Wanneer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beppie, 11 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb al een dochtertje van 4 jaar, en we zijn aan het klussen voor een 2e wonder.
    Nu zit ik me af te vragen wat beter is; Haar meteen vanaf het begin vertellen dat ik zwanger ben, of zo lang mogelijk uitstellen ivm het feit dat 9mnd voor een kind lang duurt.
    Ik vind dat in beide wel wat logica zit.

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha en je loop ook de kans dat je dochter het gaat verklappen! Mijn dochtertje is nu bijna 2 en ik heb haar nu geleerd dat het kleine kamertje voor de beepie is, ook als ik op mijn buik wijs zegt ze beepie. Elke avond voor het naar bed gaan gaat ze naar het kleine kamertje en zegt ze hallo beepie.
    Nou ja, mijn dochter heeft vast niet in de gaten dat er ook echt een baby komt. Als ze eenmaal 4 zijn, hou je ze volgens mij echt niet meer voor de gek hoor.

    Succes met je keuze en groetjes van Kiki.
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Volgens mij is het het verstandigst om ze een paar weken voor de bevalling te vertellen over hoe en wat.
    Omdat negen maanden voor zo'n kind eeneewigheid is, en de lol er na een paar weken wel vanaf is want de baby is er nog niet.
    Duurt voor zo'n kleintje dan zo lang.
    Voor oudere kinderen is het misschien wel weer leuk om ze er bij te betrekken.

    Moeilijk hoor
     
  4. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi Hoi

    Ik heb het wel meteen verteld aan rick die is ook 4 jaar nu en kim is 2 jaar maar die snapt er helemaal niks van.

    Rick vindt het helemaal geweldig en vertelde het aan niemand want het was ons geheimpje en daar was hij maar wat trots op.

    De 9 maanden duren echt heel erg lang voor een kind want hij vraagt me elke dag als hij wakker is mama is de baby er al.
    Aan de andere kant is hij heel bezorgt en lief voor mij en de kleine in mijn buik en we kijken er ook samen naar uit en praten er ook geregeld over van wat hij gaat doen met de baby enz enz.

    Ik ben blij dat ik het meteen verteld heb zo kan ik ze ook goed voorbereiden op wat komen gaat
     
  5. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik weet het niet hor, maar misschien als je de babykamer gaat inrichten, krijgt het gelijk wat meer inhoud!Groetjes
     
  6. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Een vriendin van mij had al een zoontje van 4 toen ze in verwachting raakte van de tweede. Ze heeft toen een boek voor kinderen over seksuele voorlichting gekocht. Op zich was hij nog wat te klein voor zo'n boek, maar waar het haar om ging was dat er in het midden tekeningen op schaal stonden van foetussen. Elke keer als ze naar de verloskundige was geweest, wees ze in het boek aan hoe groot het kindje al was gegroeid. De laatste paar maanden van de zwangerschap concludeerde haar zoontje dat je daar toch echt een 'mama-buik' voor moest hebben, want dat dat vast niet in zijn buikje zou passen ;)

    Groetjes, Wendy
     
  7. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    De baby komt op onze kamer ivm te weinig slaapkamers (tenminste, als we niet eindelijk eens een keer in aanmerking komen voor een ander huis)
    Hihihi, wat lekker bijdehand :D
     
  8. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Je kunt het ook spelender wijs gaan vertellen zodra je buik begint te groeien dan ziet ze het ook of vanaf het moment dat je de baby kan voelen.
     
  9. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zit er toch aan te denken om het al vroeg te vertellen.
    Ze is erg wijs en heeft het natuurlijk al snel door als familie en vrienden het er steeds over hebben.
    En ik wil natuurlijk dat ze het op een voor haar duidelijke manier te horen krijgt.
    (en ze wil ook graag een broertje/zusje ;) )
     

Deel Deze Pagina