kleintje zit altijd vast

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door matje, 9 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

mijn zoontje is 10 maanden en slaapt 's nachts nog lekker in een slaapzak.
    maar hij woelt zo erg dat ik er 's nachts een paar keer uit moet omdat ie met zijn been weer vastzit tussen de spijlen van het bedje, met slaapzak en al
    of hij draait zo erg dat ie zn hoofdje stoot en weer wakker is.

heeft er iemand tips over hoe ik dit op kan lossen ik vind het zo zielig als ie weer eens vastzit met zn benen.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    je zou kunnen proberen om een grote hoofdbeschermer in ze bed te doen,
    die bedekt dan ook de zijkanten dus kan hij er niet tussen met ze beentjes, en het is lekker zacht voor zijn hoofdje,

je kan kijken op babywalz . daar hebben ze ze te koop

3. matje

matje Niet meer actief

die heb ik inderdaad gezien, ik het er overigens niet op gelet hoe ver die beschermer in het bed zit i.v.m de beentjes maar hartstikke bedankt voor de tip!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd hoofdbeschermer! helpt hier erg goed!

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik wou voor jamie (toen hij nog niet geboren was) ook zon hoofd en kant beschermers kopen maar in NL mogen die in de winkels nietmeer verkocht worden omdat deze gevaarlijk blijken te zijn... ik denk wegens verstikken enzo. maar denk dat dit was bij pasgeborene die nog niet zelf hun hoofdje konden draaien??

ik denk dat het op een leeftijd van 10 maanden niet meer zo gevaarlijk is???

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nee heb ong toen mijn zoon een jaar werd (iets er daarvoor) een hoofdbeschermer in zijn bedje gedaan. eerst liggen ze nog wel "stil" maar toen hij ouder werd, werd het draaien en bewegen ook een probleem. Heb toen een hoofdbeschermer aangeschaft en nog geen moment spijt ervan gehad :)

7. odet

odet Niet meer actief

mijn zoontje heeft het ook.
    moest altijd een keer of 5 uit bed snachts.
    ook hij stootte zijn hoofd door het omrollen en naar boven kruipen.
    ik heb hem nu al een maand of 2 in een campingbed slapen (toevallig kwamen we erachter dat dat goed ging omdat we op vakantie gingen met dat bedje) en ik hoef er nog maar zelden uit.
    als ik nu naar bed ga, dan trekik hem nog naar beneden en hoor hem over het algemeen de hele nacht niet meer.

het is een tip, ik zou het proberen.
    zijn matrasje van het ledikant past gewoon in het campingbed.
    succes

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ventilatie is heel erg belangrijk. De hoofdbeschermers gaan dat deels tegen en hierdoor verhoogt de kans op wiegendood. Dit risico is er met 1 jarige leeftijd voor zover ik weet nog steeds.

Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben met een woelend en vastzittend kind.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn baby raakte ook steeds met zijn benen of armen tussen de spijlen van het bedje. Nu heb ik er een zomerdraagdoek doorheen gevlochtend. Die is 4,6 meter lang en ik had nog genoeg ruimte over voor een mooie strik aan het hoofdeind. Ziet er best aardig uit en het probleem is nu opgelost. Ook vallen er geen spenen en knuffels meer uit bed. Het is hele dunne geweven stof, die goed ventileert, dus geen probleem wat dat betreft.

10. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Goed idee Luppy!
    Ons zoontje zat maanden geleden ook steeds vast, met zijn armpje tussen de spijlen. Heel vervelend, vooral als ie dan 's nachts huilend wakker werd en we hem moesten gaan bevrijden. Gelukkig ging het vanzelf weer over. Nu gebeurt het eigenlijk nooit meer.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Dit is ook een goede tip! campingbedje is dicht aan de zijkanten en zacht. Als ik geen hoofdbeschermer had zou ik dit echt gaan overwegen! :D

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook een woelwater van 5 maanden. Rolt zich om en stoot regelmatig zijn hoofd (brullen!) en zat ook wel eens vast met zijn beentjes.
    Omdat ik in verband met wiegendood geen hoofdbeschermers in zijn bedje wil (hij is 5 maanden en kan zich in zijn slaapzak nog niet goed terugrollen) dek ik een laken heel strak over hem heen. Als hij eenmaal diep slaapt, blijft hij gedurende de hele nacht wel rustig liggen.

13. Barbapapa

Barbapapa Lid

11 jun 2008
    63
    0
    0
    Bij ons ging het na een tijdje, een of twee maanden, over (maar hij had het gelukkig ook niet elke nacht).

14. matje

matje Niet meer actief

wel prettig hoor dat het bij sommigen vanzelf over is gegaan
    maar dit is al vanaf de 5e maand dus ongeveer een half jaartje dadelijk..
    ik vind het geen ramp voor mezelf maar zo sneu voor hem

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik doe het niet, maar wij hebben er dan ook (nog) geen last van, maar mijn moeder had de volgende tip: de slaapzak vastmaken met (speciaal daarvoor bestemde) slaapzakklemmen? (vastmaken aan het matras)
    het zal wel wat ouderwets zijn, maar misschien kun je ze vinden. succes

Deel Deze Pagina