Je bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by lennylenn, Jan 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

Aug 8, 2011
    1,424
    0
    0
    Noord Brabant
    idd, ik zou ook nooit lenen voor een bruiloft. alleen een hypotheek maar verder niet. wij hadden ook wat spaargeld en de rest idd van vakantiegeld etc.

En idd, je moet er niet van uit gaan dat je veel geld krijgt, en dat hebben wij dus ook niet gedaan, maar als je een heleboel krijgt is dat wel handig. Hoef je de spaarrekening niet zo erg te plunderen :) daardoor hadden we wat over om na de geboorte van de kleine lekker een weekje weg te gaan met zn drietjes!

2. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben in Feb ten huwelijk gevraagd en in Juni van dat jaar zijn we getrouwd. Dus in korte tijd hard gespaard.;)

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Trouwen: Flink sparen + Gift
    Scheiden: Spaargeld en helaas kregen we toen geen gift van de familie :D

4. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Haha, hier net zo! Zei toevallig laatst tegen man dat het eigenlijk zonde is dat we na de wedding toen niet op die manier door zijn blijven sparen!!!! Dan hadden we nu een veel vettere spaarrekening gehad!

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ja, toen ik van zijn spaarcentjes hoorde (toen waren we al even samen, voordat mensen denken dat ik een golddigger ben), was ik ook blij verrast. Leuke bijkomstigheid haha!

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wij zijn er druk voor aan het sparen! Meer om geen lege bankrekening te hebben na de bruiloft, want we hebben nu al genoeg om te kunnen trouwen. Onze bruiloft gaat ongeveer 10.000euro kosten.
    Ik zou er nooit voor lenen. Gezien bij vrienden wat een enorme schuld met je leven kan doen..

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Bruiloft en huwelijksreis hebben we een half jaar voor moeten sparen.
    Alleen is onze spaarrekening nu nog steeds 0 :(

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Gespaard. Hadden net genoeg geld want we gingen tegelijkertijd samenwonen. Gelukkig kregen we veel geld van de gasten want daarvan konden we een normaal bed kopen.

9. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    spaargeld en belastinggeld
    geld van ouders (voor kleed)
    geld van grootouders (voor catering)

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Wij hebben een jaar kunnen sparen en hebben ook veel gekregen,bijv. kleding en toebehoren,fotograaf+album...Hadden alles wat we wilden. Wij hebben eerst alles op een rijtje gezet wat we wilden en wat het dan evt. breed geschat zou gaan kosten. En dat is heel goed gelukt!

11. mamootje

mamootje Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,718
    0
    36
    Gespaard

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Sparen, sparen, sparen...
    Zo'n 12000 euro.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Wij hadden het van spaargeld betaald. Lening zou ik ook nooit doen. Ken mensen die waren getrouwd en hadden een lening voor de bruiloft, hij kwam te overlijden (ongeluk) en ze waren nog bezig met de afbetaling. Niet echt fijn natuurlijk.

14. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Eigenlijk gewoon zo betaald, niks extra gespaard, geen erfenis, lenen ga ik daar al zeeeeeker niet voor doen. Hadden niks luxe verder, gewoon goed feest en receptie, maar je kunt het zo gek maken als je wilt he? Vind zelf bij zulk soort dingen dat je gewoon niet boven je macht moet gaan;)

15. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
  16. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012