Je bent Zwanger, wat was je reactie op de test ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 894hi, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha, grappig topic! :D

Ik moest ongesteld worden maar was het nog niet, en we wilden dat weekend flink uitgaan, dus ik dacht ik doe toch maar een testje voor de zekerheid. Ik ging er nog steeds van uit dat het niets was, de test was meer om mezelf gerust te stellen. Ik was ook pas 20 en ik slikte de pil, dus dan ge je er niet van uit. Dus ik snel voor mn werk die test gedaan, op een wc in het ziekenhuis waar ik werk...:D Kwamen er 2 streepjes... Nou, ik was echt compleet in shock! Heb de hele dienst in een soort trance gewerkt, mn knieën knikten en mn hartslag was zeker 150, hahaha! Ik had de test ook meteen weer weg gegooid op de wc daar, het is nog een wonder dat ik op een helder momentje eraan dacht er een foto van te nemen met mijn gsm! ;)

Die avond dus aan mn vriend vertellen... Die was ook compleet in shock. Ik was tegen die tijd al weer wat bij gedraait, ik was er al best blij mee. Bij hem heeft dat nog een week geduurt. Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen! :D

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Na 2 jaar proberen, medische onderzoeken, elke maand weer een teleurstelling kregen we eindelijk te horen van de fertiliteitsarts dat we hulp kregen in vorm van inseminatie (IUI) en op de wachtlijst voor IVF kwamen. Totdat we aan de beurt waren voor IVF wou de arts alvast beginnen met IUI zodat ze goed beeld hadden van de kwaliteit van de zaadjes.
    3 dagen later werd ik geïnsemineerd, we verwachtten er niks van.
    2 weken later hadden we een gesprek bij de fertiliteitsarts over waar we op de wachtlijst wouden voor IVF, ze vroeg hoe ik me voelde. Ik vertelde dat ik de avond daarvoor wat misselijk was, maar ik dacht zelf aan een buikgriepje aangezien mijn zus dat ook had en die bij me was geweest. Verder moest ik die dag ongesteld worden, maar ik was wel vaker een dagje later of eerder.
    Echter was de arts zelf er redelijk van overtuigd dat ik zwanger was! :$ "Nee, toch? Ik geloof er niks van"! :$
    Ze stuurde me gelijk door om bloed te laten prikken en ze zal ons eind van de middag bellen voor de uitslag.

Een lange middag volgde, toen ze eindelijk belde om tien voor vier.... "Goedemiddag met dr G., ik kan je feliciteren, je bent namelijk HARTSTIKKE ZWANGER!!!!" Ik riep alleen maar dat ik het niet geloofde met een big big smile op mijn gezicht!
    Mijn vriend zakte zowat door zijn benen en huilde van geluk! We waren op dat moment bij zijn broer en vrouw die het ook niet meer droog hielden.
    Heb weer tranen in mijn ogen als ik aan dit mooiste moment van mijn leven denk!

Nu nog ongeveer 9 weken tot een nieuw mooiste moment van mijn leven, geboorte van ons allergrootste wonder! :)

3. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Wat mooi, ik zit met tranen in mijn ogen!

4. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Wij hebben er ook best lang over gedaan om zwanger te worden met vele testen die negatief bleken te zijn. Mijn vriend wou de laatste keer testen wachten tot het weekend maar ik was zo zenuwachtig dat ik op een vrijdag een test gehaald heb. Toen die test positief bleek te zijn heb ik er echt een uur naar gestaard omdat ik er zeker van was dat de test niet klopte, kapot was ofzo. Er zat namelijk al een voorgedrukt streepje in maar dit was niet de streep die aangaf of je zwanger was of niet. Nou ik was dus echt zwanger heb gelijk me vriend gesmst. Hij kan namelijk moeilijk bellen op het werk. Maar voor hem maakte het niet meer uit dat ik alleen de test had gedaan! We waren zo blij!

5. 894hi

894hi Niet meer actief

heerlijk , zo al die leuke reacties :D

6. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Wij hebben de testen samen gedaan. De eerste was echt superspannend, omdat het natuurlijk de eerste keer was... We liepen allebei rood aan. Deze zwangerschap is helaas mis gelopen. Nu ben ik weer zwanger en ik deed de test. Kwam van de wc af met de mededeling: 'nou, hartstikke zwanger, de teststreep stond er nog eerder als de controle streep...' We waren erg blij, maar konden het nog niet echt bevatten.

