Je best blijven doen voor partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Goed topic :)

Mijn vriend heeft veel liefde nodig. Is in zijn jeugd nogal in de steek gelaten en denkt snel dat hij niet geliefd is.
    Best lastig als ik echt eens boos op hem ben, en hij heel onredelijk reageert. Dan krijg ik medelijden met hem, maar ben ik tegelijkertijd nog boos ;)
    Maar ik laat hem dus vaak weten dat ik van hem hou en hem respecteer.

Ik vind het leuk om op onverwachte momenten hem een berichtje te sturen met allemaal redenen waarom hij zo leuk is :)
    Voor mezelf ook goed, om gewoon even weer stil te staan waarom ik van hem hou ;)

Vind het alleen dan lastig dat hij het minder bij mij doet:oops:
    Maar hij denkt er gewoon echt niet aan, ben al blij als hij mijn verjaardag onthoudt:D (en daar wacht ik nog steeds op :p)

Voor de rest vind ik het heerlijk om voor hem te zorgen. Lekker koken, een cadeautje als ik iets leuks tegen kom, een massage als hij veel gewerkt heeft.
    Zeker omdat hij dat in zijn jeugd niet veel gehad heeft, geeft het mij extra voldoening ;)

2. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Leuk om te lezen, en dat iedereen zo openhartig erover is!

Ik ben altijd benieuwd naar hoe het bij andere stelletjes er aan toe gaat, vandaar het openen van dit topic.

Wat ik hierboven lees is ook wel van toepassing op onze relatie, mijn man krijgt vaak bevestiging en is soms onzeker over onze relatie en mijn liefde voor hem door alles wat hij heeft mee gemaakt in zijn jeugd.
    Het gaat bij ons om de kleine dingen, het fijn samen zijn, een filmpje kijken, wat leuks doen met de kinderen en zien dat zij gelukkig zijn.
    Ik merk dat het echt inhoudelijk praten met elkaar er soms bij in schiet en we daar allebei moeite mee hebben.

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.190
    823
    113
    Vandaag nog zijn favo tijdschrift voor m gekocht...

Verder: oppas regelen en lekker uit eten, een paar keer per jaar samen hotelletje pakken, snoepjes in zn auto leggen als hij de volgende dag ver moet rijden, zn favoriete salade, worst, fruit, toetjes af en toe meenemen.
    En hij mag wel 3 avonden per week weg om te sporten. Uitjes met zijn vrienden incl nacht zon 4x per jaar. En verder mag hij van mij af en toe duur gereedschap kopen.

Het huis is opgeruimd en schoon, dat helpt ook. Ik zorg dat zn sportkleding op tijd weer schoon en droog is, ook al is dat de volgende dag alweer....

En verder houdt hij wel van een nieuw lingeriesetje... ga van de week weer even iets moois kopen, niet ordinair maar echt gewoon mooi. Heb het geluk dat mn lijf er nog net zo uit ziet als voordat er kinderen kwamen en verzorg mezelf goed. Dat waardeert hij ook... Hij wil graag dat ik opgetut met jurkje en hakken meega naar de officiële diners van zn werk, dan voelt ie zich zekerder en meer op zn gemak zegt ie. Soms plakken we er dan meteen een hotelletje achteraan zodat we niet meer naar huis hoeven s avonds laat.

4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    #24 klaver85, 2 jan 2018
    Laatst bewerkt: 2 jan 2018
    Bovenstaande ;)

Ben geen grootverbruiker qua make-up etc. Maar er verzorgd uitzien en een gezond gewicht vind ik erg belangrijk om goed in mijn vel te zitten. Ben ik ook aantrekkelijker en leuker voor mijn man.

In ons geval ook veel praten omdat we enorm verschiilen qua karakters, toch nog eens extra iets doen, terwijl ik het misschien helemaal niet belangrijk vind, en soms ook op mijn lippen bijten.

