Je buik na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door keepsmiling, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ben ik echt de enige die er nog steeds uit ziet als een bestreepte zwangere? :(

goed.. ik was dan ook 34 kilo aangekomen (nog 10 te gaan)

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik ook hoor was 30kilo aangekomen

3. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik had na de bevalling echt een blubberbuik. Na 10 dagen liepen wij in de stad en kreeg ik van een meisje te horen dat ik er toch wel weer snel bij was (kindje in de kinderwagen en weer zwanger) :confused: . Nou meisje, dat kindje is 10 dagen oud. Wat denk jij nou?
    Na een half jaar was ie wel weer strak en nu ook, maar wel de andere kant op ;) :) . Hoop dat ie straks ook weer weggaat. Alhoewel ik er wel veel zelf voor moet doen. Het is niet anders...

4. tomlover

tomlover Lid

6 jul 2008
    45
    0
    0
    Telecommunicatie
    Ik ben in de eerste zwangerschap rond de vier/vijf kilo aangekomen, het was heel bijzonder, en toch een kindje wat gezond woonde. ik kreeg opmerkingen als, waar is je buik en hoe kan het dat je zo niet ziet? na een half jaartje zag je een bal. hahhaa. en na de bavalling strak! fijn toch..nu zwanger van nummer twee. ben nu bijna 24 weken en het is wel te zien maar niet extreem.

5. tomlover

tomlover Lid

6 jul 2008
    45
    0
    0
    Telecommunicatie

Zulke opmerkingen vindt ik ERG fout! sommige mensen denken ook niet na! :evil:

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    na de bevalling?

Kan maar 1 woord bedenken: drilpudding :) :) :)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    lekker belangrijk als je kind er eenmaal is weet je pas dat DAT veel belangrijker is, okay het drilt, past niet meer lekker in je normale maat broek maar who cares? elke keer als ik mijn zoon aankijk dat vind ik het helemaal waard... en heb die drilpudding er graag voor over (samen met de striae overal)

Nu had ik wel een extreem grote buik dus niet iedereen hoeft zo te eindigen maar ik vind het zo ontzettend onbelangrijk...

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    :) :) je omschrijft het erg leuk :) :) maar zo ziet mijn buik er na 2 kindjes ook uit. ik heb ook niet de illusie dat dat echt weer goed gaat komen. maar ik ben dan nu ook 2 kindjes verder, en denk niet dat ik ooit tot de stap zou komen om het operatief te laten verfraaien, vind dat het er gewoon bij hoort. we overwegen misschien nog wel een 3e of zelfs 4e kindje, maar een zwangerschap gaat gewoon niet onopgemerkt voorbij, en ik denk dat dat ook wel puur natuur is. (hiermee keur ik het heus niet af dat er mama's zijn die zich wel naderhand laten opereren hoor, voordat er daarover een discussie ontstaat ;))

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik vond het heel vervelend om te horen. Maar idd, dan kijk je in je wandelwagen en zie je daar het mooiste jongetje van de wereld liggen. En die is van mij! En dat meisje was 15 ofzo, weet zij veel :rolleyes: .

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    over die zwangerschapstreep, die zit er bij mij nog steeds.. had toch wel verwacht dat die inmiddels zou zijn weggetrokken.

11. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ika had het pas ook in de supermarkt... de cassiere vroeg aan mij: oh hoe oud is jouw zoontje? ikke 8 mnd geweest, zei ze tegen hem, Oh en volgens mijn krijg jij een broertje of zusje hé?! :evil: :evil:
    Ikke nou je wel een keer maar ben niet zwanger hoor als je dat denkt.... GRRRR. Zegt ze oh ik heb een dochter van 6 mnd en kijk maar bij mij zie je HELEMAAL niets meer.. (dat mens was VEL over BEEN) ik heb maar gezegd tja dat is bij iedereen anders hé....

Jezus ook nog er over doorgaan als ik zeg dat ik NIET zwanger ben (en "gewoon" uitgerekt) Ik had het slimmer gevonden als ze haar KLEP dicht had gehouden! :evil:

12. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Mijn mannetje is nu 8 weken, maar mijn buik kan nog zeker door voor een 5 maanden zwangere buik hoor!

Nou was ik ook ontploft! 8) (zie album, buikfoto)
    Logisch dat ik niet direct buikloos ben.

Ik vrees dat het ook nog een hele poos gaat duren. Bij mijn zoon was het pas na een jaar weg.

Ben nu wel minder aangekomen, hoef nog maar 5 kilo kwijt...maar die enorme hangzak die ik over heb..tja...die gaat denk ik niet meer weg.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ben nu bijna 3 maanden verder, nou moet ik zeggen dat ik nooit 1 van de slankste ben geweest (had redelijke neukteugels ;) ) Nu heb ik zeg maar zo'n buik, net alsof het los zit van wat daaronder zit, een beetje een hangbuik. NIet echt dik ofzo. En mn 'lovewings' zijn een stukje groter geworden.*zucht*

Hmmm misschien maar snel weer zwanger raken hihi. VOnd het geweldig mn buik eindelijk te mogen showen.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    pfffffffff minnie, wat had jij een dikke buik zeg! lijkt wel of je kindje horizontaal naar voren lag! :) en ik dacht dat ik al een dikke buik had.

