Je betaalde spullen worden door een ander meegenomen, wat 'verwacht' je van de winkel

Discussie in 'De lounge' gestart door Zuidriem, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb zelf ook aan de kassa gewerkt en ik wachtte altijd. Uit respect.

Hoe vaak ik in een winkel kom waar ze niet eens het respect hebben om te wachten tot je al je spullen bij elkaar hebt, maar al meteen vragen om af te rekenen, of nee, ZEGGEN hoeveel je moet. Gewoon '20,84 euro'. Geen a.u.b., niet wachten tot je hebt ingepakt, niks.

Vind dat zo respectloos. Op dat minuutje steekt het echt niet. Niet voor degene die aan de kassa werkt, en ook niet voor de klant. Ik wacht ook altijd met betalen tot ik heb ingepakt, moeten ze maar wachten. Zeker als ze niet eens beleefd kunnen zijn. Snap niet waarom sommige mensen zo'n job doen, altijd met een lang gezicht en een goeie middag of een dag en een bedankt kan er bij velen niet af. Heel jammer.

In jouw geval: de kassierster moet gewoon respect hebben voor de klanten. Wachten tot de vorige klaar is met inpakken of ten hoogste nog maar 1 of 2 dingen moet inpakken. En dan rustig beginnen met de volgende, niet snel, niet alles zo ver door duwen totdat het bij de vorige zijn/haar hoopje terecht komt. (als ik met de volgende klant begon terwijl de vorige klant echt heel traag was of misschien veel bij had, dan legde ik het maar net naast me, duwde niet alles helemaal door)

Net zoals ik tussenin ook wacht als ze niet kunnen volgen met inladen. Omdat het gewoon respect is vind ik. Je bent met mensen bezig, met hun inkopen, hun eigendom. Je moet voortwerken, maar je moet ook niet haasten en alles maar op een hoopje gooien, nee.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.157
    2.542
    113
    Ik heb er juist een hekel aan als de casseer wacht met mijn spullen scannen tot ik alles op de band heb.... Of de persoon voor mij eerst alles inpakt voor hij/zij afrekent... ;p

Werk zelf achter een kassa... en doe het dus ook niet... ik wacht niet tot alles op de band ligt, of tot de volgende klant helemaal weg is... ga niet geërgerd reageren als klant eerst inpakt voor hij/zij afrekent...maar denk soms wel "kom op... er zijn er meer" hahaha

Ik ben nooit onbeleefd daarover hoor... en als iemand dus terug komt dat hij/zij iets mist geef ik het 9 van de 10 keer wel mee... ligt eraan hoe die persoon naar mij toe reageert... zijn ze respectvol naar mij prima... niet respectvol? dan mag je t product opnieuw kopen! Ik hou niet van de wereld waarin je met een grote mond maar alles gedaan krijgt... (tis me trouwens nog nooit gebeurd hoor.. dat er iets met de verkeerde mee gaat... ik hou de boodschappen gescheiden en hou het in mn ooghoeken in de gaten als het mis dreigt te gaan)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar bij de Action kan je toch ook niet zulke service verwachten? Daarom zijn de prijzen zo laag. heb er 2 weken gewerkt (toen werd ik gillend gek) en bij het sollicitatie gesprek werd al nadrukkelijk gezegd dat je niet mee mocht lopen met klanten om aan te wijzen waar iets ligt, let maar op ze zullen je eigenlijk altijd verwijzen naar dat ene gangpad nooit helemaal meelopen. En buiten dat het aan de kassa altijd giga druk is wordt de leidinggevende echt niet vrolijk als je netjes gaat zitten wachten.. En zelf vind ik het ook bloedirritant als iemand eerst alles gaat staan inpakken als cassiere wil je gewoon door, het is al geestdodend werk maar die 3 minuten dat de klant in staat de pakken en dan pas afrekent voelen als een uur..

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Meelopen en aanwijzen waar iets staat, doen ze hier (twee filialen hier in de buurt) dan weer wel. Vriendelijk zijn ze hier over het algemeen ook wel, maar dat gevlieg... hoi, krijg het er spaans benauwd van. Een enkele keer tref ik een caissière die meehelpt met inpakken. Zal vast niet zijn omdat ze vindt dat ik zo'n leuk hoofd heb :p maar kan ze zsm weer verder, fijn is het iig wel.

6. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Dit antwoord heb ik terug gekregen:

Geachte mevrouw,

De bedrijfsleiding van ons filiaal heeft op camerabeelden gezien dat het artikel door een andere klant is meegenomen.

Wij vinden het heel vervelend dat dit is gebeurd, maar kunnen hierin geen verantwoordelijkheid nemen daar de producten na afrekenen uw eigendom zijn.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Carla Schutte
    Afd. Klantenservice Action Service & Distributie B.V.