7. randi

randi Niet meer actief

het was niet gepland dus wij hebben samen 5 min verbaasd op de grond gezeten en konden het niet geloven. kun je je voorstellen hoelang we mùet de mond open stonden toen ze ons dan op 12 weken vertelde dat het er twee waren :D

8. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik ben bijna van de trap afgelazerd toen ik naar mijn man toe rende met de test in mijn hand.
    Vervolgens hebben we een fles Jip en Janneke champagne geopend (en heel snel weer weggegooid, wat is dat vies zeg!) en de rest van de avond een beetje wezenloos naar de streepjes zitten kijken. Heb de test nog liggen, de streepjes staan er nog steeds! :)

9. hannelore

hannelore Actief lid

26 sep 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    hoi meiden!
    vandaag positief getest!
    wauuwww. na onze eerste iui al!
    officieel mag ik pas binnen vier dagen testen,mr ja,ben supeeeuurrrrhhh ongeduldig(zoals zovelen hier denk ik:))
    en ja er verscheen direct een tweede streep!huh?zie ik nou goed?want dit had ik nie verwacht(wel gehoopt natuurlijk),ik nog eens in men oogskes wrijven,ja hoor een tweede streep!en roze! jeetje,ik ben zwanger!ik was compleet van slag!zolang nr dit moment toegeleefd,en eindelijk zo ver.....

Nu nog spannende weken...hoop dat alles goed verloopt!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    De eerste test deed ik omdat ik nu toch echt overtijd was voor het eerst in 2 jaar druk bezig zijn, en ja hoor zwanger dus man gsmst.
    Helaas werd deze zwangerschap een miskraam.

3 maanden later was het de tweede keer ben ik erg ziek geweest van de verdoving van de tandarts, pas 2 dagen later begon het me te dagen dat ik overtijd was en dat er misschien wel een reden was waarom ik me zo broert voelde.
    Dus op de fiets, testen gehaald en gedaan en met stomme verbazing kijken naar 2 streepjes en weer sms-en

Toen wij vorig zomer besloten klaar te zijn voor een 2de kindje hielden wij er dus sterk rekening mee dat het wel weer eens lang zou kunnen duren.
    In nov werd ik niet ongesteld maar zoals mij al zovaak was overkomen, test negatief en 1 dag later ongesteld. Net alsof ik het eerst moest zien om dan ook daadwerkelijk ongesteld te worden.

December brak aan, 1ste kerstdag mijn nod, en om aan mezelf te bewijzen dat ik ook deze maand weer gewoon ongesteld zou worden, zodat ik zonder onzekerheden aan de feestdagen kon beginnen, stiekem op de wc mijn laatste testje er tegenaan gegooit.
    Dus piesen in een potje, wat druppels op de test laten vallen en kijken hoe het venstertje nat werd, eerst een hele tijd niets en dan de controlestreep. Precies zoals ik het verwachtte ik zou gewoon ongesteld worden.
    Ik ruim alles op en ga de test pakken om weg te gooien, ik denk nog wat raar het is net alsof er een 2de streepje is komen te staan.
    Nee negatief hoor , ik ga echt niet mijn test op allerlei manieren tegen het licht houden in de hoop er toch een 2de streepje van te maken. Om vervolgens te beseffen dat ik de test helemaal niet vast heb maar dat het nog gewoon op de wcdeksel ligt.
    Ik pak het op en ga toch maar eens in natuur licht kijken en ja hoor toch echt een 2de streep.
    Ik loop de trap op en zie hoe de streep duidelijker en duidelijker wordt, ik trek de douchedeur open en zeg tegen manlief.

Ik geloof dat ik een heeel heeeeel heeeeeel erg klein kerstcadeautje voor je heb.

Groetjes anita

11. bij mijn zoontje waren we net 2 weken gestopt met de pil en ja hoor toen ik ongeteld moest worden maar het niet werd wist ik genoeg dus zijn we een test gaan halen ik in een bekertje geplast en toen het staafje erin en toen ik de urine weg wou gaan gooien 10 sec later zij mijn vriend van ja we worden papa en mama en nou bij mijn 2de zwangerschap waren we ook pas 2 weken gestopt met de pil en ik werd altijd dinsdag ochtend ongesteld als ik wakker werd maar was het niet toen ik wakker werd dus toen zei ik tegen mijn vriend ik ben zwanger hij zo nee jo dat kan niet nou al je wordt straks wel ongesteld en ik nee hoor ik ga een test halen dus die ben ik gaan halen en ja hoor toen we hem deden weer binnen 10 sec positief en we waren allebij weer harstikke blij

12. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij de eerste was ik al een week overtijd maar testte steeds negatief, op de bewuste dag stond ik op en was duizelig, dus besloot een test te doen. Ik hoorde mn man wegrijden met de motor op het moment dat ik een streep zag verschijnen!
    Ik had al een shirt laten maken met "ik word een superpapa" en heb deze opgehangen in de woonkamer, met een babyshirtje een zwangerschapsagenda.
    Ik was eerder naar hui sgekkomen om zijn reactie te zien.
    Het was echt heel grappig, hij deed de deur open en ik hoorde hem zeggen, heu? huh? Oh!!!
    En toen kwam ik tevoorschijn en schoten we allebei vol.