Mijn buik na de bevalling was overigens 1 dikke drilpudding. Ik leek nog steeds zwanger. Op de film staat nog dat we met 1.5 week of zo naar buiten gingen, echt verschrikkelijk leek wel 7 mnd zwanger! (hoewel mijn buik met 7 mnd wel nog een stuk dikker was).

Maar ik had van tevoren ook niet echt een strakke buik, niet superdik of zo maar niet strak. Nu is mn buik wel iets dunner als voor de zwangerschap. Maar heb nog steeds geen buikspieroefeningen gedaan dus heb nog steeds wat loshangend vel :(

15. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik heb nooit echt een strakke buik gehad en tijdens m'n 1e zwangerschap had ik een mega buik! Een dag of 10 na de KS liep ik vol trots achter de kinderwagen, na al een aardig stukje gelopen te hebben, was ik best moe. Kom ik de moeder van een vriendin van me tegen...Zonder in de kinderwagen te kijken geeft ze me een tik tegen me buik en zegt ze joh zit er soms nog eentje in? Ik was te verbouwereerd om iets te zeggen, zelfs mijn man had geen antwoord. Zoiets zeg je toch niet? En dan nog erachteraan zeggen dat zij na haar 2 bevallingen lichter woog als ervoor. GRRR! Geen wonder dat haar dochter ( mijn vriendin dus) sinds haar 14e anorexia heeft... Oh, nu ben ik net zo gemeen, maar wel ff lekker om te zeggen :oops: .

Ik ben nu 38 weken zwanger van de 2e en vanmorgen belde m'n vriendin. Ik hoorde van m'n moeder dat je wel weer dik bent :confused: . Ik ben net 10kg aangekomen, bij de 1e 18e, en ik ben super trots op m'n buik en dat zei ik ook tegen m'n vriendin...Oh nou m'n moeder zal wel overdijven dan. GRR!
    Wedden dat ik voorbereid ben deze keer, oh wat gaat ze een veeg uit de pan krijgen als ik haar tegen kom en ze zegt weer zoiets. Bereik er niks mee, behalve misschien heel even een voldaan gevoel :) !

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Gewoon doen! Lekker rellen! Wie denkt ze wel niet dat ze is? Belachelijk!

17. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    tja sommige mensen..... Ik had het wel andersom.. toen ik 20 wkn zwanger was en me dochtertje ongeveer 7 mnd was kreeg ik van sommige mensen de opmerking "Nou je hebt wel een buikje overgehouden aan je zwangerschap he! , die ga je niet meer kwijtraken" ik "uhm.. nee ik ben gewoon alweer 20 wkn zwanger" hahahahaha

geeft wel grappige reacties... men wordt knalrood en weet niet hoe snel ze zich uit de voeten moeten maken

18. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    owww mennnnnnnnn wat een opmerkingen kunnen mensen maken he!
    ik ging een week na mijn bevalling ff langs op mijn werk en daar zei mijn collega dit: je baby is er toch al uit of niet soms?
    pff, ik moet zeggen dat ik aardig met mijn mond vol tanden stond... als ik straks weer zon opmerking krijg geef ik toch echt een hele mooie terug, met als excuus mijn hormonen! grrrrr

Om antwoord te geven op de topicvraag:
    mijn buik voelde de eerste 2 dagen zo eng leeg, als ik van zij draaide werd ik gewoon misselijk omdat mijn baarmoeder mijn hele buik door zweefde....
    en na een week zag ik er uit alsof ik nog 20 weken zwanger was.... maar weet wel dat ik na drie maanden weer al mijn kleding aan kon.. ;)

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

@ Princesje, das een rotopmerking! En pas achteraf bedenk je dan dat je had moeten zeggen 'En die van jou nog niet he'. Ofzo.

Ik vond het de eerste nacht echt niet leuk. Ik schrok me rot hoe veel vel ik over had. Had ook een koei van een buik, maar toch. Allemaal blubber vel. En bodembekkenspieren die ik niet kon gebruiken, (joh gek he) maar de eerste nacht was ik daar door wel een beetje in paniek.

Nu is mijn buik weer in oude staat, min of meer. Het vel is een beetje slapper. Ik weet dat ik voor mijn zwangerschap ook altijd liep te klagen over mijn buik dus och veel veranderd is er niet. Ik neem het maar zo. Heb geen strepen ofzo en na een week was ik al meer gewicht kwijt dan ik was bijgekomen... Als ik mijn buik inhou dan merk ik dat mijn vel nog steeds wat losser is. Achteraf was het best lekker om de hele tijd met die buik naar voren te lopen. Wat nou, inhouden! :D

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Serieus man, sommige mensen maken echt belachelijke opmerkingen, allejezes.

Ik ben dan nog zwanger maar vanmiddag zei nog iemand: Goh zitten er 3 in....?

Nou sorry hoor maar zo dik ben ik nou ook weer niet. Wordt er zo doodziek van...

Deel Deze Pagina