mijn man heeft heel erg griep, wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Foxter, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

hoi allemaal,

Mijn man heeft heel erg de griep, en ik heb zelf ook al mega hoofdpijn. Mijn man heeft alle symptomen van mex griep, ik maak me dus een beetje zorgen om mijn dochter. Morgen bellen we de dokter natuurlijk, maar zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben? Werd je kindje ook ziek, en wat heb je eraan gedaan?
    Groetjes Marijke

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb er nog geen ervaring mee, maar als het mij zou overkomen dus ik word ziek en lijkt op mex. griep dan zou ik de huisarts wel even bellen m.b.t. mijn zoontje. Hij hoordt nog in de risicogroepen en ik wil het zekere voor het onzekere nemen. Denk wel goed om de hygiene bij jullie thuis... Vaker handen wassen e.d. maar ik weet niet of je het kan voorkomen nu dat het zich verspreiden gaat, het is nl flink besmettelijk. Zodra je dochter symptonen krijgt wel direct arts bellen (zou ik wel doen.) sterkte!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel :)
    Sterre is 1 dag ziek geweest van de week, wij dachten in eerste instantie dat ze mijn man had aangestoken, maar mijn man is wel heel erg ziek..
    Morgen bellen we gelijk.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Mijn man heeft hoogstwaarschijnlijk ook de A griep (=mex griep) gehad. De test bij hem was twijfelachtig, maar ik denk dat de test met wattenstaafje in neus niet goed is uitgevoerd. Alle collegas op zijn werk hadden dezelfde symptomen en wel positief getest.
    Ik had alleen hoofdpijn en wat keelpijn. Verder geen symptomen.
    Ilana was 5 dagen neusverkouden, geen koorts. Ze was toen 10 maanden.

Ik geef BV, kan voor de weerstand misschien uitmaken. Ik slik al die tijd al Solgar vitamines V2000.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Mijn vriend heeft een behoorlijke griep gehad (met 40-41 graden koorts) toen onze froemel nog maar 3 weekjes was. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld, niet zo zeer voor mijn vriend, maar wel voor onze dochter ;). Zij vertelden toen dat ik de kleine zo veel mogelijk uit de buurt moest houden van mijn vriend. Dus niet in dezelfde kamer slapen, en zeker niet in haar gezicht hoesten en niezen. Onze froemel heeft uiteindelijk niks opgelopen..
    Als je het nu wilt weten, dan bel je toch effe de huisartsenpost. Die weten het waarschijnlijk wel!

6. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ik ben zelf flink verkouden (hopelijk toch geen griep) en draag een mondkapje als ik in de buurt van de kleine kom (ik geef bv, dus gebeurt het vaak). Verder veel luchten, dat schijnt goed voor preventie te zijn: zij slaapt - open ik tuindeur beneden; zij naar beneden - alles boven staat open.

7. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Mondkapje heeft niet zoveel zin, een virus is zo klein dat gaat er gewoon doorheen;)

Verder zou ik idd morgen even de huisarts bellen en zodra de kleine klachten krijgt (vandaag) ook bellen.

Beterschap....

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi Marijke

Ik zou je adviseren die kleine ver van je man te houden. Klinkt niet leuk en dat is het ook niet, maar je voorkomt dan wel een eventuele besmetting. Mijn vriend is ook erg ziek geweest met 2 dagen 40 graden koorts. Ik heb hem verzorgd in de slaapkamer en had overal desinfectie gel staan. Steeds je handen wassen en de deurknoppen afnemen en zorgen dat je dochter niet in aanraking komt met je man. Elke keer je handen insmeren met desinfect. Dat is het beste wat je kunt doen.

Sterkte met de zieke! Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn schoonzusje had het ook, maar uiteindelijk heeft niemand het in de rest van hun gezin gekregen (met gewoon voorzichtig zijn). Wij zijn toen expres niet langs gegaan, en steeds voorzichtig gedaan. Het is spannend een beetje, maar ook de gewone griep is risicovol en dan moet je ook voorzichtig zijn!

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

hmmmzzzz ik ben net 2 weken geleden anderhalve week goed ziek geweest, keelpijn, koppijn, hoesten, 1 nacht koorts, en doodmoe...

maar ik heb niks anders gedaan dan normaal. gewoon mn manneke geknuffeld (natuurlijk niet in zn gezicht gehoest) en hij heeft nergens last van gehad hoor :)

gewoon niet in zn buurt hoesten en niesen, maar mondkapjes voor en de baby niet in je buurt houden is geloof ik ietwat vergezocht? (misschien niet als je baby net geboren is, maar als ie al een paar maanden is kan hij wel wat hebben););)

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Mijn vriend voelt zich vandaag niet lekker en zijn symptomen lijken ook een beetje op de griep. Toch zou ik niet voorzichtiger zijn dan anders.
    Houd de hygiëneregels, die door de overheid zijn 'opgedragen' in openbare gebouwen, in acht (handen wassen, snuiten met een papieren zakdoekje en weggooien, deurklinken regelmatig schoonmaken), dan voorkom je al een heleboel.
    In het ziekenhuis hebben ze ons altijd gezegd dat een mondkapje niet heel veel zin heeft, omdat na 10 minuten de werking ervan stopt. Dan komen bacteriën enz. er gewoon weer doorheen.

Beterschap voor je man overigens! Dat zouden we bijna vergeten... ;)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal!
    Bedankt voor de reacties!
    Inmiddels hebben we de dokter gebeld, hij zegt dat we Sterre niet weg hoeven te houden van mn man, hij moet haar natuurlijk niet in het gezicht hoesten maar verder hoeven we niet extreem voorzichtig te zijn. Als Sterre nu weer koorts krijgt (vorige week was ze zelf ziek) moeten we bellen en komt hij langs. Mijn man voelt zich nu weer iets beter, hopelijk is het ergste achter de rug :)

Groetjes Marijke

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik hoop ook dat je man zich snel beter voelt

Ze zeggen ook de mex griep is niet anders dan een gewone griep voor mensen. Bij baby's en ouderen moet je natuurlijk uitkijken maar met echt griep moet je het ook in de gaten houden. De overburen waren een tijdje geleden ziek en die zijn toen uit voorzorg getest op de mex griep. Gelukkig niks aan de hand. Die hoefden trouwens ook niet uit de buurt te blijven van de kleine.

Deel Deze Pagina