je babytje een vast ritme in de buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luuus, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

ik hoor vaak om me heen dat de kindjes in je buik een vast ritme heeft dat je het voeld.. of overdag heel druk of sávonds.. ik merk dit zelf helemaal niet sommigen dagen is ze heel druk in me buik en andere dagen voel ik dr helemaal niet waardoor ik me dan meteen zorgen ga maken.. het is echt heel afwisselend.. herkennen meer dit en maakten jullie je ook druk als je je kindje 1 of 2 dagen amper gevoeld heb?

2. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    ja hoor, ben dinsdag uitgerekend, maar nog steeds. afgelopen donderdag en vrijdag amper gevoeld, het hele weekend is ze weer als een dolle aan het bewegen. Volgens mij zijn het echt groeidagen of zo, dat ze gewoon even geen energie heeft om ook nog te balletten en te voetballen! En een ritme: ik merk dat ze iedere keer als ik gegeten heb de hik krijgt. Zou ze dan een beetje in de verdrukking komen :)

3. luuus

luuus Niet meer actief

haha wat grappig dat je dat voeld na het eten... ik kan het verschil tussen de hik en schopjes eig ook niet echt voelen...:S maar misschien komt dat nog haha

4. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Hoihoi,

Ik kan goed merken dat het ritme in mijn buik,
    nu word uitgeoefend in de praktijk! :)
    Dus; wen er maar alvast aan ;)
    (ik weet niet of het daadwerkelijk zo is hoor,maar bij Mirthe
    merk ik het wel!)

Groetjes,Alida

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij mij zat er in het begin ook nog niet echt een ritme in. Nu wel redelijk, altijd 's avonds als ik me ontspan (meditatie en later ook in bed), dan 's ochtends een beetje beweging en dat wordt dan later op de dag weer meer. 's Nachts voel ik amper wat (zou dat betekenen dat ze ook veel doorslaapt na de bevalling?).

Het kan ook aan jouw ritme liggen dat je d'r soms minder voelt, als je zelf druk bent voel je je kindje minder bewegen.

Maak je niet te veel zorgen!

Groetjes Rosa

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik voel de beep meestal 's avonds, bij de koffie. Vindt ie vast gezellig ofzo.
    Soms 's middags in de auto van werk naar huis.

Het stomme is ik voel 'm nooit 's nachts of 's ochtends behalve toen we afgelopen donderdag om 9:00 bij de VK voor controle waren en ze naar het hartje wilde luisteren. Toen was ie opeens de hele tent aan het verbouwen :D

7. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Ons kindje heeft toch wel een redelijk ritme. Je kunt de klok er niet op gelijk zetten maar ik bespeur toch een regelmaat bij ons kindje. Meestal overdag weinig beweging, meer 's avonds en 's ochtends als ik zelf rustig ben. Probeerde het ritme een beetje te veranderen, door soms met ons kindje te spelen. Is ook niet echt fijn, want dan speelt het kindje overdag terwijl ik probeer te werken en 's nachts terwijl ik probeer te slapen (dat lukt dan dus niet meer). Kan natuurlijk ook toeval zijn. Volgens mij kunnen we ons kindje beter lekker in zijn/haar ritme laten.

Vraagje aan vrouwen die al zijn bevallen: zegt het speel/slaapritme van je kindje in de buik nu ook iets over je kindje als het straks geboren is? Ik heb wel kunnen vinden dat kindjes in de buik dezelfde slaappositie aannemen als buiten de buik, maar over een slaap/speelritme kan ik niets vinden.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Sonja

8. Frida

Frida Lid

12 apr 2007
    76
    0
    0
    Een ritme kan ik wel een beetje ontdekken hoor...
    Als ik wakker word dan is de kleine ook wakker en als ik savonds in me bedje lig dan ook heel erg...
    En het leuke is als papa zijn hand op me buik legt gaat ie als een gek stuiteren, alleen voelt hij dit nog maar een heel klein beetje omdat ook bij mij de placenta aan de voorkant ligt, dus voorlopig ben ik de enige die de uk heel erg voelt.

9. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb niet altijd een ritme erin, de ene keer wel, de andere keer niet. Zou me er niet te druk om maken, zolang je het maar voelt bewegen moet het goed zijn :)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier de laatste week eigenlijk pas een duidelijk ritme. 's Avonds heel actief, ook op dezelfde manier, een beetje geschuif met af en toe een schopje en vaak de hik. Overdag vaak een paar schopjes en af en toe wat geschuif, maar ik ben dan druk bezig, dus de kleine zal het dan ook wel best vinden allemaal. En 's nachts als ik uit bed ben geweest, als ik dan weer ga liggen begint de kleine na een paar minuten lekker te schoppen. Heel erg leuk, alleen slaap ik dan niet meer... baby is dan ook erg lang achter elkaar wakker en erg actief. Volgens mij komt dat doordat hij/zij meer ruimte heeft omdat ik dan op mijn zij lig.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bij ons schoppertje valt er beslist geen ritme in te ontdekken.
    Soms is het 's nachts wel twee uur druk aan het rommelen, en soms overdag.
    Maar wel is het mooi rustig als ik zelf druk bezig ben en lijkt pas te beginnen als ik zelf rustig ga zitten of liggen.

Als het wakker is, kun je het wel leuk een beetje 'activeren' door een beetje over je buik te aaien en kriebelen, dan geeftie heel vaak een por terug, hihihi!

Deel Deze Pagina