Hier ook een lekkerbek, vandaag had ik bijvoorbeeld zelfgemaakte (magere) hamburgs met gnocchi. Dan weet ik dat ik punten scoor

5. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Brood smeren, nee. Ik zou het ook raar vinden als hij dat voor deed.
    Huis schoonhouden, niet voor hem maar om het leefbaar te houden. Hij krijgt wel een spons in zijn handen gedrukt als ik de badkamer heb ingespoten vlak voordat hij thuis komt uit zijn werk. Ml staat toch altijd lang onder de douche.
    Berichten sturen overdag, alleen functioneel, we bellen elkaar eigenlijk nooit als we werken.

Lekkere dingen voor elkaar meenemen, ja.
    De ruimte gunnen ook.
    Tussendoor even een knuffel, op de bank tegen elkaar aankruipen absoluut. Gezellig kletsen met of zonder peuter erbij.
    Even tijd voor elkaar maken, ook al kan het leven soms best druk zijn.
    Waarderen wat je voor elkaar doet.

Ik kleed mij niet speciaal voor ml, doe aan waar ik mij prettig in voel. Dat betekent dat ik er meestal netjes uitzie.
    Hij komt wel eens in een ontploft huis, vooral als ik thuiswerk en dl is ook thuis, dan is het niet rustig op de bank zitten. Zorg is dan voor ml.

dds vindt dit leuk.
  6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Altijd (of nou ja, vaak) mooi ondergoed aan

Laten merken dat ik hem er goed vind uitzien

Vertellen wat ik leuk vind aan hem

Kleine dingetjes, koffie voor hem meenemen als ik weg geweest ben bijv

Ik weet het niet zo goed, haha
    Oh ja, altijd positief over hem praten tegen de kinderen, dat vind ik niet meer dan normaal, maar hij vindt dat heel leuk.
    Ik zeg vaak dat ik heel lang heb gezocht naar een leuke papa voor hen en dat ik de állerleukste heb uitgezocht :D

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn man is een enorme workaholic, wat ik snap als directeur van verschillende bedrijven. Ik creeer vaak de rust of juist iets leuks om het werk even los te laten en samen te genieten, of hem met vrienden op pad te sturen.
    En dat doe ik dus door zijn agenda gewoon te blokken, hij waardeert dat enorm en heeft het dus nodig dat iemand dat voor hem doet.

Mezelf verzorgen, lekker koken en een fijn warm thuis heb ik ook voor mezelf, mijn kinderen en bezoek dus dat niet specifiek.

Andersom heb ik gelukkig een complimenteuze man en verzorgt hij me altijd als hij er is met een kop thee in bad, flesje wijn open trekken, altijd uit bed gaan voor de kinderen 's nachts. Heel lief!

Hopsatee vindt dit leuk.
  8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Veel dingen zijn al genoemd maar mezelf verzorgen doe ik zowel voor hem als voor mezelf. Ik zie er graag netjes uit. Regelmatig ontharen, wenkbrauwen epileren en naar de kapper vind ik echt een must en zelfs als ik in mijn loungepak rondloop zie ik er nog best toonbaar uit. Als ik de hele dag thuis ben draag ik geen make-up maar dat vind ik ook niet nodig. Ik zorg er wel voor dat ik niet “verslons”. Mijn man vindt het leuk als ik er voor feestjes of dinertjes wat extra werk van maak maar voor gelegenheden ben ik zelf ook niet vies van een beetje tutten.
    Verder laat ik mijn man regelmatig weten dat ik aan hem denk. Dat kan door een berichtje midden op de dag of door iets mee te brengen dat hij heel lekker vindt.
    Zijn brood smeren of iets dergelijks doe ik niet. Ik ben zijn moeder niet! En zijn huishoudster ook niet dus de huishoudelijke taken verdelen we ook zo veel mogelijk. Hij werkt meer dus ik doe meer in het huishouden maar juist door alle taken goed te verdelen laat je ook zien dat je om elkaar geeft en elkaar gelijkwaardig vindt. Verder gun ik hem best veel ruimte om zijn eigen ding te doen. Maar dat verwacht ik ook terug.

Deel Deze Pagina