Liever een risico nemen met een bepaalde reactie op de vaccinatie als het risico lopen op sommige vreselijke ziektes.

3. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier wel ingeënt.
    Wel hou ik het bij de standaard spuitjes bij het CB.
    Al het andere beschouw ik ook als overbodig.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja hier wel geënt, en blij toe ook. Toen Sam 5 maanden oud was kreeg hij kinkhoest. Doodeng, maar gelukkig had hij al de eerste enting gehad. Artsen hebben me verteld dat het anders veel heftiger was geweest. Mijn oudste heeft het helemaal niet gehad. Lang leve enten!

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik vind het geen optie om niet te enten! Ja natuurlijk laat ik ze enten!
    Vind het persoonlijk erg sneu voor de kindjes als je het niet laat doen (stel je voor ze raken ziek... Moet je toch niet aan denken)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Joh ze is nieuw hier, give her a break.
    Denk ook niet dat ze weet hoe discussies hier kunnen verlopen, dus snap haar reacties wel :)

7. Koon

Koon Niet meer actief

Dat ligt niet aan het onderwerp maar op de manier waarop mensen ergens op reageren....

Overigens laten wij ons kindje gewoon inenten. Ik hoorde het gister ook voor het eerst, dus was benieuwd hoe anderen hierover denken en/of er (veel) meer mensen zijn die dit niet doen.

8. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hier zit totaal geen logica in. Als er meer ouders zo gaan denken, dan blijft er weinig 'schoon' over in nederland en zijn we weer terug bij af.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Op ons kdv worden kindjes die niet geënt zijn ook niet toe gelaten..

10. Onje

Onje Niet meer actief

L.emmy krijgt zijn prikjes.
    Heb er nooit bij stil gestaan dat je het ook niet kan laten doen.
    Zie ook het nut niet in van niet enten.

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze zoon heeft een hele periode een heel erg slechte gezondheid gehad, en wij mogen van geluk spreken dat hij volledig geent was. Hijw as zo vatbaar er hoefde maar iemand te kuchen en hij werd ziek. Dit heeft maanden geduurd. Ik blijf erbij dat ik verstandig ben geweest te enten en dat vindt de kinderarts gelukkig ook. Inmiddels een gezond jochie

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat bedoel ik ook...;)

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza de eerste vaccinaties gewoon gedaan, maar ze werd er steeds behoorlijk ziek van en had last van allerlei andere zaken nog, dus deze keer stellen wij de vaccinaties, naar voorbeeld van een aantal landen om ons heen/in Europa, uit tot na de 6 maanden, (tenzij straks kinkhoest nog blijft heersen, dan enten we wel eerder). We doen dan alleen de DKTP, de Hib doen we niet en ook de BMR zal spruit 2 niet krijgen.
    Thirza heeft die ook niet gehad en ik heb als kind alle drie deze ziektes keurig doorlopen zonder enig probleem. Ik heb dus meer zoiets van: ze laten zich nog maar eens enten als ze ten tijde van een zwangerschapswens deze ziektes nog niet gehad hebben.
    Vaccinaties hebben sowieso maar een beperkte beschermingsduur, terwijl het doorlopen van de ziektes levenslang immuun maakt.

14. raspberry

Met schoon zal ze bedoelen: hygienisch. In landen waar hygiene niet zo denderend is, zijn deze 3 kinderziektes een veel groter probleem, (veel hogere kans op complicaties) dan in een land als Nederland.

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    nou, ik heb m deze weken behoorlijk geknepen want ben hoogzwanger en mn kinderen leken kinkhoest te hebben( milde variant) gelukkig bleek het niet zo te zijn.
    maar wat was ik er bang voor! en dan niet zo zeer voor mn kinderen, maar wel voor t kindje in mn buik!
    baby's kunnen er heel ziek van worden, hersenbeschadiging krijgen en zelfs aan overlijden.
    en dat door mensen die hun kinderen niet laten inenten, waardoor deze ziektes dus nog voorkomen enz ....

16. raspberry

Als ze dat willen weten, wordt er wel naar gevraagd hoor :)
    Zijn gelukkig ook zat KDV's waar dat geen punt is.

17. raspberry

Niet alle ziektes zijn uit te bannen door te enten, omdat enten niet altijd voorkomt dat je drager bent. Een aantal van de ziektes waarvoor geent wordt, ben je dan wel zelf tegen beschermd, maar kun je dus wel overdragen op anderen.
    Daarnaast ben je niet automatisch 100% beschermd als je gevaccineerd bent. Als je onvoldoende antistoffen opbouwt vanuit de vaccinaties, kun je dus nog steeds ziek worden van zo'n ziekte.
    Dat heeft dan dus niets te maken met wel of niet gevaccineerd zijn.

Kinkhoest is trouwens wel een enge met jonge baby's idd en verstandig om wel voor te vaccineren.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ja, dat eerste topic in je lijstje, ik wacht nog steeds op antwoorden op mijn vragen van die meneer met die 'enge'verhalen'

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik laat het wel doen en snap de mensen niet die het niet doen.

20. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Hier ook steeds op de vooropgestelde tijdstippen laten inenten. Zou het zo onverantwoord vinden dat een kind dat niet ingeënt is en toch ziek zou worden andere kindjes ook infecteert (bv baby's minder dan 3 maanden).

In BE is bv enten tegen polio verplicht en moet je een document op het gemeentehuis afgeven als bewijs. Er is sinds enige tijd opnieuw een vaccinatie bij zwangere vrouwen en jonge vaders tegen kinkhoest, omdat dit idd opnieuw in opmars is...

Deel Deze Pagina