meiden, Na de crash plaats ik dit topic nog eens. Mijn nichtje is overleden na 8 mnd zwangerschap. Ze is op 6 oktober geboren en mijn schoonzus heeft wat complicaties gehad. Gelukkig gaat het nu weer goed met haar... Neemt niet weg dat we allemaal erg emotioneel zijn over het verlies van Vere. Nu heeft mijn broer me gevraagd names alles broers en zussen, ( ooms en tantes) een kleine toespraak te houden... Ik weet niet hoe ik dit moet doen.... hoe vind ik de kracht om daar te staan? Hebben jullie tips over wat ik kan zeggen? liefs
Wat lijkt me dat moeilijk om te doen. Ik zou echt niet weten wat je moet zeggen, het is zo moeilijk om in zo'n verdrietige periode iets te vertellen. Kun je niet een mooie gedicht maken en die voorlezen? Sterkte
Gecondoleerd meis, met dit grote verdriet En veel sterkte voor je familie! Ik begreep dat het al het tweede kindje is wat ze verliezen....wat oneerlijk en onrechtvaardig! Toen mijn mama overleed heb ik ook gesproken en ik had van tevoren nooit gedacht dat ik het zou kunnen! Maar op dat moment stond ik er en ging het 'vanzelf'; ik hield het echt goed tot de laatste zin, alsof het zo moest zijn....Ik heb toen zelf een gedicht geschreven en dat voorgedragen. Je kan ook heel veel hele mooie gedichtjes op internet vinden. Veel sterkte meis!
Misschien heb je hier iets aan: Gedachten-gedichten.nl | Overlijden van een kind Staan mooie dingen op die site!
wat vreselijk gecondoleerd... misschien kan je eerst op papier zetten wat je voelt? (in samenspraak met degenen voor wie je nog meer spreekt evt) en dan kijken of dat, als je het hardop voorleest (aan iemand) goed overkomt? eigenlijk is alles wat jij uit je hart, je verdriet, zegt, goed. benoem het verdriet, de wanhoop, de verslagenheid. het gemis, het nooit vergeten, maar ook de kracht die uit de liefde voor jullie nichtje* zo sterk is. het is inderdaad ontzettend zwaar, en moeilijk, maar je zal de kracht vinden en gebruiken, echt waar. heel veel sterkte.
Het is echt heeel zwaar... en ik hoop dat ik het kan gewoon.. Ik heb wel een kladje nu..: Ik wil names alle ooms en tantes ook nog iets zeggen. Afscheid nemen, een begrip wat nu niet te bevatten is. Er zijn geen woorden die het verlies van jou, lieve Vere, kunnen beschrijven. Nooit zullen wij jou vast kunnen houden en vertroetelen. Je leeft in ons hart voort, we zijn trots op je, we houden van je en zullen je nooit vergeten.. Wat vinden jullie hiervan? Het is inderdaad hun 2de kindje wat ze verloren hebben in 2 jaar tijd.. dus is echt heel zwaar....daarbij was zwanger worden ook bij hun niet vanzelfsprekend..
heel mooi kort stukje! het hoeft zeker geen lap tekst van 2 a4 tjes te worden, gewoon een paar lieve woorden is ook goed toch?
Ik vind het een mooi stukje hoor,ts, wat je geschreven hebt. Dat is toch prima zo? Gecondoleerd met je nichtje en veel sterkte verder.
Wendy@ Lieverd weet even weinig te zeggen!! kipervel heel veel sterkte een hele dikke knuf voor juli allen. Mooi geschreven meis, het stukje.
Ik vind het erg mooi wat je geschreven hebt. Recht uit je hart, en dat zijn altijd de mooiste woorden.
Een heel mooi stukje! Recht uit je hart. De kracht om het voor te lezen komt vanzelf, om je familie te steunen en een laatste groet aan je nichtje te brengen. Jij en je familie heel veel sterkte de komende tijd!