Je droombaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 13 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik had geen droombaan. Ik wilde gewoon blijven leren en een bibliotheek bhebebn zoals in Belle en het beest en bezig zijn met filosofie en verder in de natuur leven. Dingen die me nu leuk lijken zijn Wandelcoach zijn (heb de opleiding al afgerond) en verder wil ik meer leren over bushcraft. Werken in een permacultuurtuin lijkt me ook leuk. Verder zelf een democratische school beginnen, ik wil nog een yoga opleiding doen. En werken als fotograaf lijkt me ook geweldig. En ik werk nu voor de overheid en mijn werk lijkt helemaal niet op deze dingen. Toch ben ik er wel blij mee want ik verdien goed en ik heb echt intellectuele uitdaging die ik wel nodig heb maar vaak niet vind bij banen. Dus voor nu blijf ik dit nog even doen en de rest doe ik in mijn vrije tijd. Ik zie mijn werk wel als iets tijdelijks, wil op een gegeven moment wel iets anders doen.

Edit: ik denk dat ik trouwens wel een soort van droom had om in de Efteling te werken en stiekem lijkt me dat nog steeds heel leuk.

Angel1980, Nimue, qwerty123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Treez

Treez Niet meer actief

@Lisanne1811 waar heb jij de wandelcoachopleiding gedaan? Staat ook nog mijn verlanglijstje.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  3. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik wilde curator worden. Ik had me ook daadwerkelijk aangemeld voor de opleiding maar kon zo snel geen goede stageplek vinden.

Ik had al een goede baan bij een drukkerij als dtp-er, dus daar ben ik toen maar gebleven.

Manque vindt dit leuk.
  4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Bij het coachbureau. https://www.coachbureau.nl er zijn er nog wel meer, zou even googlen en bellen met verschillende en dan kijken wat je het meest aanspreekt. Het is echt heel leuk. Vind het alleen lastig om nu echt voor mezelf te beginnen, ik functioneer beter als iemand me een structuur oplegt.

5. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wilde graag prinses worden... helaas niet gelukt:roflmao: heb het maar opgegeven

Toen ik wat ouder was wilde ik archeologe worden. Is m ook niet geworden.
    Heb daarna lang nagedacht over wat ik nu wilde ( lees, expres niet aan een vervolg opleiding begonnen. Eerst werken en bedenken wat ik wilde.)
    Uiteindelijk is het meubelstoffeerster geworden. Ik doe het nogsteeds wel:thumup: ben nu thuisblijf moeder maar met mijn eigen officiele bedrijfje waar ik zo af en toe nog wat via stoffeer of maak.
    Ik zou graag nog iets in de richting van kleding ontwerp/kleermaker erbij gaan doen. Als de kinderen wat groter zijn:)

baby90, PenK, Spoetnik en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Manque

Manque Niet meer actief

Dat lijkt me ook heel leuk om te doen. Hoe ben je daar in terecht gekomen, heb je er een opleiding voor gevolgd?

7. Treez

Treez Niet meer actief

Ik was al op onderzoek geweest, maar ik was ook benieuwd naar persoonlijke ervaring. Deze was ik ook al tegengekomen en sprak mij toen al aan. Jouw ervaring is dus positief? Ik ben vooral op zoek naar hoe ik de natuur en het wandelen kan inzetten, minder naar het aanleren van coachingstechnieken.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  8. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wat ik vroeger wilde worden:

-Kunstschaatster (nooit een voet -of schaats- buiten de sloot gezet)
    -Hollywoodactrice met bijbehorende Oscar (yeah right)
    -vigagiste (ik hou niet van make-up, hooguit mascara)
    -organisator van evenementen en festivals (ik kan niet tegen drukte of lawaai)

Wat ik nu doe (afgekeurd) had niemand kunnen voorspellen en is uiteraard ook nooit een droom geweest. De toekomst zal moeten uitwijzen of er ooit nog iets mogelijk is. Ik neig nu het meest naar werken met boeken, realistisch gezien zou een bibliotheek de beste optie zijn, eventueel vrijwilligerswerk.
    En ik zou graag willen werken met pubers in een moeilijke thuissituatie of met hechtingsproblematiek, maar psychisch is dat veel te belastend voor me dus helaas geen realistische optie.
    Mijn ultieme droombaan is nog steeds schrijfster, dus dat doe ik af en toe, maar heb daar geen (onrealistische) verwachtingen in. Meer een hobby en wie weet of ik er ooit iets mee ga doen.

9. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja over het algemeen positief, met een paar mindere dingen. Ik pb je wel even. Durf hem je wel aan te raden verder hoor, maar goed om die dingen te weten :)

Treez vindt dit leuk.
  10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wat moet ik mij voorstellen bij Wandelcoach? Coachinggesprekken op persoonlijk vlak tijdens een wandeling? Of coach je juist op het wandelen zelf?

Nimue vindt dit leuk.
  11. louan

louan Niet meer actief

Zo heb even gelezen en wat een leuk initiatief!!! Ik heb nog nooit wat officieels geschreven en dit lijkt mij perfect om er eens mee te starten:D. Ga jij mee doen?

Vulpen vindt dit leuk.
  12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Als kind wilde ik programmeur worden.
    Op de middelbare wilde ik milieu-activist worden.
    Ik ben een milieu-opleiding gaan doen (HBO) , maar vond na die opleiding geen werk.
    Toen ben ik de ICT ingerold en softwaretester geworden.
    En nu, na 16 jaar allerlei functies op gebied van testen ben ik aan het inleren op een ontwikkeltool
    Wordt ik toch nog programmeur :D

Leo85 vindt dit leuk.
  13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.665
    113
    Ik wilde politie agent worden en dan vooral te paard. Uiteindelijk ben ik verpleegkundige geworden. Dat is ook niet wat ik eeuwig wil doen dus ik ben op zoek naar mijn droombaan.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik wilde archeoloog worden. Nooit iets mee gedaan. Heel iets anders gestudeerd.

Nu ga ik wel zoiets doen...in het klein. Behoud van ( historische) kunst. Betaalbare kunst.

15. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt ja een 3jaar durende fulltime opleiding:) allround meubelstofferen. Ik heb hem gevolgd in Rotterdam.

Manque vindt dit leuk.
  16. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, maar ik probeer van tevoren een soort opzet te maken van het verhaal en daar ben ik al veel te kritisch op :roflmao:
    Maar ik ga zeker starten op 1 november! Heb er echt zin in en kijk er ook een beetje tegenop tegelijk.

Tuttebelleke, Vulpen, louan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Zat er gisteren nog aan te denken dat ik niet moest vergeten je er op te attenderen, maar is dus niet meer nodig zie ik! Leuk dat je dit jaar ook mee doet :)

Buxus en Manque vinden dit leuk.
  18. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dat eerste. Maar het is niet alleen een gesprek terwijl je wandelt, je zet ook echt de omgeving in tijdens het coachen door bepaalde oefeningen te doen en daarbij elementen uit de natuur te betrekken. De natuur heeft veel voordelen omdat mensen er rustig van worden, makkelijker praten en ook inzichten op doen. Maar het is wel praktisch en oplossingsgericht, niet zweverig. Dat beeld hebben mensen soms ook.

Nimue vindt dit leuk.
  19. louan

louan Niet meer actief

Misschien dat dit allemaal zo moet zijn! Zit nu al te denken aan mogelijke onderwerpen:D. Dus ik zie dit echt als een uitdaging en misschien wel als begin van iets goeds!!! Ik ga ook starten, zal mij vanavond als baby slaapt in alle rust aanmelden:D:D. Spannend!!!

Nimue, In your eyes en Manque vinden dit leuk.
  20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oh dat is gaaf zeg! Lijkt me best moeilijk maar ik krijg er nu ook wel zin in.

In your eyes en Manque vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina