Je je dochter wilt temperaturen...al doende er een drol uitkomt waar de thermometer in vast blijkt te zitten .. en je niet eens over je nek gaat.
Jaaaaaaaaaaaah! hahaha Zo herkenbaar! En dan snel om je heen kijken of niemand je vreemd stond aan te kijken
je keer op keer weer tranen met tuiten huilt om dat ene mooie liedje omdat je het zoooooooooooooooooo toepasselijk vind. (In mijn geval "Nu dat jij er bent" van Trijntje Oosterhuis. Ik last van hormonen? Welneeeeeeeeeeeee. En een wat leukere; je er pas op het kdv van de oudste dochter achterkomt dat je nog steeds het spuugdoekje van je jongste dochter op je schouder meedraagt en hem daar dan maar gewoon laat liggen. (Zoals vanochtend)
Je bent mama als... ... je weet dat je zonder ook maar een seconde twijfel je leven zou geven voor dat kleine jochie/meissie wat jouw mama noemt.
Als je via je kindje met je man communiceert: heeft papa geen billencreme opgedaan?? Papa heeft de luier wel een beetje scheef aangedaan....
Haha ik vroeg vandaag nog aan mijn zoontje "wat heeft oma jou gisteren te eten gegeven"? terwijl oma op de bank er bij zat, dus heel herkenbaar dat je via je kindje met anderen gaat communiceren
Zoals ik vandaag in de supermarkt stond te twijfelen bij een product en zachtjes de winkelwagen heen en weer wiegde alsof het de kinderwagen was In de auto rijdt met open raam (zonder kind) en keihard met de Woezel en Pip cd meeblert...(leuk als je voor het stoplicht staat en mensen je vreemd aankijken ) Leuk topic trouwens!!
Als je op stap gaat en al je single vriendinnen een tandenborstel in hun handtas hebben en jij slechts een reservespeen en snoetenpoetsers
je bent pas mama als je vol trots een volle poepluier aan manlief laat zien.... hoera na het eerste fruithapje een mooi stevig poepje!!!!! en als je met manlief half je nek brekend in het stikdonker de trap opsluipt omdat je de baby niet wakker wilt maken.... ik een hele ochtend in de weer ben nog leuker speelgoedjes en ophang manieren te vinden voor de babygym en daar nog serieus overleg over heb met manlief ook!!! nee die leeuw vind ze leuk!!! nee joh die ander pakt ze veel vaker ja maar als je die nou zo hangt dan..... als je je baby in de wipper mee naar de badkamer neemt... en dan zeep op de douchedeur smeert zodat hij niet beslaat en al soppend en zingend een dansje voor je baby staat te doen....josefien trekt dan haar "zeer verbaasde bedenkelijke blik"waarna ze gaat schaterlachen... en bij het afdrogen kom ik er vervolgens achter dat ik mijn haar helemaal niet goed heb uitgespoeld...en m,n tanden ben vergeten te poetsen.... gr Jose
Op de wc kan zitten met klein ventje voor je , omdat hij echt niet zijn mama 2 minuten alleen kan laten....
Als je het jammer vindt dat je dochter allebei haar Dora koekjes opeet Als je met draagdoek (met kind erin) en al naar de wc gaat omdat ze zo lekker slaapt...
als je savonds nog even gaat kijken je jezelf moet inhouden om haar niet te pakken en te knuffelen omdat ze zo lief ligt te slapen (en dan vlug wegloopt voor ze wakker wordt)
...Als je niet vies bent van zo'n fijne snottebelkus. ...als mama ook een lekker hapje krijgt van haar warm geworden, uitgekauwde plakje komkommer en dan ook nog roept: "mmm lekker!" ...als je een half uur in de stoel op haar kamer stilletjes kan kijken hoe lief ze wel niet slaapt. ... en als je na een dagje winkelen in Utrecht met mijn zusje, helemaa vergeten bent om ook kleren voor mezelf te kopen. En wel de hele dag! met een plastic windmolentje hebt rondgelopen omdat die zo leuk draait in de wind. (Was achteraf ook hier in de stad te koop, maar ja ik zag 'm in Utrecht. Wat een onding om mee te zeulen zeg.)
....als je altijd een schone luier in je handtas hebt, zelfs als je je kind niet bij je hebt. (op het werk bv)