Je bent Zwanger, wat was je reactie op de test ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 894hi, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Niks test. Ik kreeg na een inwendige echo bij de gyn te horen dat ik zwanger was, 3 dagen nadat de primolutkuur was afgelopen. Ik had eigenlijk ongi moeten worden binnen die drie dagen, maar dat gebeurde dus niet.
    Ik dacht dat de gyn op zn achterhoofd gevallen was en ik was ook zo verbouwereerd dat ik vergat om dolgelukkig te zijn.
    Pas een week later bij de volgende echo kon ik het geloven.

2. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    ik was niet bezig om zwanger te raken want mijn vriend en ik kende elkaar ook nog niet zolang (10mnd) toen ik zwanger werd! Ik slikte sinds +/- 6mnd een nieuw soort pil microginon30 omdat ik opeens bij mijn oude pil in me stopweek niet meer ongesteld werd adviseerde me huisarts toen me normale cyclus weer gestart was een andere pil te nemen (daarvoor vanaf me 13de diane 35 pil)
    Toen ik dus geen pil slikte vrijde mijn vriend en ik veilig (condoom) toen ik nieuwe pil had en we elkaar langer kende en allebei getest waren op ziektes hebben we de condoom gedag gezegt want ja ach we waren toch safe!
    Tijdens t niet slikken van de pil heb ik ervaren hoe een eiersprong voeld!
    Op 19 nov 2009 had ik opeens weer zo een buikpijn gevoel alsof t een eiersprong was! Toen had ik t daar met me collega( en vriendin dierenarts barbara) over en die zei dat kan niet hoor je slikt toch weer de pil? Dan heb je geen eiersprong!
    Toen dacht ik o jeeeeeeeeeeeee we hebben gister avond nog sex gehad! En ik was precies 2 wk ervoor ongesteld geweest dus opzich kon die eisprong tijd wel kloppen!
    Alleen niet met de pil! Dus ik alles na gaan heb ik diarree gehad? gebraakt? vergeten? Nee , Nee , Nee
    dus ik had zoiets van joh t is geen eisprong ik slik de pil en dat zit wel goed en ik moet pas over 2 wk weer ongesteld worden dus voordat ik in de stress schiet eerst dat maar ff afwachten!
    Toen de weken erna was ik echt ongelovelijk kattig en me collega's vroegen aan elkaar jeetje weet jij wat er met nanda is toen zei mijn collega barbara joh die is echt zwanger hoor geloof mij nou maar!
    Ik zei echt niet joh ik slik de pil en klaar!
    toen kreeg ik eind nov begin dec opeens pijn in me borsten en toen zei me colelga bar echt nanda je bent zwanger! Je moet een test doen! Dus ik kreeg wel de bibbers en moest rond 5 dec ongesteld worden dus ik had nog zoiets dat wacht ik eerst wel af maar omdat bar zo stellig was heb ik di 3 dec vanuit me werk toch maar een test gehaald en gedaan! En ja die was positief toen heb ik haar gelijk opgebelt en gezegt hou jij je diagnoses voortaan lekker bij beesten! Ze begon te lachen en zei ben je zwanger? En ik JAAAAAAAAA
    Ik dacht echt o mijn god wat nu? Mijn vriend is 9 jr ouder heeft al 2 kids en ik kende hem nog maar 10 mnd dus wat moes ik nu? Er was wel iets in me wat zei ja je gaat t houden want je bent 28 je woont zelfstandig hebt een vaste baan en wilde altijd wel kids dus waarom niet? En wist ook dat me vriend nog wel kinderen zou willen met mij dat hadden we wel al besproken maar toch was ikzenuwachtig voor t vertellen.
    Toen kwam me vriend thuis ik vertelde t en hij geloofde t niet! Na t zien van de test zei hij oke ja wat wil jij? Ik zei ik wil t wel houden maar alleen als jij t ook wilt toen zei hij meteen ja ik vind t goed ik hou van kindjes dus nog 1 meer of minder maakt mij niet uit! Nou toen was ik dus net 5 wk zwanger ofzo!
    Dus wist t eigenlijk heel snel al! Toen met 11 wk kreeg ik een bloeding en ondekte ze een cyste! Die vorige week maandag verwidjerd is dus ja onze meid die wil gewoon heel graag deel nemen aan dit leven daar kan je niet om heen! Als je dit alles al heb moeten doorstaan en nog steeds leeft als klein beebje dan wil je welheel graag! ;) En ze is dus oko heel welkom! :D
    Al moesten we wel ff een dagje aan t idee wennen we waren er wel heel snel heel blij mee maar dat is denk ik t verschil als je er niet bewust mee bezig bent!

3. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Wat een geweldig topic!

Ik hoopte zoals elke maand dat het raak zou zijn en kon nooit wachten tot mijn nod. En na 12 rondes verwacht je eigenlijk ook geen positieve test, maar er kwam een supervaaglijntje. Ventlief was aan het werk en ik heb de hele dag met die test in mn handen gezeten, verbeelde ik het me niet? Ik heb mn mond tegen ventlief gehouden want het streepje was zo vaag. De komende dagen steeds getest en het streepje werd steeds donkerder.
    Ik besloot het ventlief te vertellen en had een boek voor hem gekocht van hoe word je een goede papa en een cartoon gemaakt met op de laatste bladzijde de test en 'ja inerdaad, je word papa!'.

Ooooh dat is zooooo mooi! zei die, hij was zo blij. Toen hebben we samen nog een test gedaan met zwanger/niet zwanger dat was toch wat duidelijker voor ventlief, want streepjes zeggen hem niet zoveel. En er kwam 'zwanger' op te staan.
    Wat was die blij! (en ik ook natuurlijk)

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb een test gedaan omdat ik 5 dagen overtijd was, we dachten allebei dat het niks was, ik was wel vaker laat, toen ik zwanger bleek ben ik huilend naar mijn man gelopen om te vragen of ie niet boos was! :) hahaha, achteraf heel erg komisch.

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    De test van deze kleine ging ff anders .. ik was al 2 dagen overtijd en ben altijd gewoon om de 28 dagen ongesteld en we gingen met koopzondag naar Enkhuizen en hebben er een test gekocht .. Bij de Hema gingen we iets drinken en ik moest naar de wc en heb meteen maar de test gedaan .. Die zei zwanger 2-3 .. Ik heb de test voor hem op tafel gelegd en hij zei ja is goed en ik heb de test weer opgeborgen .. dacht dat hij er niet zo blij mee was want we wilden geen kinderen meer .. Maar thuis was hij een heel ander persoon en was heel erg blij !
    Ik denk dat het kwam omdat we bij de Hema zaten en iedereen naar ons keek hahaha :)

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    We waren 6 maanden bezig om zwanger te worden...maar eerste me reactie op de positieve test was "Hé?" :)

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    :) geweldig !

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :) en nog dagen aan het broekloeren....."Ik wordt maar niet ongi, oja...zwangerrrrrrrrr!" 8)

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    hahahaha :)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik had niet eens superduidelijke klachten rond mijn NOD.
    En toch.... Waarom voelde ik me zo verward? En die gloeiende wangen? Ik voelde me ook zo afwezig.

Toch maar een test gehaald bij de Kruidvat. Ik zou toch niet zwanger zijn, he....?!

Eenmaal thuis lekker achter mijn laptop gekropen met een glas Lipton Clear Green. Dat smaakte altijd goed, maar nu.... Lag het aan mij of stonk dat spul ineens echt muf?

Dat was de druppel!
    Ik pakte de test en holde naar de w.c.
    Had mijn broek al naar beneden tot ik me bedacht dat het waarschijnlijk beter was om in een potje te plassen.
    Sja, hallo...! Leek me toch effectiever.
    Met mijn broek op mijn knieeen snel een potje gepakt.
    Oke, staafje erin...
    Hmmm...oke...minuutje wachten...oke, oke, oke.
    Nou, niks wachten want er verscheen al meteen een dikke vette kruis!
    Positief!

Alleen drong de boodschap nog niet echt helemaal door.
    Oke.... kruisje = positief = zwanger = ik ben zwanger.

SHOCKING!
    Ik was alleen thuis en ik kon alleen maar ijsberen door het huis. Hell no dat ik rustig kon blijven zitten. Koude, klamme handen...

Het was namelijk niet gepland. En toen mijn vriend eindelijk thuis was zette ik de stofzuiger uit en zei echt superdroog: 'Nou, wat denk je!? Ik ben zwanger'.
    Hij: 'Serieus? Oooh..'
    Ik: 'Ja'.
    En ik zette de stofzuiger weer aan en ging weer stofzuigen.
    Daarna hebben we samen een uur lang de nieuwe Samsung computerscherm bewonderd en gepraat over koetjes en kalfjes...
    Baby...welke baby?!

