Ah, joh, die ene keer een hele dure taxi (nou ja, 2 keer; heen en terug, of hij kom je wel halen, dat kan ook) - het gaat immers even snel als je oom die rijdt. Dus zijn het (alleen?) de kosten. tenminste, dat zou ik dan denken. Maar goed, dat ben ik. Gewoon vragen of ze een sweep doen - wat zei de vorige controle? had je al een softere cervix? Ze kunnen alleen (heb ik begrepen) een sweep doen als er al verweking is. Inleiden is weer een volgende stap - ik persoonlijk zou er niet voor kiezen, maar zit en zat ook niet in jouw situatie. Mijn persoonlijke indruk is - en ik heb er nul ervaring mee, dus dit is completely biased - dat als je ingeleid wordt, je veel minder 'controle' hebt over het verloop van de bevalling. Maar dat is zoals ik zei nergens op gebaseerd (en controle heb je toch niet). Sterkte nogmaals!!!
Ik heb geen idee of ik een softere cervix heb of niet, ze checkte niet Ze zei alleen "oh, je bent 40 weken, over 12 dagen leiden we je in als je nog niets hebt" en ze onderzocht hoe groot de kleine was etc..
in het zh? wat raar. nou ja, kan natuurlijk. bij mij hebben ze toen met 40 weken of iets later idd de grootte gecheckt, maar zeiden ze meteen dat de cervix al zachter was (met 1 cm ontsluiting; dat is dus eigenlijk niets). maar dus wel gecontroleerd. 2 dagen later terug voor sweep, en die avond was de baby er.
Ook ik had hier last van alleen in mindere mate en gelukkig niet van mijn naaste familie. Ik liep uiteindelijk 1 week en 5 dagen overtijd. Heb met 40 weken mijn tijdlijn op fb uitgezet en mensen geblokkeerd op whatsapp en dat luchtte al een stuk op. Maar misschien is het een idee dat als je man thuis is je hem de telefoon laat oppakken. Mocht hij niet thuis zijn zo af en toe niet oppakken. Tis ook zeer storend zulk gedrag! Hoop voor je dat je niet al te lang meer hoeft te wachten! En vergeet niet dat al die wijsheden gelul zijn!
Oh wat moet ik veel gegeten hebben zeg! Ik ben namelijk bevallen met 35 weken Veel sterkte met die familie zeg!
Jeetje wat een reacties zeg van je schoonfamilie... alsof het aan je eetpatroon ligt!!! Dan heb ik veeeeellllssss te veeel gegeten want onze dochter is met 28 weken geboren. Was dan zeker ook mijn schuld.... tssss. Ik wens je veel sterkte met zo'n schoonfamilie. En ik zou de telefoon gewoon niet meer opnemen en die oom ook eens goed de waarheid zeggen.
Hoop dat je je hierdoor niet op je kop laat zitten, je weet wel beter! Die kleine komt heus wel ls het daar tijd voor is.... Wat jammer dat de familie zo vreemd reageert, die kijken zeker geen tv, lezen geen boeken en tijdschriften en praten zeker niet met anderen??? Zou zelf behoorlijkmgeirriteerd raken en lekker de telefoon erop leggen of wat anders gaan doen terwijl degene aan de telefoon doorkwebbelt. Heel veel sterkte! En nog eventjes en dan gaan jullie je wondertje ontmoeten!
Telefoon uit, facebook uit en laat lekker iedereen het rambam krijgen. Je schoonfamilie getuigt niet van bijster veel intelligentie...
Wat een familie!!! Echt niet normaal dat ze zo denken en jullie lastigvallen. Ik zou ze heel duidelijk zeggen niet hiervan gediend te zijn en idd fb en telefoon uit/ negeren. Dit gaat echt way too far!!!
Jeetje wat vervelend dit. Baby komt wanneer die er zelf klaar voor is. Mijn kinderen waren allebei overtijd, 1 was 9 dagen overtijd en de ander 13 dagen. Niks mee aan de hand, ook niet tijdens de bevalling. Ik wens je sterkte straks als de baby geboren is. Ik had zo'n schoonmoeder die steeds de baby uit mijn handen trok. Ik ben toen even goed boos geworden en duidelijk gemaakt dat het MIJN baby is. Bij de 2e ging het beter gelukkig. Sterkte en geniet nog lekker van je laatste daagjes.
Boh Boh, en daarom heb ik een geboorteplan! Wil niets of niemand zien/horen na de bevalling en laat staan net voor de uitgerekende datum...waar bemoeien ze zich mee zeg! Geniet van je bevallig meid, het komt wanneer het komt!
Ik denk dat het van je oom gewoon van die boerenhumor is.... maar zal je gerust stellen 3600 gram kan je er primaaaa! uitwerken. (de eerste was hier bijna 8 pond dussss) gelukkig zit het gewicht niet op t hoofd Maar verder ... pfff jammer van oma zeg. ik hoop ook dat je een negeerstand kan vinden. en wat een rare opmerkingen. lekker ontspannend zo... alsof ze het al op zetten tot falen. is je vriend ook nog jong? wat ik zo begrijp? ik denk dat jullie prima papa en mama worden. jij was toch ook degene die in de clinch lag met het zh? je hebt je prima verweerd. dus doe dat nu lekker ook met je sch-fam. zeg iedere keer .. jongens dit is lekker ontspannend voor me! nou ga ik zeker bevallen.
Pfff wat een familie... hou er rekening mee dat als straks de kleine er dan eenmaal is, ze zich ook overal mee gaan bemoeien en op die manier jouw kraamweek gaan verzieken! Bereid je alvast voor hoe je daar op wilt reageren, want anders denk ik niet dat het genieten wordt. Verder zou ik zoveel mogelijk proberen al het commentaar te negeren, geen telefoon op te nemen en je oom er ook op aan te spreken. Best kans dat door stress op die manier de kleine ook nog geen zin heeft om te komen. Succes in elk geval!
Je kan ook zeggen door jullie gezeur zit ik in de stress en stress kan ik nu niet gebruiken. En denk ook dat ik die oom er uit gooi dan maar met de taxi (misschien even rond bellen voor een goedkopere en of het kan en mag etc). Maar denk zelf dat zij toen veel fout heeft gedaan en het nu recht wil zetten via jou. Maar denk wel dat het veeel erger word als de baby er een maal is. En nu al dreigen met kinderbescherming(neem aan dat je die bedoelde) De deur uit schoppen zulke kun je niet gebruiken.
Ohja, zo herkenbaar! Ik werd ook overspoeld met telefoontjes van tantes die ik normaal nooit sprak, en mn moeder elke dag een paar keer. Kan je nagaan, ik ben 2 weken overtijd gelopen! Had FB zo ingesteld dat niemand wat kon posten op mijn tijdlijn, vooral ook mede omdat ik niet zat te wachten op felicitaties voordat ik het zelf kon posten etc. Bewust ook niks meer geschreven daar. En tegen mn moeder elke keer maar gezegd "wacht even hoor, even een wee wegpuffen" als ze weer belde. Ik was het zo zat!! Denk ook dat mijn lichaam het tegenhield omdat er heel wat strubbelingen waren en ik nog heel veel moest regelen met babydingen weghalen bij mijn ouders. Zodra dat was gedaan braken mijn vliezen op 41.6 Kortom, oom eruit, facebook uit, telefoon uit, en tot rust komen!
wat vervelend. Maar vergeet niet dat je wordt behandeld zoals je je laat behandelen. Je hoeft niet alles te pikken! eens met de rest, telefoon gewoon niet meer opnemen, FB negeren en even lekker aan jezelf en je kleine denken!