Hoi meiden ... Eindelijk begonnen aan de laatste loodjes..... Aangezien ik bij mijn zoontje alles fout op bed had gelegd hihi wil ik nu graag weten wat ik van het kraampakket op het bed moet leggen? Ik vergeet het steeds te vragen aan de vk. En met welke kant naar boven? Onder het matras of erboven? Graag tips voor deze muts. Ik heb wel al een waterdichte molton hoeslaken van action op bed liggen.....
Geen ervaring met thuis bevallen, ik had een waterdichte molton, een molton en hoeslaken. Beide keren braken mn vliezen nl in bed. En op je matras lijkt me makkelijker ja...
Waterdichte molton en een grote vierkante (hoe heet zo'n ding) hier op bed onder mijn hoeslaken. Als mijn vliezen breken dan is mijn matras droog en daar gaat het me om. Verder regelen ze het maar als ik de weeen opvang hahaha. Zeiltje op je hoeslaken en nog meer van de vierkante dingen er op voor de bevalling maar daar slaap je niet op.
Wat kun je fout neerleggen dan? Ik had alleen dat zeil op mijn matras gelegd, de rest zat nog gewoon in de doos.. Bij deze bevalling trouwens alleen een waterdichte molton gebruik. Ik werd chagrijnig van dat zweterige zeiltje..
Hihi nou ik heb blauwe zeiltjes en roze. Nu weet k niet of ik beide op het bed moet leggen of maar 1. Snappen jullie mij?
Die zeiltjes zitten toch in een verpakking, staat daar niks op? Ik had volgens mij alleen een blauwe matrasbeschermer in het pakket. Ik ben trouwens thuis bevallen. Ik sliep met een waterdichte molton, een gewone molton en een hoeslaken. Die zeiltjes kraakten te veel, bleven niet goed liggen en waren vreselijk zweterig (ik zweette nogal veel 's nachts). Toen de bevalling begonnen was, heb ik bovendien een grote onderlegger op bed gelegd (die zaten ook in het pakket). Toen bij de tweede m'n vliezen spontaan braken heeft die niet alles opgevangen, wel het meeste. Moltons en hoeslaken zijn weer keurig schoon geworden (kraamhulp heeft ze eerst een nacht in een bad met zout water gelegd, en daarna gewoon gewassen in de wasmachine).
als je al een waterdichte molton op je bed hebt liggen, is verdere bescherming nu niet nodig. tijdens de bevalling leggen ze dan wel die vochtabsorberende matjes onder je billen.
Bedankt voor de antwoorden meiden..... Ik gaa inderdaad het kraampakket onder mijn bed leggen en dan doet de verloskundige het wel.... Haha dan moet het wel goed zijn. En dan hopen dat de molton genoeg is voor het geval mijn vliezen deze keer wel besluiten om eerder te breken.
Hier heb ik dat grote roze zeil onder mijn hoeslaken liggen .... En daarop dat blauwe dingetje...Weet nu niet of iedereen hetzelfde pakket krijgt kwa kleuren... De rest hoef je niks mee te doen....toch?
Juist dat is pas een goede uitleg lov23!! Kwist niet wat ik met die roze dingen moest doen haha. Maar die dus eronder en het blauwe onder je kont hihi.
Ja dat deed ik....dus eigenlijk dubbel op elkaar dan kan je echt niet meer doorlekken. Ik,deed er dan nog een grote badhandoek op leggen, dus ook onder je hoeslaken, dan kraakt het niet zo extreem. Ik moest het beide keren in de zomer gebruiken...en dan was het ook nog zo warm! Maar zat er geen brief bij van je zorgverzekering waarin alles uitgelegd wordt?
Nee geen uitleg erbij helaas.... Ja ik wacht ook nog even met het erop leggen. Vond het kraken zo irritant bij de eerste hihi.
hier heb ik dat niet gedaan... Ik heb bij de bouwmarkt zo waterdichte zeil gekocht hihihih....omdat ik nog al door het hele bed rol als ik alleen lig is dat wel zo handig...