AliExpress: pakketje bezorgd maar ik heb hem niet

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 22 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik had voor de eerste keer een pakketje bij AliExpress besteld. Ik was er al vanuit gegaan dat het lang zou duren, na alle verhalen die ik gehoord heb.
    Maar de laatste dagen ging de track & trace heel vlot: aangekomen in het land van bestemming, ingeklaard door de douane en in het lokale distributie centrum. Ik begon hoop te krijgen dat ik het voor kerst binnen had :)

Maar nu kreeg ik gisteren een mail dat het pakket succesvol bezorgd is. Vandaag kreeg ik weer een mail; of ik de bezorging kon bevestigen en de buyers protection afgesloten kon worden.
    Maar... Ik heb hem dus niet! Hij moet gisteren bezorgd zijn en ik ben alle buren al langs gegaan. Niemand heeft het ontvangen.

Wat nu? Zou het wel ergens zijn? Klopt de track&trace gewoon niet? Moet ik maar gewoon afwachten?

(En dit is dus de reden waarom ik niet van online shoppen hou:rolleyes:)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Heb ondertussen al veel van aliexpress binnen gekregen maar ik kijk niet naar de track and trace. Daar klopt meestal geen hout van. Heb je geen kaartje van post.nl gekregen waarop staat dat ze geweest zijn?
    Staat er in die TT geen code die je bij post.nl TT in kan voeren?

lies276 en anica vinden dit leuk.
  3. NavyCrimson91

Nee, ik ging er in eerste instantie ook niet vanuit dat het zou kloppen. Maar bezorging succesvol, dat klonk toch wel geloofwaardig ;)
    Een kaartje van Postnl? Daar heb ik nog nooit van gehoord:$ (wordt weer eens duidelijk in hoeverre ik geen online shopper ben :p)

Ik ga eens kijken of ik iets met die track&trace kan bij postnl, bedankt voor de tip :)

4. NavyCrimson91

Ik heb de TT ingevoerd bij postnl, maar daar staat exact hetzelfde... gisteren succesvol bezorgd. Gek hoor.

5. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Bij mij gooien ze het pakket zonder melding wel eens af bij het postkantoor, dat schijnt vaker voor te komen. En als je hem dan niet binnen 14 dagen op komt halen sturen ze hem weer terug. Misschien is het zoiets?

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En soms is het met pakketdiensten ook zo dat ze het op de dag zelf niet redden maar dat ze hem wel al afmelden
    Dus melden dat hij al bezorgt is. Het scheelt de postbwzorger namelijk geld als ze het pakketje niet kunnen bezorgen. Dan zetten ze hem op bezorgt en dan brengen ze hem de volgende dag alsnog

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Je heet toevallig niet Elizabeth r? Wij hebben pakket gekregen die niet voor ons is.....wel ons adres maar bij open maken stond ergens anders een naam en geen nr vd straat. Via Facebook al proberen te achter halen, anders maar retour afzender.

8. NavyCrimson91

Nee helaas, dat ben ik niet :D

@Meral we hebben geen postkantoor hier...:$

@Damay77 ja, maar we zijn inmiddels een dag verder nu! Dus dan zou hij vandaag bezorgd moeten zijn. Morgen nog maar eens langs de buren.
    Kan je in zo'n geval trouwens ook gewoon Postnl bellen? Of helpt dat niet

9. jupke

jupke Niet meer actief

Oh die is van mij. Kom m morgen halen, goed? ;)

VBJ82 vindt dit leuk.
  10. Ik zou heel voorzichtig zijn met zulke pakketjes! En ik zou hem retour afzender sturen.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Het is vrij gebruikelijk dat postnl pakketjes van aliexpres afleverd bij het postkantoor ipv bij je huis. Je krijgt dan een kaartje in de bus waarop staat dat er een pakket voor je klaarligt. De kans bestaat dus dat jouw pakket daar al is afgeleverd en dat je je kaartje nog moet krijgen. Ik weet niet waar je woont maar het lijkt me sterk dat je in de nabije omgeving geen postkantoor hebt (kan nl ook een primera of bruna etc zijn)

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @NavyCrimson91 : heb geen ervaring met Ali maar kan je wel vertellen dat het m.n. bij DHL (en minder vaak PostNL) ook regelmatig voorkomt dat er staat dat het geleverd is, maar dit in werkelijkheid nog niet zo is.
    Tot nu toe is dat hier wel altijd in orde gekomen gelukkig (1 of 2 dagen later).

