Je bevalling filmen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje09, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Van mijn eerste bevalling heb ik ook geen foto's of film, hoor. De eerste foto is dat mijn zoontje onder een doek op mijn buik ligt. Veel foto's van vlak na de bevalling zijn mislukt, door het trillerige handje van mijn man, haha. Ik heb dat nooit echt gemist, weinig behoefte aan foto's van mijn persende hoofd of opengescheurde onderkant, eigenlijk.
    We hadden toen nog geen videocamera, trouwens.

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    whahaha, sorry hoor, klinkt echt super komisch! Hier ook niet gefilmd trouwens. Wel NA de bevalling en vrij snel na de bevalling, en vanaf mijn hoofd richting buik waar de ukkies oplagen, niet verder naar beneden - no thanks! Ook meteen foto's uiteraard, maar wederom NA niet tijdens ;)

3. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    In het ziekenhuis waar ik bevallen ben mocht je niet filmen tijdens de bevalling,wel ervoor of ernaar vanwege privacy vd verpleegkundigen en zodat degene die filmde niet in de weg zou lopen,wat dus vaak voor was gekomen en dus de gyn.zijn werk niet goed kon doen.
    Mijn vriend wilde wel filmen maar no way datik dat wilde! heb geen kijkdoos...we hebben wel paar mooie foto's vd bevalling maar wel discreet ;)

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zit wel wat in inderdaad.

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    heel mooi gezegd! ik heb er ook geen, haha! :D

wij hebben geen flimcamera, maar al hádden we er een: er wordt bij mijn bevalling niet geflimd. moet er niet aan dénken!
    foto's: als de kleine er is, niet eerder. en geen intieme delen in beeld.

iedereen kan daar anders over denken, maar ik wil gewoon niet dat er zulke foto's van mij bestaan.
    en over dat vergeten: ik heb tot nu toe van iedereen om me heen begrepen dat bevallen nou niet echt gezellig is. dus ik hóóp juist dat ik het vergeet straks! stel je hebt ene onwijze trauma-bevalling gehad, ga je die dan 'gezellig' nog eens terugkijken? mij niet gezien, hoor...

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier een ks en dat mocht niet gefilmt worden maar mn man heeft wel alles gefilmd van het moment dat ik werd gescheiden van man en dochter toen ik werd dichtgemaakt. Moment dat ze door de gangen reden naar de kraamafdeling, dat mn man mn moeder vertelde dat we een dochter hadden (zij was in het ziekenhuis), moment dat de gyn kwam vertellen dat alles oke was en ik op de ic lag tot het moment dat we herenigd werden op de ic. Filmpje van een half uur... enorm kostbaar!

Ik zou gewoon alles filmen wat je kan/mag filmen.. je kan het altijd nog wissen maar die bevalling overdoen kan je nooit.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij mijn eerste alleen maar foto's genomen. maar ik miste toch wel heel erg de momenten tijdens de bevalling. zeker ook omdat ik na de bevalling naar de ok moest vanwege mijn placenta.

bij de tweede wilde echt een film. Mijn moeder heeft 1 camera op de statief gezet en laten draaien en 1 camera gewoon zelf bediend. Ik vind het erg fijn om het terug te kijken. is voor mij echt een verwerkingsproces omdat ik weer niet alles heb meegemaakt.

alleen is het wel een film die ik niet aan andere laat zien hoor. is echt voor mezelf.

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik wil het wel graag gefilmd hebben, maar puur voor mezelf om het later nog eens terug te zien.
    Absoluut niet bedoeld als gezellig filmpje voor op de zaterdagavond met een hapje en een drankje haha :)

9. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    we gingen t ook doen,bij de eerste.

Tijdens de weeén had mijn vriend alles afgesteld en de hoogte gegeven.

Toen ik geholpen moest worden met het persen(steunen enz)thuis bevalling.

liep hij bij de camera weg en drukte het uit perongeluk, :rolleyes: :oops: :cry:

Dus je zeg me alleen liggen wegpuffen,en ik draaide me om op mijn rug,en net na de bevalling deed hij de camera weer aan en zag ej mij liggen met terence op mijn buikje en de vk en kraamhulp waren daar beneden bezig(hechting) ik vond het wel jammer aan de ene kant.

Maar ik denk dat ik het nu niet ga filmen maak ook tog foto's enzo na die tijd.

Opzic was het heel moi geweest ik wou het gana bewerken en dan leuk muziekje bij dat je het persen enz niet kon horen,en na de uitdrijving t gehuil van de baby.
    Maar ja het is mislukt,door alle drukte enz, was hij het vergeten aan te laten.

liefs loesmari

ps: het is echt mooi hoor om t te filmen maak je 1x mee de bevalling van t kindje dus tis mooi als je het terug kan zien.
    hoe pijnlijk t ook was.

voor t kindje ook leuk later tog of niet?

10. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam

hahahah, ik zou m de volgende dag niet meer durven aankijken,
    met de gedachten van, zou ie nou aan mn doos denken? :oops: :)

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mijn man heeft thuis gefilmd en daar was ik wát blij mee: na uren weeën en een half uur op de baarkruk werd het een ziekenhuisbezoek, dat uitmondde in een keizersnede.

Van de ziekenhuisopname (in bed, aan infuus) tot en met de incisie op de OK, waarbij mijn zoon uit mijn buik is getild en de gyn hem hoog hield voor ons: alles staat op foto's. Mijn vk was mee de OK in en heeft bovenop de operatie gestaan en foto's gemaakt van álles (ook de klok, tijdstip van geboorte.)

Ik ben zó blij met die foto's :D
    Het filmmateriaal heb ik teruggezien, zo kon ik zelf horen wat er gezegd werd thuis en zien hoe moeizaam de bevalling ging op een goed moment. Daardoor heb ik 'vrede' gekregen met het snelle vertrek naar het ziekenhuis en de operatie.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook willen dat ik beelden had gehad. En ook juist van de geboorte zelf.. Ik heb erg lang moeten persen en achteraf vind ik het ook erg jammer, dat ik niet kon zien, dat het ook echt opschoot.... Ze zeiden het wel, maar na 3 kwartier, geloof je dat ook niet meer.
    Ik heb wel foto's van de placenta laten nemen. Ik vind dat toch iets bijzonders. Enerzijds ook best heftig ;) maar toch ben ik erg blij met die foto.

Maar ook ik merk dat ik veel vergeet en dat vind ik erg jammer. En natuurlijk zou zo'n film niet voor de hele familie zijn, maar voor mij zou het helpen bij een stukje 'verwerking' van de bevalling. Niet dat ik er zo'n trauma van heb ofzo, maar ik mis nu stukjes.

13. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Wij hebben niet gefilmd en dat vind ik achteraf wel erg jammer zeker het moment dat ons meisje op mijn buik kreeg. We hebben daar wel foto's van maar als een tweede ons gegunt is zal er zeker wat gefilmd worden en dan puur voor onszelf ;)

14. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij hebben de bevalling helemaal laten filmen. Eerst door mijn schoonzusje, en in het ziekenhuis door mijn moeder.

Ik vond het heel mooi om terug te zien, vooral om te horen wat ik allemaal zei en riep ;)

Kreeg wel een beetje een raar gevoel, toen ik die knip vol in beeld had :D

Bij een volgende zou ik het zeer zeker weer laten filmen.

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik lees dingen als, mijn schoonvader filmde, mijn schoonmoeder filmde :confused:

No way dat mijn schoonvader of schoonmoeder of iemand anders mijn doos in beeld gaat brengen, dat hoeft ook weer niet hoor. Bepaalde stukjes filmen vind ik prima, maar niet je doos of als je gehecht of geknipt wordt :x

Maar goed, dat is mijn mening!

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier was het wel de bedoeling dat het gefilmd werd, echt de geboorte zelf, ik wilde dat alles gefilmd werd, dus echt mijn doos!

Maar helaas verliep het niet zoals het "moet", en is Joris geboren via de vacuumpomp. Dat ging zo hecties allemaal + dat er ineens 8 artsen naast mijn bed stonden dat het helemaal vergeten was. Gelukkig was mijn vriendin wel nog helemaal bij kennis en heeft wel onwijs veel foto's genomen. Dus daar ben ik nog steeds heel blij om!

17. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja dat verbaasd mij ook, ik moet er echt niet aan denken maar misschien ligt het ook aan de band die je met ze hebt? mijn schoonouders zijn lieve mensen maar echt nog met een levensinstelling uit 1800, hihi....die zouden er getraumatiseerd uitkomen en ik ook :(

foto's okay maar geen film, mijn man wil wel filmen, ik wil dat niet, ben bang dat hij het er toch gaat doordrukken als ik het niet doorheb, nah ja, ik weet waar de delete knop zit :evil: !

18. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Mijn man heeft mij alleen gefilmd toen ik in de weeen lag.
    Tussen de weeen door even kleppen en grapjes maken...

De geboorte zelf is niet gefilmd, want dat hoefde voor mij niet zo.
    Wel zijn er veel foto's gemaakt.

Liefs Elly.

19. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi,

Mijn bevalling duurde erg lang en er zijn regelmatig filmpjes gemaakt. Ook van de bevalling zelf. Ik heb de film al vaak terug gezien en vind het niet raar of zo. Mijn ouders hebben het ook gezien, maar schoonfamilie echt niet hoor.

Bij de volgende wil ik het weer laten filmen.

En natuurlijk hebben we veel foto´s.

20. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn bevalling staat ook op film. We hebben hem op statief gezet en maar laten draaien (vanaf het moment dat ik mocht gaan persen). Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ik heb de bevalling best als traumatisch ervaren en door het terug te kijken kan ik het beter verwerken. En het is mooi om te zien hoe je eigen kindje geboren wordt.

Deel Deze Pagina