Als je je huisdieren boven je eigen kinderen plaatst. (Heb dit zelf in mijn omgeving meegemaakt. Kind moest thuis altijd op de grond zitten want de honden mochten alleen op de bank zitten/liggen...argh).
Nikita23, je bedoelt de mensen zonder geweten? Als je jezelf boven je kind plaats. Die mama's wie alleen maar handelen in eigen belang.
In de ogen van andere ben je altijd een slechte moeder als je van 1 ding afwijkt XD (Althans ik wel in mijn buurt, omdat ik veel praat met ze ipv tikken geef hahaha erg he? Laat iedereen lekker.) Maar...kindje in de auto alleen, is natuurlijk wel dom. Okee een korte boodschap, prima, of tanken...maar een kar vol?
ik laat hem wel in de auto als ik ga betalen als ik heb getankt, wel met de deuren op slot maar meestal doe ik dit waar mijn vriend bij is en dan blijft er dus 1 bij hem. Ik durf hem daar niet uit de auto te halen omdat het echt vlak naast de grote weg zit. En als ik grote boodschappen doe, dan breng ik hem naar mijn ouders!
Als ik heb getankt en ik moet afrekenen, ren ik snel naar binnen en let continu op Tijn die ik in de auto heb zitten. Met uiteraard altijd een raampje open. Maar om hem voor die 2 minuten eruit te halen, vind ik niet nodig. Maar dit doe ik als ik zie dat er geen rij staat uiteraard. Verder laat ik hem nooit in de auto zitten als ik boodschappen ga doen.
Je bent een slechte moeder als je je kinderen door gemanipuleer, gelieg en gedraai weghoudt bij hun vader (terwijl deze een normale (!), alimentatie betalende en zich aan afspraken houdende vader is), omdat je zélf je scheiding niet kunt verwerken. *Is er nog popcorn?*
Iedereen doet het op haar manier goed maar wat ik wel vind, je bent pas een 'slechte'mama als je denkt dat je perfect bent! Nou, ik ben verreweg van perfect. Soms doe ik ook echt wel es wat fout. Of denk ik achteraf, had ik dat nou eens anders aangepakt. Maar sommige grote fouten zijn niet goed te praten. en dan doel ik voornamelijk op, geestelijke mishandeling, slaan. bleehhh, dit soort mensen kan ik gewoon niet uitstaan!
...je iemand anders boven je kind plaatst en je die ander je kind willens en wetens laat beschadigen. Helaas ken ik zo'n situatie van (tè) dichtbij: moeder scheidt van vader, hertrouwt met een andere man en laat deze haar kind mishandelen (slaan, eenzame opsluiting op slaapkamer, etc.). En dan nòg van zichzelf denken dat ze een goede moeder is en het vreemd vinden dat het kind nu totaal verknipt is...
om je nou meteen een slechte moeder te noemen... een zelfde verhaal als jou ong. had geen zout in huis en kon niet koken en het regende echt super hard. ik moest gewoon echt gaan.. heb dr gewoon meegenomen ook de regen in ..auto in en uit helegedoe misschien wagen inklappen uitklappen 2x.. maar ze gaat dus echt wel mee. in die 2 min kunnen heel veel dingen gebeuren.
Misschien even handig om erbij te vermelden; Het was op een boerderij in een schuur waar de deur open stond en waar ik naar buiten kon kijken, ik kon dus continu de auto in de gaten houden!
Om het nou een slechte moeder ( of ouders) te noemen gaat misschien te ver. Maar ik heb echt een bloedhekel aan ouders die het verkeerde voorbeeld geven in bijvoorbeeld roken/drugs etc , maar het hun kind wel verbieden en raar opkijken als haar/hun kind dit later ook doen. Beetje naief.
Ik vind je een slechte moeder als: Je je kind alleen in een snik hete auto laat zitten en weggaat. Je kind lang alleen thuis laat. Je kind alleen op een hotelkamer laat ( ookal heb je een baby foon bij je ) Je je kind mishandelt psygisch of lichamelijk. Je je kind verwaarloost.. Zo!
Krijg ik ook een handje popcorn van iemand? Ik ken iemand die haar kinderen manipuleert, uithoort en hun over hun vader voorliegt...Dat vind ik niet echt een goeie moeder nee.(kan nog wel meer noemen, maar dit is in mijn omgeving zeg maar)
je de laatste kruimel brood liever zelf op eet dan aan je kind te geven! met andere woorden: eerst voor jezelf zorgt en dan pas voor je kind! mijn kinderen gaan boven alles!