13. NavyCrimson91

Oh kijk eens aan, dat wist ik allemaal niet. Dan maar even afwachten en kijken of er nog een kaartje binnenkomt.
    Bedankt!

14. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
  15. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Ja voelt ook niet fijn hoor, je hoort inderdaad wel eens vreemde verhalen over rekeningen ect. Maar staat wel een naam op en is op Facebook te vinden. Maar reageert nog niet op pb. Door de veronderstelling dat het voor ons was weet ik dat de inhoud weinig kost aangezien ik het al aan het openmaken was. Dat stelt mij enigsinds gerust..... of is dat misschien te naïef?

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Zoals hierboven is gezegd komt een deel (bij mij ongeveer de helft) van de China-pakketjes via een postnl-service punt. De logica ontgaat mij nog altijd, maar sommige pakketjes worden echt thuis bezorgd, en anderen bij het post punt. Op beide staat gewoon mijn huisadres, en het heeft niets te maken met "niet thuis zijn". Het is gewoon een andere procedure.

Iedereen heeft een eigen postnl service punt, hier is dat de plaatselijke Spar. Daar ligt regelmatig een hele kast vol met China pakketjes ;) ;) ;) Als het goed is ontvang je van PostNL een kaart met daarop "er ligt een pakketje uit het buitenland voor je klaar". Dat is geautomatiseerd, dus niet door een postbode geschreven. Maar heel soms, krijg ik dat briefje niet. Regelmatig krijg ik die kaart pas een paar dagen later. Je pakketje blijft daar 2 weken liggen, dan gaat het weer retour.

Dus ik zou zeggen: even bij je post nl service punt langs, en vragen of er een pakketje voor je ligt. De kaart heb je niet nodig, wel je legitimatiebewijs.

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Op de site van de consumentenbond stond laatst dat pakketjes uit China sinds 1 oktober standaard bij een PostNL punt afgeleverd worden. Je krijgt daar geen bericht van dus je moet er zelf achteraan bij je pakketpunt. Dat heeft te maken met eventuele douane- en invoerkosten die je nog moet betalen, ze willen liever niet meer dat de postbezorgers het contant geld moeten aannemen, en omdat veel mensen geen contant geld meer in huis hebben.

18. NavyCrimson91

Oh dat klinkt allemaal wel logisch!
    Toch maar goed dat ik dit topic heb geopend, want ik zou dit zelf nooit bedacht hebben ;)

Ik ga eens kijken wat het lokale Postnl punt is. Volgens mij hebben we wel een Primera, moet ik daar maar even langs.

19. NavyCrimson91

"Bezorgen we uw pakket bij een postkantoor of PostNL Pakketpunt? Dan ziet u in Track & Trace – of op het bericht dat de bezorger bij u achterlaat – waar en wanneer u het pakket kunt ophalen."

Dit staat er op de site van Postnl, maar ik heb én geen kaartje, én de tt geeft mijn thuisadres aan.
    Ik vind het allemaal maar erg vaag. Nog maar eens de buren ondervragen dan :p

20. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Lees dit even, echt grote kans dat je pakket gewoon bij het PostNL punt ligt.
    https://community.consumentenbond.nl/overige-consumentenzaken-13/wordt-jouw-postnl-pakket-uit-het-buitenland-netjes-bezorgd-15933

Maar is het serieus dat je na moet kijken waar je dichtstbijzijnde pakketpunt is? Verstuur je nooit iets per post? Retourzendingen van webshops of marktplaats verkopen? Ik breng er dagelijks pakketjes, ik zie de dames bij de balie en de postbode vaker dan mijn eigen man ;)

Deel Deze Pagina