Je bevalling filmen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje09, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat zou ik echt nooit gefilmd willen hebben. Heb een foto van de man en mij in de douche, tijdens weeen opvangen. Gezellug :( Een foto van toen ik net naar de beval-suite- ging en eentje van toen de ruggenprik er net in zat. En een paar van mijn kleine meisje op mijn buik, met een hechtende gyn op de achtergrond. Dat vind ik al te veel informatie.

Ik moet er niet aan denken dat mensen het zouden filmen. En al helemaal niet om het terug te zien! Ik heb het verhaal opgeschreven een paar dagen erna en ben blij dat de man aan mijn hoofdeinde bleef ondanks het ge-ooooh wil je het echt niet zien- van de vk en de hulptroepen.

Overigens als ik het zo lees, snap ik ook wel dat mensen het wel filmen...

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou eigenlijk vind ik een bevalling niet zo mooi om te zien. Mijn man mocht niet eens tussen mn benen kijken (kwam mooi uit, want hij wilde het ook niet)

Ik had echt niet hoeven zien. Er zijn ook geen foto's van gemaakt. Achteraf had het ook niet eens gekund, want het ging allemaal ineens heel snel.

Ook de placenta enz hoefde ik niet te zien. (wat ze overigens maar apart vonden in het ziekenhuis, want had al een paar keer gezegd dat ik het niet wilde zien en ze schoven het zowat onder ons neus)

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha bij jou ook al? Hier ging het ook echt zo (ze stonden met een soort net afgeknald ontveld schaap-achtig iets op een soort weegschaal) Willen jullie de placenta zien? Arrrgh wat denk je ik heb 26 uur niets gegeten en net een kind gebaard! Ja, maar hierin heeft Lena gewoond! Ja, maar doe maar weg :-# . Kweenie, maar ze snapten het geloof ik niet zo dat ik liever mijn kindje zag dan dat geval....

Edit: mijn ouders moesten eens bevallingskiekjes kijken van een kennis met vrienden van hun. Dus die vriendin van mijn ma: wat een leuk hondje! (zo van: moet!iets!aardigs!zeggen!). Ehm, dat was dus de ' nageboorte'. Zorgt bij ons thuis nog altijd voor de nodige lol als de mama van de nageboorte er niet bij is dan...

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.265
    7.312
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vriend heeft de bevalling (het persen) wel gefilmd, ik vond het echt super om terug te kijken! Vooral omdat ik alleen maar bezig ben geweest met persen en niet zozeer met de geboorte van Eva zelf. Was nog even heftig op het laatst, mijn vriend was er erg van geschrokken, en ik ook toen ik de film zag... Mijn vriend had wel verteld hoe of wat, maar zo heftig voelde het voor mij op dat moment niet. Fijn dus om terug te kunnen zien wat er nou precies gebeurd was.

Mijn vriend had de videocamera op onze vensterbank gezet, kwam precies goed uit met filmen. De videocamera stond aan het hoofdeinde, dus niet recht op mijn doos gericht ;). Maar het is sowieso alleen een filmpje voor ons 2-en (en Eva mag 'm later ook zien als ze er behoefte aan heeft, maar dat zal wel niet ;)).

5. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Mijn zus heeft allebei mijn bevallingen gefilmd en ik heb er echt geen spijt van. Tijdens z'n bevalling weet je zelf niet wat er allemaal om je heen gebeurt en ik wilde dat toch wel graag weten eigenlijk.
    En dan het moment dat je kindje geboren word blijft zo mooi om te zien.
    Mijn zus gaat nu ook weer filmen.

Dit is echt iets voor mij en mijn man en later ook de kinderen als ze dat willen, maar dus niet voor heel de familie ;) .

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik had heel graag willen filmen, maar bij ons ging het veel te snel, had geen tijd om aan een camera te denken. Fototoestel lag gelukkig wel klaar ;)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben zoooo blij met mijn film, ik heb alles van de zijkant/achterkant laten filmen door mijn moeder *dus geen dozenshots of bloederige zooi ofzo) gewoon het moment dat ie eruit komt en omdat ik ingeleid bent heel de dag een beetje samengevat, vond het juist erg leuk maar vooral erg mooi om terug te kijken (je vergeet zoveel!) ik kan elke keer janken als ik het terugzie, de kracht, het "oergevoel" zeg maar wat je terugziet en je manneke voor het eerst vastpakken JEP BEN ERG BLIJ! wil nu eigenlijk weer maar weet nog niet hoe het allemaal gaat gebeuren..

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb mijn bevallingsfoto's ook gewoon op onze site staan trouwens :p ben niet verlegen maar alles is wel gewoon "netjes" genomen, was ook helemaal op en top verzorgd (zover dat kan met dikke buik en puffend haha) maar ik bedoel schaamhaar netjes geschoren, teennageltjes gelakt, naar de kapper geweest e.d. (voordeel van ingeleid worden haha)

9. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam
    geloven jullie dat ik 3 bevallingen achter de rug heb, en mn man heeft al die tijd netjes op de gang gewacht en dat de 4 op komst is en dat mn man zn plaats wel weet [weer op de gang natuurlijk]?
    mn eerst was mijn moeder bij mij en de andere twee heb ik het alleen gedaan, ik geloof niet in handjes vast houden, want je doet het uiteindelijk allemaal alleen.
    ik voel nu al die verbaasde gezichten van jullie , ja ik weet het mijn zussen verklaren me ook voor gek, maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt om mijn man te laten zien hoe ik ziet te persen. en dat alles wagenwijd open staat sorry ik kan het gewoon niet, en ik ben een normale vrouw die hele stoute dingen doet met haar man hahahahah maar wel wanneer ik alles onder controle hebt en niet wanneer ik afhankelijk ben van mn verloskundige want op dat moment zie je en hoor je niks in mijn geval dan.........

oke zeg het maar ....... ik kan er tegen want preken heb ik al zo veel gehad van mn zussen en mamie lief........

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

getsie nee! ik denk ook dat het afleid.

11. Onder water

Onder water Niet meer actief

Hahaha nou ehh , ik denk dat je het nog geen seconde in de gaten hebt in het heetst van de strijd :D :) Tenminste ik niet :)

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik denk het ook niet, het maakt ook niet uit het is denk ik jammer voor jezelf dat je die controle niet los WILT laten want DAT maakt een relatie juist mooi vind ik dat gevoelige, totaal aantastbare moment en dat je partner je probeert te beschermen zeg maar, als jij het zo alleen kan dan snap ik dat wel maar je doet jezelf (denk ik) tekort in het leven als je die controle niet los kan laten (er zal eens echt wat moeten gebeuren in je leven waarbij je afhankelijk moet zijn en jezelf compleet moet tonen) dan snap je misschien wat ik bedoel..

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    ik heb er zo';n spijt van dat t niet gefilmt is!
    Ik had mezelf graag terug gezien tijdens de weeen ik schijn erg grappig geweest te zijn maar kan me dat niet meer herinneren :oops:

Deel Deze Pagina