Daar moeten we het dan mee doen. Let voortaan wel beter op m'n spullen daar.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfffff..

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Summier... Valt me flink tegen.

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hele slechte klantenservice! Ze moeten eens gaan praten met Jumbo, die weten echt hoe je een klant tevreden houdt! Ik laat mijn boodschappen altijd bezorgen door de Albert (ook hele goede service), maar als ik in de winkel boodschappen doe ga ik altijd naar de Jumbo, want een fijne medewerkers daar!

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik ben jaren lang kassiere geweest, en ik durf te zeggen een goede klantvriendelijke (op een hele slechte dag na)
    Ik sprak altijd met 2 woorden, begon altijd met goede middag , enz.
    Ook terug tellen van het geld deed ik, net als wachten tot je klaar bent.

Helaas is vriendelijkheid ver te zoeken in deze tijden goedemiddag is al te veel gevraagd. wachten ook, maar ik zeg er altijd wat van als men al begint terwijl de ander nog bezig is, jammer dan wat ze van me vinden, vind het zoo onvriendelijk.
    net als wanneer ze het bedrag zeggen zonder aub te zeggen.
    Dan zeg ik heel demonstratief wel alstublieft als ik het geld geef, met als ik een slechte dag heb er achter aan, zo hoord het.

Moet zeggen dat veel mensen slecht opgeleid worden tegenwoordig, terugtellen kunnen velen niet eens meer, en daar begint het al mee in mijn opinie.

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Welke action? Gaan we gewoon met zijn allen massaal mailen en ons plaats vervangende ongenoegen uiten voor je ;)

12. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Najaaa, zit dit echt met open mond te lezen:$ Wat een *piep*winkel zeg. tsss:x

13. tuc

tuc Niet meer actief

idd...lekkere simpele reactie zeg. Ik zou ze nu zeker voordragen voor een koude douche en even een berichtje op de fb pagina achterlaten.

14. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik weet ff niet meer wat je had gehaald, maar dacht gelezen te hebben dat het maar een paar euro was. Was niet zo duur dus. Ik denk dat het opzoeken van de beelden en het typen van deze brief/mail bij elkaar meer kost voor het bedrijf dan dat ze je een vervangend product hadden gegeven. Ik kan er maar niet over uit..

Idd Tuc, een erg simpele reactie en zeker een koude douche waard!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wow... wat een kansloze mail zeg.

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Is toch niet te geloven.... had wel netjes geweest direct een nieuw product te geven en na die mail denk ik.....

Was vandaag ook bij de action bij ons in de buurt. Er werd gevraagd of er een kassa bij kon draaien, na 5 minuten kwam er iemand zuchtend aangeslopen. Het meisje waar wij moesten afrekenen zat onderuit gezakt, zat continue te gapen en toen ik er een pakje batterijen bij wilde keek ze mee aan, zuchtte diep en stond op en kwakte het zo bij de spullen. Moest vragen om een tasje. Dit was de eerste en laatste keer dat ik daar naartoe ben geweest.

17. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen. TS: je geeft aan dat je na het afrekenen van je boodschappen erachter kwam dat je iets miste.

Maaaaarrrrr...misschien was het artikel al weg voordat je afrekende en het tussen/naast de spullen van de vorige klant lag.

De klantenservice mailt je nl. dat de winkel na het afrekenen (ook belachelijk) niet verantwoordelijk is voor jouw (verdwenen) artikelen, maar wat als je op dat moment ook nog niet hebt afgerekend en de klant voor je dat heeft meegenomen terwijl jij nog niet had afgerekend? Weet niet of dit ook de situatie was hoor, ik probeer mee te denken naar een oplossing op de email waarin de winkel je helaas 0,0 procent tegemoet komt.

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Eigenlijk hoeven ze ook echt niks voor je te doen , hoe lullig ook !!

Ik weet niet om wat voor een artikel het gaat ,maar als je spullen over de kassa zijn gegaan en je hebt betaald is het jouw eigendom en moet je er zelf op letten !!
    Al zou het natuurlijk wel netjes van ze zijn als ze dit opgelost hadden ..

Hebben ze geen camera bij de kassa zodat ze kunnen kijken wat er met je aankoop gebeurd is ?

oeps had alleen de eerste bladzijde gelezen ...... zie dat er al het een en ander gebeurd is

19. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Bah, wat misselijk zeg. Heb in meerdere winkels gewerkt (onder andere kassa) en heb zoiets nog nooit meegemaakt.

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik snap wel dat ze niks kunnen doen !! Dit wordt waarschijnlijk regelmatig in scene gezet om zo spullen voor niks mee te krijgen !! maar goed het blijft lullig ..

Deel Deze Pagina