Dat ben ik ook gaan proberen te doen, al vind ik het best lastig om de verschillen te zien. Voor wat betreft de 'cervical fluid': Dry snap ik. Sticky snap ik ook nog (geloof ik) en Watery ook. Maar de verschillen tussen Creamy en Eggwhite begrijp ik nog niet zo goed. Ik had bijv. eens gemerkt dat ik wat wit-achtig slijm mee naar buiten haalde, is dat 'Creamy'? Maar van 'Creamy' kun je toch ook draden trekken? (zijn dan wat dikkere draden). En wat bedoelt men dan met 'Eggwhite', is dat exact zo'n 'substantie' als echt eiwit (dus doorzichtig)? Ik heb nu de afgelopen 3 dagen 'Watery' ingevuld, omdat ik merkte dat het van binnen vochtig was (echt 'water-vochtig en doorzichtig), maar je kon er nog geen draden van trekken. Ja...een heel kleintje en na enkele milimeters brak hij. FF geeft nu een 'fertile phase' aan. Maar ik ben wel vaker 'watery' eigenlijk. En de baarmoeder positie .. heb gelezen dat, als deze hoog zit (en je er dus bijna niet bij kan), je op z'n vruchtbaarst bent? En is er een duidelijk verschil te voelen tussen 'low' en 'medium'? Pff wat een vragen hihi
goede vraag! Ben ik ook net mee begonnen kan je helaas niet helpen.. Weet ook het verschil niet tussen medium en low.. Denk dat je dat pas na een maand ofzo kan voelen. Voel wel wanneer hij echt hoog zit maar verder kom ik ook niet. Ben benieuwd naar de antwoorden..
He dat draden trekken slijm, is echt bijna helemaal doorzichtig en je kan er iid draden mee trekken, maar het blijkt dat niet iedereen deze heeft op de vruchtbaarste dag, bij mij komt het na mijn eisprong. Verder heb ik met het voelen van mijn baarmoeder niks.
Creamy is wat kwarkachtig en lichtelijk breekbaar, en van eggwhite kun je draden trekken. Sticky is nog vrij hard en droogt snel in. Als je baarmoeder hoog zit, dan kun je er niet goed bij komen, moet je veel moeite voor doen. Als ie laag zit dan kom je er zo tegenaan, en medium is dat je je hele vinger erin moet steken en er dan tegenaan komt. Firm is hard en doet een beetje zeer, en soft voelt echt ook wel zacht aan en doet geen pijn. Hoop dat het wat duidelijker is, als je nog vragen hebt gil dan maar
Ik bekijk het meestal 's avonds. Gisteravond was mijn slijm wit van kleur en je kon er duidelijk lange draden van trekken, heleboel zelfs. Maar ik had juist het idee dat 'eggwhite' dus niet wit was, maar doorzichtig? Ik herken inderdaad verschil. Maar het is me nog nooit overkomen dat ik 'm niet aan kon raken de afgelopen 2 maanden. Inderdaad wel 'medium' zoals jij omschrijft en dan haalde ik het of goed (dus medium?) of nèt goed (iets meer moeite doen) => high?
Kan allebei, wit of doorzichtig maakt niet uit. Bij high moet je echt meer moeite doen om erbij te kunnen, en als je dan je bmm kan voelen en hij is zacht dan zit je in je vruchtbare periode. Waarschijnlijk wel high dan.
Interessante informatie! Wit of doorzichtig, zolang je er maar goed draden van kunt trekken begrijp ik? Dat kun je van 'creamy' dus niet? Gisterochtend had ik een ovulatietest gedaan met een heeeeeeeeeel vaag teststreepje (gezien m'n temp nog niet zienderogen gestegen is, dacht ik 'mijn ovulatie moet nog komen'). En 's avonds kon ik dus draden trekken. Wat is dan waarheid ) Op FF vulde ik dus een negatieve OPK in, maar wel eggwhite .. dan zegt FF dus toch dat er geen ovulatie gesignaleerd is. Ben benieuwd...
FF stelt je ovulatie pas achteraf vast, als je 3 dagen achter elkaar een hogere temp hebt. Dus nog niet als je een positieve ovulatietest invult of vruchtbaar slijm. Dat slijm kun je al 2-4 dagen voorafgaand aan je ovulatie hebben. Maar de ovulatietest is pas positief de dag voor of de dag van je ovulatie.
Hoi Ik heb ook wel een vraagje over het slijm. Ik vind het altijd lastig om mn slijm te checken als we geklust hebben. Wat is dan slijm en wat is dan van hem? Kan je daar ook wat over zeggen? Groetjes Caroline
Als het van hem is kan je er niet goed draden van trekken want het breekt af.Van jouw kan je wel draden trekken.Er is me verteld op FF dat je het kan checken door het in een glas water te doen.Lost het op dan is het van hem zakt het naar de bodem en lost het niet op dan is het van jouw.Ik heb het nooit gedaan want na 3 jaar FF weet ik het nu wel. Dry=droog Sticky=plakkerig Creamy=als creme/pasta achtig soms als lotion maar iets dikker. Watery=waterig en nat kan een beetje slijmerig maar je kan er geen draden van trekken.Soms wat wittig en dan lijkt het op een zeer dunne lotion. Eggwhite=eiwit/gelei je kan er draden van trekken.Het kan helder zijn maar soms met wat wit ertussen.Kan er soms uitzien als een snottebel.Het is stevig slijm.Een vriendin van mij zegt dat het lijkt op de flubber in het eiwit van een rauw ei. Cervix....soft voelt aan als het zachte stukje van je kin hard als de punt van je neus medium ergens ertussen in Cervix...high...hoog amper bij te komen low...laag je voelt het meteen. medium..ergens tussen in. Cervix opening ...dit is anders als je wel of geen kinderen hebt gehad. Heb je geen kids gehad dan voelt het meer gesloten aan en bij open meer als een mini gaatje.Heb je wel kids gehad dan is het bij open meer een soort spleetje. Is het closed dan is het potdicht bij vrouwen die geen kids hebben gehad en bijna potdicht als je wel kids heb gehad. Als je op mijn banner klikt van FF zie je al mijn tempkaartjes etc.