Pas later, veel later..dagen later was ik echt toe om erover te praten.

De baby was niet gepland en ik heb na mijn test momenten gehad dat ik echt niet wist wat ik ermee aan moest. Maar we willen onze meid echt voor geen goud meer missen!

Dat was de druppel!

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik d8 ongesteld te zijn geworden op woensdag dit waren 3 dgn voor mijn nod
    en kwaad dat ik was!
    Maar mijn ongi{dacht ik} zette maar niet door en het bleef bij wat bruinverlies... erg vreemd voor mij en ik was nog bozer op mijn lijf!
    op vrijdag avond nog steeds niet ongi, snapte er niks van en had die woensdag al een zwtest uitgevoerd maar daar kon ik niets op zien {als ik nu terug kijk was het héél lichtjes}
    En heb op vrijdag avond nog een ovulatie test gedaan die ik had liggen en die was knal positief! ik snapte er niks van, nu pas mijn ei? of toch zwanger?
    Ik heb erg raar geslapen en mijn vriend ook want die 'schrok' ook wel van het resultaat op de ovutest!
    Op zaterdag moest ik werken en om 15uur nog snel 2 verschillende testen gehaald... en ja hoor allebei positief! we hebben gegild gesprongen gezongen en geknuffeld, Kyana moest ervan huilen hihi ze snapte er niks van!

12. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik was al een 2tal weken misselijk. Ik ging een test doen om uit te sluiten dat ik zwanger was, zodat ik wist dat het daar niet door kwam en dan verder kon zoeken naar de oorzaak. Maar er kwamen 2 streepjes te staan op de test.
    Ik mijn man gebeld, we waren allebei erg blij.

Een paar dagen later nog een test samen met mijn man gedaan, en toen was het voor hem ook wat "echter".

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik was op mijn verjaardag (1 sep) gestopt met de pil. Eerste maand eigenlijk (door omstandigheden) totaal niet op de goede week/dag gemikt met klussen, dus alleen getest omdat ik zo'n zenuwlijer ben als ik iets niet weet (bv hoe lang mijn cyclus is). De tweede cyclus had ik wel een hele lange cyclus, en de dag dat ik vol trots mijn test al had gehaald was hij negatief en werd ik die middag nog ongi...:(

De derde ronde dus (of eigenlijk de 2e, want de eerste was een beetje voor spek en bonen). Ik heb me er helemaal vanaf kunnen zetten en het forum even vermeden. Uitgerekend wanneer ik ongi zou moeten worden en 3 dagen later (op een vrije dag) zou ik dan gaan testen. Dan zou ik aardig safe zijn. Ik heb al vanaf de eisprong steeds gezegd tegen mijn hubbie: 'Ik ben wel zwanger, hoor, geloof mij maar.' Ik had intussen nergens last van, maar ergens wist ik blijkbaar toch iets...

Toen die ene dag dus samen getest, in de badkamer. We waren zenuwachtig! Stonden we daar met ons testje en een plastic bekertje, alles precies goed doen zoals het op de verpakking stond. Gelukkig geen moment hoeven twijfelen aan de streep, want die was heel duidelijk! Ik heb onwijs gejankt hahaha

Ik vond trouwens de test de week daarop nog spannender, omdat het allemaal nog zo onwerkelijk en ver weg leek. Gelukkig was die nog veel positiever :)

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ehm ik was gestopt met de pil, was 2weken overtijd meteen. wat hier eigenlijk heel normaal was want dat ben ik (zonder pil) als sinds mn 12de. Soms sloeg ik 3maanden over. maargoed
    mn vriend zei: "schat je bent zwanger hoor! ik heb super zaad!" echte mannen reactie dus :p
    ik test doen beneden, mijn vriend zat boven. en op het moment dat ik dat 2de streepje zag begon ik als een malloot te trillen. ik kon mijn ogen niet geloven. zwanger?! nu al?! wauw! je droomt ervan om in 1x zwanger te worden maar dat het ook écht gebeurd, en dat nog wel bij mij!

mijn vriend reageerde echt heel relaxt: ik zei toch dat je zwanger was
    dus ehm ja ik heb 3uur lang nog na zitten trillen haha en veel moeten janken van blijdschap :D

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik was die maand aan het tempen en zag dat mijn temp hoog bleef en voelde me zwanger dus eigenlijk wist ik het al want was bij mijn zoontje ook, had de testen al in huis dus gewoon net als bij mijn zoontje 4 dagen voordat ik ongesteld moest worden een testje gedaan (alleen thuis, mijn man werkt iets te veel en is vaak om 4 uur al weg beetje TE vroeg voor mij haha)

