Je bent zwanger en dit zal je maar gebeuren!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MooMoo, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    zit er niet wat anders achter, dat de vk hals over kop met kinderen het land verlaat?

Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze zomaar d'r hielen licht, zonder ook maar iets te laten weten. Misschien heeft ze niemand iets verteld omdat ze de kans dat haar belager er lucht van kreeg zo minimaal mogelijk wilde houden ... Een vluchtplan. Hoe minder mensen hiervan weten, hoe beter...

2. MooMoo

MooMoo Niet meer actief

De VK zou mijn bevalling tot het einde toe begeleiden, en mijn vliezen breken na 40 weken zodra er een mogelijkheid toe was.
    Er zou dus alleen een verloskamer vrij gehouden worden.
    Gyn zou pas komen als het echt nodig was!

In Almere leiden ze pas in met 41 weken (je wordt dus pas na 41 weken doorverwezen) en Harderwijk pas na 42 weken (doorverwijzing na 41 weken en een beetje).
    Er is dus geen gynaecoloog die mij zou begeleiden tijdens deze bevalling.

Tijdens de bevalling/inleiding van mijn zoontje zijn er gewoon domme stomme en bijna fatale fouten gemaakt...
    In een academisch ziekenhuis nog wel :x

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Pf.. Ik snap dat het een klap in je gezicht is..
    Hopelijk gaan de anderen je ook super begeleiden en verloopt deze zwangerschap en bevalling vlekkeloos.

4. Nee precies, je besluit echt niet zomaar even om met je kinderen te emigreren, je baan op te zeggen en alles achter te laten ;)

Verder kan ik me in sommige gevallen, zoals bij MooMoo, best voorstellen dat het extra stress oplevert..
    Maar voor alle anderen.. 1 telefoontje naar de huisarts en je wordt doorverwezen.. Hoef je vaak niet eens zelf te regelen..

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @Moomoo ik dacht in eerste instantie ook aghhh zo erg is het niet maar na jouw verhaal begrijp ik je helemaal. Heb je al contact gezocht met een andere vk? Ik zou gewoon alle vk in mijn buurt afbellen en kijken waar ik mij het beste bij voel en die ook aan jouw wensen kan en wil voldoen. "Gelukkig" heb je nog 7 weken maar snap je stress wel hoor en ik hoop dat je deze keer een normale bevalling hebt waar je wel met een goed gevoel op terug kan kijken

6. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

jeetje dit is echt niet normaal. Je leven omgooien prima, maar niet op deze manier. Je hoort je cllienten over te dragen en er op voor te bereiden. Niet zomaar hals over kop vertrekken.

En ja ik denk wel dat de manier waarop iets te regelen valt, te maken heeft met je werk. Hier moet je gewoon rekening mee houden voor je de keus maakt. Maar dit is echt te gek voor woorden.

7. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Dat is het verschil nu juist he... zo goed zichtbaar hier...

Voor de een is het heel erg omdat er nu zoveel onzekerheden op haar pad komen.. voor de ander is het heel erg omdat ze juist een goed vertrouwen had bij deze vk... en zo kan je nog wel even doorgaan...

Maar zo zijn er ook een aantal voor wie het idd niets uit maakt en zo over kunnen naar een ander.

Verschil van situaties... verschil van mensen.. verschil van zwangerschappen...

Ik blijf er verder bij dat iemand een keus als deze, zo met kinderen hals over kop emigreren naar het buitenland, niet zomaar maakt. Daar moet meer achter zitten.

Ik bedoel... als je gaat voor de lol dan licht je je patiënten wel eerder in... zeker als het contact een beetje goed is.. Dan heb je het er wel over tijdens de controles...
    Dan had ze ook collegapraktijken wel ingelichten, huisartsen, ziekenhuizen....
    Van dit alles heeft ze niets gedaan. Een weldoordachte brief is opgesteld, verstuurd en zij is vertrokken.
    Dat is vreemd!.. in ieder geval zo vreemd... dat er meer achter moet zitten...

8. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    En als je dat niet kunt???? Ik bedoel mensen voorbereiden?
    Stel dat het noodzakelijk is voor haar kinderen of voor haarzelf dat ze met de noorderzon vertrekt????
    Dan kan ze niet van tevoren eerst eens jan en alleman gaan inlichten natuurlijk...

Nu zeg ik niet dat dit het geval is.. maar het zou kunnen....

9. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

het zou idd kunnen dat dit het geval is. Niemand weet natuurlijk precies wat er aan de hand is behalve de vk zelf. Maar voor de clienten is het niet minder vervelend natuurlijk, wat de reden ook is ( deze zullen ze waarschijnlijk nooit weten )

Ik zou het persoonlijk ook niet op prijs stellen dat het op deze manier word gedaan maar snap ook wel dat er soms geen andere opties zijn.
    Het blijft een vervelende situatie

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn eerste reactie was: bizar.

Even daargelaten dat het niet netjes is....
    En dat het voor de een (en voor de ander niet) vervelend is dat er een vreemde aan het bed staat....

Het eerste dat door mijn hoofd ging was dat dit enorm gevaarlijke situaties op had kunnen leveren en dat vind ik zeer kwalijk.
    Hoe komt het dat daar in deze 5 pagina's volledig aan voorbij wordt gegaan? En dat er in veel gevallen niet verder wordt gedacht dan het feit dat er nu een andere vk aan het bed zal staan.

Stel: je bent een cliënt van haar en je weeën zijn begonnen of je komt in een of andere crisissituatie terecht (miskraam, vroeggeboorte, whatever). Je probeert je VK te bellen, maar op dat moment is ze niet bereikbaar.
    De tijd die jij op dat moment kwijt bent aan het bellen, het daarna zoeken van een alternatief etc., kan het verschil zijn tussen leven en dood van een (on)geboren kindje.

