Ik zit heel vaak op een ander forum (niet over zwangerschap/kinderen, wel overwegend vrouwen), maar moet zeggen dat het er hier echt veeeeel harder aan toe gaat! Zit soms echt met open mond te lezen hoe men hier met elkaar om gaat. Vandaar ook dat ik hier niet vaak reageer. De keren dat ik wel reageer krijg ik óf vervelende reacties, óf ik word genegeerd. Kan er niet aan wennen, dus denk ook dat ik m'n boeltje weer pak, en vertrek hier... Vind ik wel erg jammer, want ik had juist gehoopt hier een hoop te kunnen opsteken van ervaringsdeskundigen op het gebied van zwanger worden en zijn, en bevallen, opvoeden, etc. Ach ja, zo kan het lopen.
Oh ik heb een hele andere ervaring! Ik heb een aantal jaren geleden heel lang op het cosmopolitan forum gezeten en ook op het viva forum en vond het er daar veeeel heftiger aan toe gaan dan hier. Mensen hadden daar vaak totaal geen respect voor elkaar en de ergste dingen vlogen je om je oren! Dat is ook de grootste reden geweest om daar niet meer te komen, vond het gewoon niet leuk meer! En op een gegeven moment vond ik de meeste onderwerpen niet interresant meer! Ik denk dat er overal weleens ergenissen ontstaan, omdat we allemaal verschillende mensen zijn, met verschillende meningen! Dat is in real-life ook zo! Kan je daar niet tegen? Dan moet je gewoon niet op een forum of topic reageren en wegblijven!
Wat mij opvalt is dat er vaak afgedwaald wordt op een topic. Bijv. op het topic "huisdieren die niet dood gaan". Het topic is naar mijn idee op een grappige manier bedoeld, met misschien een nogal sarcastisch gevoel voor humor. Natuurlijk kan het zijn dat het absoluut niet jouw humor is maar ik denk dan: 'Deze lees ik niet verder want het is mijn ding niet'. Helaas zijn er in dit geval meiden die er erg emotioneel op reageren, alsof de meiden die er wel om kunnen lachen zich dierenleed niet aantrekken. Zo zijn er talloze voorbeelden. Soms moet je gewoon even tussen de regels doorlezen.
inderdaad wij zijn echt gewoon onwijs lief voor elkaar en geven op nette wijze onze mening I LOVE the SEPTEMBERMAMA's
ik vind het er hier regelmatig erg hard aan toe gaan! En dan vaak is het een post die niet eens direct op het topic slaat! Mensen (of misschien wel vrouwen ) trekken zich volgens mij heel veel dingen veel te persoonlijk aan...en dan komt dat oerinstinct naar boven en dat is niet altijd even prettig! Je wordt hier soms bijna uitgescholden omdat iemand vind dat je iets verkeerd doet terwijl er niet gevraagd wordt of ze vinden of het goed of slecht is! Met al die regeltjes hier...van niet dubbel posten en topics die dicht moeten omdat er 234327 pagina's terug ook al zo'n topic staat...vind ik dat hier eigenlijk beter op gelet zou kunnen worden! Sommige mensen kwetsen andere mensen soms opzettelijk! (zoals bijv. bij tienermoeders die niet gepland zwanger zijn) Heb je niets toe te voegen in een bepaald topic (ook al ben je het er wel of niet mee eens) zeg dan niets!
Het hangt ook meer van het soort topic af die iemand opent. Als iemand een topic open over bijv. godsdiensten, politiek of andere maatschappelijke vlakken dan kun je weten dat er hele discussies komen. Als iemand een topic opent en aangeeft dat ze baalt dat het zwanger worden zo moeilijk gaat of dat er iets niet goed gaat word er mijn inziens vaak heel lief en respectvol gereageerd. Mijn conclusie, bij het soort topic die geopent word kun je weten wat voor soort reacties je kan krijgen, en iedereen heeft altijd een eigen mening. En die strookt vaak niet met iedereen. Je zit op een openbaarforum en je weet dat mensen hun mening zullen gaan geven, dat gebeurt in real life ook. Neemt niet weg natuurlijk dat het wel op een respectvolle manier moet. Maar met meningsverschillen zal je altijd blijven zitten.
dat is ook eigenlijk wat ik bedoel...respectvol moet altijd kunnen denk ik zo! ik heb hier eens iets gelezen over een meisje dat niet wist wie de vader was...ja daar kun je reacties op krijgen...maar ze had al aangeven dat ze wist dat ze fout zat maar dat dat haar vraag niet was dan zijn er echt meiden die gaan schrijven dat ze vreselijk dom is en dat het "haar eigen shit is" en nog erger... dat voegt niets toe vind ik...ze weet immers dat ze fout zit! (om maar even een voorbeeld te geven hoor!)
Ik geloof dat dat topic er al is Roshi... het heet de September mama's 2008... (en zo draaien we in rondjes hihihi)
Ga anders daar kletsen over hoe verschrikkelijk de rest van het forum is en hoe ontzettend leuk jullie het wel niet hebben. Gaat nergens over dit.
of erger vind ik eigenlijk het topic over tot wanneer abortus kan wat er nu staat.. TS stelt een vraag omdat ze verbaasd was dat het FIOM vroeg of ze het wou houden.. En meteen wordt ze aangevallen en geflamed met Weet je wel niet hoe ver je kindje nu al is, en het is moord, en zus en zo, en hou je benen g*dv*erdomme bij elkaar enzo... Dat gaat me echt te ver... En het is niet eens ontopic! Het lijkt wel alsof je meteen wordt aangevallen hier als je iets vraagt over een kwestie of als je niet in hun straatje past..
denk dat veel reacties ook emotioneel zijn enja bij een heel deel dames zullen de hormoontjes ook wel hun aandeel hebben zeker en je hebt natuurlijk altijd personen die naar mijn mening het er voordoen om gewoon reacties uit te lokken maar hé die heb je op elk forum. ik lees gewoon wat ik interressant vind, reageer soms wel en soms niet, en mijn reacties vallen ook niet bij iedereen in de smaak maar so be it. iedereen mag hier zijn mening uiten zolang het maar op een beleefde manier is. en eerlijk gezegdt raakt het mijn koude kleren niet hoe iemand hier over mij denk want ken hier niemand persoonlijk
hahaha bedankt voor het aantonen... jij bent nou precies het voorbeeld wat ik wilde stellen! super hoor