Hier steeds de zelfde droom sinds de geboorte van mijn zoontje (vannacht weer) Telkens wordt mijn zoontje in mijn droom lastig gevallen door een geest. (altijd in zijn slaapkamer als hij ligt te slapen) Dan voel ik zelf een golf van woede over mij heen komen en storm ik na zijn kamertje. Dan pak ik mijn zoontje en roep dat die geest hem met rust moet laten en storm met hem zijn kamertje uit. Ook heb ik last van slaapverlamming,gelukkig niet heel vaak. Dan ben ik half wakker en half aan het dromen. Dan droom ik dat ik iemand de trap hoor opkomen,en wil ik roepen wie er is of de lam aan dan. Maar in het echt zijn mijn ogen open en kan ik niet bewegen. Behoorlijk enge ervaring,vooral toen ik nog niet wist wat het was.
Ik heb ook de meest bizarre dromen gehad... sommigen echt te bizar om ze hier te vertellen. Was dan ook dagenlang van de leg, moest er steeds aan denken. Maar wat ze nu eigenlijk betekenden? Ik zou het niet weten en eerlijk gezegd hoop ik gewoon dat ze niets betekenden maar dat het kwam doordat ik een bepaalde film had gezien of boek had gelezen, dat is mijn meest logische verklaring voor deze dromen. Tijdens mijn zwangerschap droomde ik ook héél veel maar heb ze eigenlijk nooit onthouden. Ik wist dan dat ik had gedroomd maar waarover wist ik niet meer. Na mijn bevalling, de geboorte van Dennis droomde ik heel veel over de bevalling - keizersnede - , de operatiekamer etc. De gynaecoloog kwam echt maandenlang voorbij in mijn dromen, haha!! (Gelukkig een hele fijne man ) Toen we onze hond hebben moeten laten inslapen een week of 6 geleden heb ik daarna ook vaak over hem gedroomd. Dat we weer samen over het strand renden en dat hij heel erg doldwaas op me af kwam rennen etc. Maar ook dat hij onder een auto kwam bijvoorbeeld... dat zijn toch de dingen die je bezighouden en die komen dan terug in je dromen. Ook mijn vader komt heel regelmatig terug in mijn dromen en daar word ik meestal heel erg gelukkig van (is 9 jaar geleden overleden). Dan is het toch net of hij nog een beetje bij me is en me iets wil vertellen of zo.
Ik heb ook tijdens een moeilijke periode dezelfde soort nachtmerries gehad. Ik werd steeds achtervolgd, en bleef maar rennen of mij verstoppen maar het is me nooit gelukt om weg te komen. Het waren ook elke keer andere mensen, de achtervolging was de enige overeenkomst. En pas heb ik gedroomd dat ik ook achterna werd gezeten maar uiteindelijk veilig bij mijn familie binnen zat en ze me niet meer konden pakken. Haha zal best een betekenis hebben.
jeetje die slaapverlamming lijkt me echt verschrikkelijk eng ! heb er wel eens over gelezen bij mijn man en mijn buurvrouw in de cultuur zeggen ze dat het de duivel is. ( een zwart figuur wat op je komt zitten, je kunt je niet bewegen en bebt erg angtig, hoort geluiden. iemand die de trap oploopt of een enorm vervelend geluid) mijn man heeft het ook gehad en begon te bidden wabt hij dacht echt dat de duivel hem kwam halen. mijn man is nergens bang voor en doet zich graag wat stoer vooor. ma arme schat hij was zo bang heb hem nog nooit zo gezien. ontopic: ik droomde toen ik klein was altijd dezelfde droom en tot nu toe snap ik nog steeds niet wat het betekend. ik kon niks herkennen ma het leek alsofcik in een klein kamertje zat waar de muren op me af kwamen en van boven kwam er ook iets op me af. kreeg het dan super benauwd en voelde me echt in een hoekje gedreven. als ik overdag ff stil zat op de bank of in bed lag dan ging ik een soort van knarstanden maar zonder het krakende geluid en dan kreeg ik weer precies dat zelfde gevoel, benauwd en in een hoekje gedreven. weet iemand wat dat betekend? ik heb wel een hele zware en moeilijke kindertijd gehad, ik ben enorm gepest op de basisschool!
oja ook een droom die steeds terug kwam in mijn kindertijd; ik was met mijn ouders en zussen bij eeen kasteel we werden achtervolgt door reuze barbies en we moesten zo snel mogelijk bij het kasteel komen maar er was een heel smal paadje waar je voetje voor voetje moest lopen met lava aan allebei de kanten, dus je moest niet vallen van dat paadje. kinderfantasie? en een droom van een vriendin waar ik echt om in een deuk heb gelegen van het lachen. ze moesten vluchten op een paard omdat ze achtervolgt werd door een reuze goudvis whahaha
Ik merk echt goed dat mijn dromen nu veel relaxter zijn en dat ik met een beter gevoel wakker wordt...zo fijn!
ik heb heel vaak dromen dat ik naar beneden val van een hoog gebouw of gewoon vanuit de lucht en ner voordat ik op de grond val word ik wakker... ik heb een keer een droom gehad dat mijn vader mijn kids had vermoord.... ( ik heb geen contact met mijn familie en ouders door veel problemen) ik kon die nacht niet slapen en de dagen daarna ook niet... ben gelijk na de droom naar mijn zoons gegaan om te kijken of ze nog wel leefden