Voor zover mij bekend is, is dit gelukkig niet gebeurd. Maar stel dat dit wel het geval was geweest, zouden de meesten van jullie dan nog steeds zo gemakkelijk over de actie van deze dame denken?

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat een belachelijke situatie!

Ze zal haar redennen hebben, vast maar dit kan je niet op deze manier doen!

ik hoop dat ieder van haar clienten zich goed kunnen vinden bij de VK die het van haar over neemt en die heeft aangeboden om iedereen zo snel mogelijk te zien en te leren kennen!

@Moomoo: Zo ik snap echt dat dit voor jou heel erg is! Ik heb ook een hele zware bevalling gehad.....
    Ik had op dinsdag al weeën om te 5min maar ik kreeg geen ontsluiting. Uiteindelijk hebben ze besloten toen ik 1cm ontsluiting had om me te strippen en me in te lijden met 39,5 en tijdens de bevalling kon ze eht geboorte kanaal niet inkomen.
    Bij ons ging het ook bijna mis en ik ben ook als de dood voor de bevalling.
    Als ze mij ook hadden door laten lopen tot 42wkn was ze er nooit uitgekomen!
    Ik vind het werkelijk barbaars van de Nederlandse ziekenhuizen dat ze ons zo lang laten door lopen!!!
    Ik hoop dat ze je situatie begrijpen en mee helpen met een goede en ontspannen bevalling!

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik vind dit echt zeer kwalijk! Dat ze naar het buitenland gaat en de boel achterlaat is helemaal haar keuze. Maar correct de boel overdragen of mensen alternatieven bieden is op zijn minst gezegd, netjes.

Ik begrijp moomoo helemaal zelfde soort bevalling gehad. En ook speciaal afspraken gemaakt met mijn VK toen ik zwanger was van de 2e omdat ik er onderdoor ging van de stress. Ik zou echt over de rooie zijn gegaan als ik dan een brief krijg dat ze )onverwacht' is vertrokken.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

:$:$ jeetje het zal je maar gebeuren zeg
    ben je lekker zwanger en ga je daar vertrouwens band mee opbouwen
    is ze vertrokken mmm ja vreemd hoor;)
    ben blij dat ik gewoon onder een gyn val haha:p

14. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    En die kan ook gewoon met de noorderzon vertrekken hahahaha... Kom je in het ziekenhuis ben je ineens bij een ander ondergebracht.... :$:(:$ 8)

15. Seth

Seth Niet meer actief

Tja... ze had haar clienten wel ff berichten kunnen sturen.... en netjes over kunnen dragen...

over die band,...... je moet toch maar net geluk hebben....
    bedoel...
    hier 1 vk.... als die net vakantie heeft... geen avonddienst of een weekend vrij, kan ik ook een vreemd iemand hebben.....

verder had ik bij de eerste een onbekende gyn..... omdat vk het niet lukte mn zoon ter wereld te brengen....
    op dat moment kon het me weinig schelen... :)

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat vind ik wel een goeie! zo had ik er nog niet over gedacht.

17. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk mag een vk ook haar leven omgooien, maar dan wel op een nette manier. Geen nieuwe zwangeren meer aannemen en degene die je begeleid netjes overdragen en persoonlijk op de hoogte brengen van je plannen. Het netjes overdragen zou een hele geruststelling geweest zijn voor Moomoo (en anderen). Zodat haar vk het een andere vk duidelijk had uitgelegd, waaróm ze die afspraken met haar heeft gemaakt.
    Ze heeft met veel enthousiasme met hen gewerkt. Ja dat vonden die vrouwen ook en nu? Al hun zekerheden weg. Als je in een praktijk zit met 4 vk's weet je ook niet wie je van te voren krijgt, maar ze zijn dan wel op de hoogte van je wensen. En als je uiteindelijk onverwacht in het ziekenhuis terecht komt, heb je er iig alles aangedaan en is het niet meer in jouw handen.
    Nee dit is niet netjes van deze dame. Ik mag hopen aan de ene kant dat dit niet was omdat ze zo'n goede kans aangeboden kreeg, maar dat het was omdat ze zelf in gevaar was. Niet dat ik haar wat toewens, maar dat zou dit gedrag verklaren. Moomoo veel succes!

18. Brielle

Brielle Actief lid

25 aug 2010
    248
    0
    0
    Daarom oordeel ik dus niet over haar.. omdat we niet weten waaróm ze het juist zó gedaan heeft....

Een oordeel is snel geveld.... maar vaak ook onterecht...

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    helemaal mee eens ...

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.135
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je in een crisissituatie je verloskundige niet kunt bereiken, bel je 112. (Ja... ik weet dat 112 ook niet heilig is en dat je daar ook wel eens afgewimpeld wordt... maar dat kan bij een verloskundige ook, dus daar zit geen verschil in!)

Het is natuurlijk heel vervelend. En voor sommige vrouwen is het inderdaad meer dan vervelend, omdat ze in het verleden iets vervelends hebben meegemaakt.
    Maar voor de meeste vrouwen is dit echt niet zo'n drama als sommigen het doen voorkomen. Er is geregeld dat ze naar een andere verloskundige kunnen. Ik neem aan dat die vrouwen al hun gegeven + eventueel hun bevalplan zelf ook hebben (dat is bij ons in ieder geval wel zo) dus die informatie gaat gewoon mee naar je nieuwe vk. Erg rot dat deze vrouw zo onverwacht vertrekt, maar er zullen echt geen doden door vallen.

Deel Deze Pagina