Zelfs als er zo'n online handtekeningen-actie is zie je het staan.. Mevrouw Naam, Beroep, uit Woonplaats. Wat doet het er nou toe of die handtekening van een dokter of een vuilnisman komt?
Maar ja, je kan moeilijk zeggen, "dit is Janneke, vriendin van Pietje, en ze is geen leuke meid" Maar verder geef ik je groot gelijk, hoor. Al moet ik zeggen dat ik het meestal wel interessant vind om te weten waar iemand zijn tijd aan besteedt. Soms is het een beroep waar ik meer van wil weten, bijv. Ontopic: Maar ik vind het jammer als bijv (zoals laatst) ik merk dat de dakdekker zich verontschuldigt en verdedigt voor zijn opleiding als hij merkt dat ik in het hoger onderwijs werk. Dat hoeft helemaal niet, ik vind hem er geen spat minder mens om dat hij daken dekt. Sterker nog, ik ben blij dat we straks niet weer water in keuken hebben staan als het regent. En ik ga er ook niet van uit dat hij dakdekker is omdat hij niet intelligent is. Maar ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren als iemand zich dan voor zijn (in zijn ogen gebrekkige) opleiding gaat verdedigen. Of voor de keuze thuis te blijven, trouwens. Ik heb van een paar thuisblijfmoeders een fikse uitbrander gekregen dat ik wel ging werken, terwijl ze tegelijkertijd even heel duidelijk maakten dat zij heus ook nog intelligent en bekwaam waren... tja...waarom? Dat merk ik toch ook wel aan mensen, dat ze uit hun woorden komen en diepgang hebben? Je hoeft mijn keuze niet af te kraken of je eigen keuze te verdedigen. Wees gewoon blij met je eigen keuze. Ik herken Lindangel wel, hoor. Soms wil je door dat soort reacties niet te zeggen dat je zelf wel lang(er) gestudeerd hebt en/of bent blijven werken. (Ik ga er even van uit dat dat bij Lindangel daardoor komt, maar als ik het verkeerd heb moet je het zeggen).