geweldig, lig helemaal in een deuk. *hier ook honden en zeg tegen mijn vriend wel eens de hondennaam of tegen de honden: kom maar bij mama (ik probeer mezelf niet in derde persoon te noemen, maar het gaat vanzelf) *vriend papa noemen doe ik ook (via foto's, anders weet ze straks niet wie papa is als hij thuiskomt) *praten in de winkel ook. *als je staat te wachten bij de apotheek en steeds heen en weer gaat omdat je je kindje wilt sussen wat je niet bij je hebt (zag ik een vrouw doen en vond het erg schattig)
als je eronder wordt gekots door je kindje..! gisteren gebeurd en ook wel laat op de avond , lig je in bed , hoor je haar huilen , heb je haar vast , en daar ging het ..............helemaal eronder.......! moet ik wel zeggen dat ze heel ziek is , oorontsteking , koorts , blaasjes rond en in haar mond.. arme schat ! je hebt leuke dingen aan moederschap maar ook de mindere.. niet dat ik veel moeite heb hoor !!
- Als je halverwege de wandeling met de hond, naar je voeten kijkt en er achter komt dat je nog op je knalrode pantoffels loopt. Staat schattig in combinatie met een zwierig rokje. - Als je al 3 uur lang moet plassen, maar er gewoon niet aan toe komt om naar de w.c. te gaan, omdat er constant wat is (vieze luiers, gehuil, omkleden omdat ze gespuugd hebben, hun beker omgegooid etc.) En kotsvlekken op je schouder klinken mij ook bekend in de oren! Scheten vind ik zelfs schattig van mijn mijn kleintjes. En laatst zat ik de Teletubbies te kijken toen ik bv gaf, opeens bedacht ik me dat mijn dochtertje op de peuterspeelzaal zat en er dus ook andere dingen op t.v. zijn.
Als je merkt dat er in de knijperemmer steeds minder knijpers zitten en je af vraagt waar de knijpers zijn... en dan ontdekt dat de parasolvoet in de achtertuin vol zit met Knijpers en je nu gaat afvragen hoe je al deze knijpers weer uit de parasolvoet moet krijgen (kan mama weer oplossen haha) En als je je bankpas kwijt bent en dat deze waarschijnlijk in de prullebak is beland, omdat je zoon alles bah vind en alles wat bah is moet in de prullebak en mama kan achter een nieuwe bankpas aan
als je doodvermoeid en uitgehongerd (geen tijd gehad om ff te eten) de energie vanuit je tenen naar boven kan halen om leuk met je kindje te kunnen spelen en kroelen. als je eindelijk savonds in bed ligt en je je kindje mist terwijl hij/zij in de kamer naast jou slaapt. als je vind dat je partner te lang erover doet om een flesje te maken terwijl je kindje zielig ligt te huilen wachtende op zijn flesje. de spuugvlekken op je kleren niet eens meer opmerkt je je kind op de eerste plaats zet je partner op de tweede en als er nog wat tijd over is dan ben jij aan de beurt.
Heel herkenbaar!!! En als je naast jou eigen sokken kleine sokjes op de waslijn ziet hangen, dan voel je zelf heel erg Mama.
o en dan vergeet ik nog iets.. als je met je kindje op straat bent en hij of zij lekker in de babywagen ligt te slapen en er een ander gillend kindje voorbij loopt waardoor jouw babytje wakker schrikt. dat er dan ff een vlaag van woede door je heen gaat omdat je kindje wakker is geschrokken.
Pfff dat had ik laatst nog, ik liep in de tunnel onder de spoorbaan door met mijn zoon in de wandelwagen. Komt er een jongen op een brommer aan die even keihard optrok in de tunnel... Dat geeft een herrie door de echo! Mijn zoontje schrok enorm, ik was echt zo kwaad op die gozer die natuurlijk vrolijk door reed...
Gister ook zoiets gehad. Om 16.00u sliep ze net, al op de hele dag nog maar 2 uurtjes geslapen, gaat de bel! :x:x Maar ja, ik ben dan zo´n muts die vriendelijk is tegen iedereen. Krijg ik daar nog een complimentje over van de tnt bezorger Ik liep me toch met een grote grijns de rest van de middag!
Haha, ik heb tegen ons zoontje wel eens "meissie" gezegd. Omdat we heel erg het gevoel hadden dat we een meisje zouden krijgen. In het ziekenhuis vroeg mijn man aan de verpleging wanneer Max weer een flesje moest hebben. Max??? Er ligt hier helemaal geen Max. Oh nee, zegt mijn man, ik bedoel Lars (mijn neefje, die 9 maand ouder is heet Max). Maar je bent pas echt mama als je.... alles van je kindje lief en schattig vind, zelfs de poepluiers....
Maar daarvan leert je kindje wel dat jij 'mama' bent Anders heb je straks een kleintje dat jou aanspreekt met 'ik'
leuk topic dit!! je bent pas echt mamma als - je alleen in de supermarkt staat en je winkelkarretje heen en weer aan het duwen bent om je denkbeeldige kindje rustig te houden (omdat je dacht dat je met de kinderwagen was) - je verbaasd staat als je een kledingstuk hebt zonder spuugvlekken er op - je in je eigen tijd (als de kleine slaapt), geen leuke dingen gaat doen, maar slapen als nieuwe hobby hebt ingelast! - je ondanks het feit dat je voordat je kinderen kreeg een dvd-speler in de auto echt te gek voor woorden en pedagogisch onverantwoord vond, je het nu toch wel heel handig vindt op de vakantie - je tijdens een voor jou superbelangrijke vergadering denkt: prima, bla bla, kan me allemaal gestolen worden; schiet ff op dan kan ik mn kleine nog op tijd van het KDV halen! - je minstens 4 dingen tegelijk aan het doen bent, met een redelijk resultaat! en dat ook nog heel gewoon vinden (koken, belangrijk telefoontje plegen, de kleine entertainen en speelgoed opruimen zodat je man er straks zn nek niet over breekt! ) - je je kleine uit logeren stuurt bij opa en oma en dan maar 5 min kan genieten van de gedachte dat je de hele nacht door zal kunnen slapen, om er vervolgens geen klap aan te vinden dat je kleine er niet is! zo kan ik nog wel ff doorgaan!