Mijn moeder en zusje wisten het bij de eerste al voordat ik een test had gedaan ik was heel anders, en nu was ik ook weer heel anders qua gedrag dus wist iedereen het ook al (vooral omdat ik altijd alles vertel en dus ook dat we "bezig" waren.. )

Dus savonds manlief verteld dat het weer de eerste ronde raak was (was natuurlijk goed voor zijn ego) en had overdag al een taart gebakken (om bezig te blijven) en ben die savonds op gaan eten bij mijn ouders met de positieve test..

16. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik was gewoon aan de pil, moest smaandags ongesteld worden, werd het swoendags pas heel licht en donderdag was dat alweer over & na het weekend vond ik het togg een beetje vreemd & het had neit doorgezet, dus kd8: agg, voor de zekerheid een testje halen, maar het zal wel niet..

Dus ik met volle moed die test doen, met eigenlijk een beetje gemixte gedachtes, omdat ik het vreemd vond dat mijn ongesteldheid zo vaag was geweest, maar ik er ook weer niet van uit ging, omdat ik togg aan de pil was..

Rustig geplast over het dingetje, weer netjes me broek en alles omhoog gedaan & ik begin te kijken op de test.. Het eerste streepje werd een beetje lichtjes al gelijk & dat was dus het streepje van dat je zwanger bent of niet.. Dus ik kreeg een beetje hele erge hartkloppingen & begon een beetje te trillen & te zweten :) Toen werd hij alsmaar duidelijker en de andere streep van dat de test goed gelukt was, die was ook al duidelijk zichtbaar.. Toen stond ik daar met mn hartkloppingen, trillende beentjes en zweetgevoel in mezelf te zeggen: Oh my god, oh my god, oh my god ! :confused: , 2 minuten lang ofsow :)

17. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Hahaha, jah die ego was hier ook te bespeuren.. Mijn vriend zei ook: mijn mannetjes zwemmen gewoon door de beveiliging heen :)

18. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    De dag voor ik weg moest voor mijn werk realiseerde ik me dat ik twee dagen over tijd was en dit was niet echt de gewoonte geweest de laatste maanden. Ik besloot voor 'routine' een test te doen zodat ik als ik alcohol zou drinken niet schuldig hoefde te voelen. Na dus heel onromantisch zelf de test te hebben gedaan keek ik op het scherm... en nog een keer, en nog een keer en toen liep ik verbouwereerd naar mijn vriend toe en zei: Lief, hij zegt geen NEE. we waren beiden 20 minuten in shock.
    Daarna zei ik, hoe onnozel, misschien valt het wel mee. Ik drink gewoon deze week niet en dan doe ik als ik terug kom weer een test en dan zul je zien dat het wel meevalt. zo gezegd zo gedaan. De vrijdag kwam ik terug en ik hield de test er nog niet bij of hij sloeg al uit... We keken elkaar aan en waren echt dolgelukkig!
    Niet gepland maar zooooooooooooooo gewenst! In plaats van eind van dit jaar te beginnen met knutselen, zijn we als alles goed gaat gewoon al met z'n drietjes! Ongelofelijk!
    En meiden, wat een leuke en ontroerende verhalen! TOP om te lezen.

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Poeh nou door het tempen had ik wel al een hele dikke vermoeden maar ja...LF wisselend nogal dus niet helemaal zeker. Ik had namelijk het weekend bruin en een beetje rood verlies gehad (achteraf dan de innesteling denk ik) en zat dus de hele week braaf op mijn ongie te wachten die maar niet kwam. Hub zei al, ben je nog niet ongesteld? Hij had er donderdag op vrijdagnacht over gedroomd dat we zwanger waren en toen mijn temp ook ineens nog iets hoger was had ik het niet meer. CB test gedaan en daar stond het "ZWANGER". Hub laten zien maar omdat we een keer een valse hadden gehad durfden we het niet te geloven. Hub gaan werken en ik naar de Kruidvat gesjeeds...weer gestest en ja hoor, een dikke vette plus...het enige wat ik kon doen was janken en zeggen 'het is echt waar!'... :D

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48

Hahahaha, ja!
    Mijn vriend zei: Wow, ik heb echt superzaadcellen!

(1x niet opgelet en meteen zwanger)

Deel Deze Pagina