Je dromen, wat zeggen ze nu eigenlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lov23, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ik zou niet weten wat :)
    ik ga eens op zoektocht naar die app:)

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat heb ik ook vaker gelezen dat het symbolisch is;)

Bv als je zwanger bent droom je ook zo anders vindt ik...veel intensiever niet?

3. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Dat zou ik nou ook wel willen weten..
    Ik droom namelijk altijd zo ECHT. En meestal heel erg angstig..
    Echt vreselijke nachtmerries..

Geen idee waarom eigenlijk;)

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik google veel op dromen. je moet dan wel 1 uitgangspunt hebben.
    Vaak klopt t bij mij wel.
    Bijv dromen over de zee of water in overvloed kan er op duiden dat je overspoelt wordt met emoties.
    Dromen over spinnen kan duiden op verraad.
    Ik vind het erg interessant.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb het nu 2 keer gehad dat ik droomde dat ik geen lucht meer kreeg. dat was zo eng en zo echt! terwijl ik niet verkouden was oid.
    toen ik wakker werd kon ik ook weer gewoon ademen, maar tijdens die droom mannn.... het zweet stond op mijn rug van angst! :$:$:$

ik heb het in mijn pubertijd wel vaker gehad dat ik van die deja-vu 's
    kreeg, ik droomde over bv de buurman die een pet droeg en de volgende dag zie ik hem met datzelfde petje lopen :(

6. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Heb vannacht 2 dromen gehad en zal wel willen wat het betekend.

Droom 1 kwam er op,neer dat ik het goed maakte met mijn beste maatje een jongen die ik ken maar door de verkeerde gevoelens we elkaar niet meer zien maar in me droom maakte ik het goed met hem wat betekent dit?

Droom 2 is ik droomde dat ik hoog zwanger was .
    Maar ben echt niet zwanger wat betekent dit.

Ik wil zo graag weten wat het betekent wie weet dit.

Liefs gaga

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dromen dat u uitgescholden wordt voorspelt dat u te maken zult krijgen met de vijandschap van anderen.

dit vond ik erover

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dromen dat jouw kind ernstig ziek of dood is geeft aan dat het welzijn van het kind wordt bedreigd. Dromen dat jouw kind sterft voorspelt zorgen en teleurstellingen.

dit vond ik erover

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars

Als je droomt dat je een moord gepleegd hebt, duidt dit op het beeindigen van een oude (slechte) gewoonte of denkwijze. Het kan ook het eind van een verslaving betekenen. Een ander uitleg van deze droom is dat je veel onderdrukte woede hebt, naar jezelf of naar anderen. Moord-dromen komen trouwens vaak voor als je niet lekker in je vel zit.

Wanner je getuige bent van een moord, duidt dit op een diepgewortelde boosheid op iemand. Denk er eens aan of het slachtoffer een eigenschap van jezelf symboliseert dat je kwijt wilt.

Als je zelf vermoord wordt, suggereert de droom dat een belangrijke relatie verbroken is en je af wil sluiten van je emoties. Het staat tevens voor ongebruikte talenten.

alstu:)

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    alleen droom 2

Als je droomt dat je zwanger bent, suggereert dit dat jezelf of een aspect uit je persoonlijke leven aan het ontwikkelen is. Mischien ben je nog niet gereed om er over te praten of naar te handelen. Het kan tevens een verwijzing zijn naar het ontstaan van een nieuw idee, richting of doel.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Even mezelf gequote, haha was laat gisteren en kon niet slapen dus beetje warrig berichtje.
    Maar alle uitleg heb ik gewoon via google gevonden en zo doe ik dat dus eigenlijk altijd als ik een droom heb gehad ik onthouden heb.
    Ik geloof ook niet dat alle dromen iets betekenen, sommige zijn echt gewoon zo onsamenhangend.

Maar ik heb echt vaak gehad dat dromen wel klopte met de emoties of dingen waar ik doorheen ging in het dagelijks leven en dat klopt altijd wel aardig.

12. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik heb trouwens ook een aantal x per jaar dat ik over mensen die droom die ik al heel lang niet gezien heb. En dan kom ik ze ineens tegen in de week die volgt..
    Vind dat altijd heel vaag, hoe kan dat nou? Maar ja, niet eng ofzo, dus prima!

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder vertelde laatst dat ze droomde dat ze in het ziekenhuis lag en tegelijkertijd werd ik daar binnengebracht en ik ging dood (hartstilstand) niemand had het tegen mijn schoonmoeder verteld, omdat zij zich niet druk mocht maken vanwege haar operatie en herstel. Maar ja waarom droomt ze dat ik dood ga?

14. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik krijg altijd overleden mensen in mijn dromen, ze komen dan afscheid nemen. Heel ontroerend is dat altijd, ben ik dan ook paar dagen van slag van.

15. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Hmm, kan op zich wel kloppen. hoewel ik dat ook nu al voor mijn kiezen krijg.
    Behalve dat is er natuurlijk zowiezo al heel veel gebeurd, misschien komt het daar wel door :(

16. Hier droom ik vaak over wat ik meemaak of over waar ik bang voor ben ;)

Heb de laatste tijd echt de meest bizarre dromen; Toen we laatst weer voor een zaadonderzoek naar de kliniek moesten, droomde ik dat m'n vriend het potje niet goed gevuld kreeg, en dat hij er daarom maar een beetje bij had geplast, zodat het meer leek :( Was natuurlijk niet bruikbaar en toen moesten we heeeeel lang wachten voor er opnieuw iets gedaan kon worden.

Te belachelijk voor woorden :D

Denk niet dat mijn dromen heel veel betekenen. Denk dat het momenteel vooral het verwerken is van wat er allemaal gebeurt.

Toen ik klein was droomde ik altijd dat er een fontein op het schoolplein stond, en dat een paar jongens mijn hoofd daar altijd in duwden. Als ik dan onder water m'n ogen open deed zag ik dat er allemaal krokodillen in zaten.. Weird! ;)

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, maar dat zijn vooral je hormonen :D
    Ik droom als ik zwanger ben echt de meest bizarre dingen... (en heb inmiddels een aantal zwangerschappen achter de rug en dus de nodige ervaring :(). Die zijn wat mij betreft vaak niet erg veelzeggend....

In mijn werk doe ik regelmatig wel wat met dromen. Ben ambulant hulpverlener en van oorsprong creatief therapeut, dus als mensen echt intensief gedroomd hebben of een bepaalde droom komt steeds terug, dan hebben we het daar wel eens over.
    Probleem is dat je niet 1 bepaalde symboliek vast kunt hangen aan aspecten uit je droom. Overreden worden door een vrachtwagen kan voor de een betekenen dat er angsten spelen, die in de droom op die manier tot uiting komen. En voor een ander kan dat weer betekenen dat er -zoals iemand hier al noemde- zware lasten te dragen zijn.
    Je moet je dromen, wat mij betreft, dus ook altijd plaatsen in de context van je eigen leven. Soms in de context van je leven nu, soms in de context van dingen die vroeger gebeurd zijn...
    Het kan daarbij wel helpen om vragen te stellen als: wat voel ik in de droom? Herken ik dat in mijn leven nu of uit mijn leven vroeger? Is er een link? Dat soort dingen helpen vaak wel.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb verder persoonlijk totaal niets met algemene uitleg, zoals die door Buffy bijvoorbeeld ook aangehaald wordt. Zoals de symboliek dan uitgelegd wordt, zal er allicht een groep zijn die zich daar wel in herkent, maar ook grote groepen die zich er niet in herkennen.

Binnen mijn vakgebied wordt de regel gehanteerd dat symboliek heel persoonlijk is en dus ook altijd binnen de persoonlijke context uitgelegd moet worden.
    Vriendin van mij had ooit een les 'creatieve therapie' gehad binnen haar SPH-opleiding en daar beweerden ze dan dat rood altijd woede betekende, een huis altijd veiligeheid, enz enz.
    Daar klopt dus geen bal van, want voor sommige mensen is rood idd woede, maar voor anderen liefde en voor weer anderen passie of hartstocht. En is zwart bijvoorbeeld woede. Of groen. Maar net wat voor ervaringen en gevoelens je zelf hebt opgebouwd bij bepaalde dingen.
    Dat is dus in dromen denk ik ook zo.

Verder hanteer ik wel als stelregel dat als een bepaalde uitleg je totaal niets zegt en qua gevoel ook helemaal niets oproept bij je, die uitleg zeer waarschijnlijk niet klopt. Een juiste uitleg van je dromen, zal namelijk iets van binnen 'beroeren' bij je, emotie oproepen omdat dingen op z'n plekje vallen. Daarvoor moet je soms wel even graven en doorvragen, maar als er bij een uitleg gewoon van binnen totaal niets gebeurt, zit je waarschijnlijk niet in de goede richting te zoeken ;)

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bedankt voor je uitleg! Hier kan ik wel wat mee...dus bedankt:D

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja ik geloof je je wel rozemarijke......klinkt allemaal zeer logisch wat je vertelt!

Deel Deze Pagina