Bij deze was ik aan het tempen en had ik al 3 maanden geen eisprong gehad, uiteindelijk had ik wel een eisprong maar mn temp daalde. Ineens schoot deze omhoog dus zij mn man doe maar eens een testje.
    Deze was zooo licht da we het niet geloofde, toen hebben we een foto hier op het forum geplaatst waarop iedereen reageerde dat ik zwanger was maar nog steeds geloofde hij het niet hahah!
    Pas na 4 positieve testen ging het hem dagen dat ie weer papa zou worden!

13. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was zwanger door de pil heen.
    Dus toen 't tweede streepje op kwam zetten, viel m'n mond open en zei ik: "Hoe kan dat nou???"
    Om meteen in lachen uit te barsten, want met dat 'hoe' hadden we niet zo'n moeite gehad :D

14. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik had al meerdere testen gedaan. NOD was 6 maart. Dus wel al 5 testen versleten, allemaal negatief.

Uiteindelijk een dag voordat we een feestje (waarbij ik graag een borrel wilde drinken) gedacht, nog maar eenkeer voor de zekerheid testen. Had er niet veel zin in, bang voor weer een teleurstelling.
    En ja hoor, al na een paar seconde heel duidelijk negatief (ik was ongeduldig en baalde stevig) Had de test op het aanrecht geggooit. Dus dook weer bij manlief in bed. Een half uurtje later gingen we ontbijten. Wil ik die test weggooien. Staan er wel 2 strepen!:$

Dus nog maar een keer getest, en ja hoor. Ik was echt zwanger. Manlief en ik liepen steeds grijnzend door het huis.

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij mij kon het eigenlijk bijna niet missen, ik had ongesteld moeten worden die week en mijn temp bleef hoog. Maar toch niet geloven dat er echt 'zwanger' stond op de CB! Toen hub even later thuis kwam gelijk allebei met tranen in onze ogen maar direct naar de kruidvat gegaan om nog een andere test te halen. Ook deze werd vrij snel positief en ook heel duidelijk. Bij die test heb ik toch wel even een potje zitten janken dat het dus écht zo was. Ongelofelijk!

16. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik was al een paar dagen zó apathisch en zonder concentratie dat ik steeds eerder naar huis ging uit mijn werk. Toen ik dat wéér deed, zei ik tegen mijn vriend: "zal ik een test doen?"
    Hij twijfelde even, omdat het nog een dag voor mijn NOD was, en toen besloten we toch een test te doen. Hij was in de tuin aan het werken, ik deed binnen die test. Stopte hem in mijn broekzak met het idee er pas 5 minuten later naar te kijken. Loop naar beneden, de tuin in en toen hebben we toch maar meteen gekeken: een heel licht streepje!
    Mijn vriend he-le-maal over de rooie van geluk, ik kon het niet geloven. Ik heb er echt 24 uur over gedaan om het te gaan geloven, het was zó onwerkelijk!
    De volgende ochtend nog een test gedaan: vette streep!

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd meid!!! Wat super gevoel hè, gelijk na de 1e keer!
    Geniet ervan!

Liefs Lisszy

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij de eerste schrok ik, had het niet verwacht... en raakte ik een beetje in paniek..

bij de 2e kregen we een telefoontje van het zh en ik moest gelijk huilen en wilde het niet geloven dat het eindelijk weer raak was.

en bij deze keer was het weer onverwachts... en rende ik gillend naar boven toe en moest huilen van schrik en blijdschap :D

19. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Ik kreeg een hitte door mijn lijf, mijn hart klopte als een razende en ik móest even een rondje door de woonkamer lopen "ieeh!! wooow!!"

Ik heb al 2 kids, van 8 en 10.
    Dit wordt ons bonuskind!

20. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Van het weekend had ik een "voorgevoel", maar ik dacht dat ik mezelf weer voor de gek aan het houden was.

Ik moest maandag aan een verslag werken en had er echt geen zin in! Als studieontwijkend gedrag een test gedaan, met de motivatie dat ik een eventuele zwangerschap dan tenminste uit mijn hoofd kon zetten en me op mijn verslag kon concentreren. (Ik had vandaag pas mijn NOD!)

De druppels trokken door de test, zowel de controle streep lichtte meteen op maar ook het plusje van de test!!!!!!
    Ik heb echt staan schudden met die test.... kan niet kloppen, waar blijft mijn minnetje?!?!?! Ik wist niet goed wat ik moest doen, mijn vriend zat in vergadering dus ben de plantjes maar water gaan geven, kon het gewoon niet geloven!
    'savonds mijn vriend de test gegeven met de gebruiksaanwijzing. Hij had echt zoiets van "wat betekend dit?" Nou zoek zelf maar uit... "Nee, echt waar?"

Dinsdag nog een test gedaan en deze ligt nog op het aanrecht; blijft leuk om te zien:D

Deel Deze Pagina