Je eigen nachtrust..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ma2Be, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Ben benieuwd hoeveel je zelf slaapt per nacht, en of je ook een middagslaapje doet?

Onze Anne is nu bijna 5 weken. Ik ga rond 23.00 uur naar bed, meestal als ze het toetje krijgt van de laatste avondvoeding.

Tussen 04.00 en 05.00 uur komt ze meestal een keertje, dan krijgt ze voeding en als ze geen poepluier heeft knikker ik haar zo weer terug het bakkie in (de wieg staat naast mijn bed). Ongeveer 30 minuten voeden.

Tussen 07.00 en 08.00 komt ze voor de ochtendvoeding. Ik verschoon haar en knuffel nog even, ongeveer 45 minuten.

En dan blijf ik nog heel even lekker liggen tot ca 10.00 uur, maarben ik wel wakker. Ik ga dan douchen en aankleden. Rond 10.30 / 11.00 uur komt ze dan weer voor de volgende voeding.

Ik doe geen middagdutje.

Moet zeggen, mag niet lagen over mijn nachtrust. Bij elkaar lig ik wel 10 uur in bed, en slaap ik ca de 8 urtjes die ik nodig heb. Behalve de voedingen, slaapt Anne ook gewoon snachts en dat is heel fijn!

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat..?

2. unner

unner Bekend lid

17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Ties gaat al vanaf dag 4 tussen 9 en 10 naar bed. Voorheen (tot 7 weken ongeveer) kwam hij dan ´s nachts nog tussen twee en drie en dan sliep hij tot acht uur. Nu slaapt ie van 22:00 tot 7:00 uur. Wij gaan meestal tussen 22:00 en 23:00 slapen en de wekker gaat´s ochtends om half 7. Vanaf het begin dus goed te doen ook zonder middagdutje.
    Overdag was hij tot 10 weken wel veel wakker, maar sinds een week weet ie ook hoe hij overdag moet slapen...

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben al blij met 6 uur slaap. M'n kleine tuttebel is overdag niet zo'n beste slaper, op een goede dag slaapt ze een uur achter elkaar en dat twee keer. 's Nachts komt ze ook nog een keer of twee voor een voeding. Maar moet zeggen dat ik er inmiddels aardig aan gewend ben, al zou ik het zalig vinden als ik die 6 uur eens achter elkaar mag slapen :D Ik ga rond 23.00 uur slapen en ben rond 06.30 uur weer beneden met Lieve. Elke dag neem ik me weer voor om eerder naar bed te gaan maar heb het steeds nog zo druk 's avonds, wil dan nog zoveel doen wat overdag niet lukt :oops: Moet er wel bijzeggen dat ik nooit een uitslaper ben geweest hoor.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ma2 b
    hier precies even oude beeb en ik slaap precies hetzelfde als jij... om 2300 laatste voeding dan rond 5 uur/6 uur weer ( jesse komt erg verschillend soms om half 5 soms zelfs half 7) en na de ochtendvoeding kan ik hem terugleggen en sta ik meestal tussen 9 uur en half 10 op en doe 's middags ook geen dutje meer

5. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Bij ons gaat het precies hetzelfde als bij jou! EN ik slaap overdag ook niet. Rust genoeg zo!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nooit een middagdutje gedaan, alleen in mijn kraamweek 2x omdat het moest van de kraamhulp ;). Sinds Eva er is heb ik weinig slaap nodig, de laatste weken van de zwangerschap sliep ik ivm jeuk ook maar zo'n 3 uur per nacht, dus in verhouding slaap ik nu veel meer!

Ik geef borstvoeding op verzoek, de laatste voeding wisselt daardoor nogal. Wij gaan nu meestal redelijk laat slapen (rond middernacht), Eva komt soms 2x, soms 1x, soms niet, maar slaapt na de voedingen wel altijd meteen weer door en het voeden duurt maar hooguit een kwartier. Ik slaap dan 's ochtends tot een uur of 8, Eva heeft een goed dag- en nachtritme en slaapt bijna alleen maar als het donker is ;) (ik ben het nu ook weer aan het proberen, ben benieuwd of het gaat lukken).
    Vanaf vandaag gaan we het anders aanpakken, want ik vond het toch wel vervelend dat 's ochtends bij het douchen en ontbijten Eva klaarwakker is, wel moe is, maar niet kan/wil slapen. Ik sta nu net als mijn vriend om 7 uur op, kan dan rustig douchen en ontbijten en wat dingen in huis doen. En om 8 uur ben ik helemaal klaar en wordt Eva wakker. 's Avonds wil ik nu wel eerder gaan slapen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij slaap ik gemiddeld per nacht trouwens zo'n 7/8 uur. Evenveel als voor mijn zwangerschap en veel meer dan de laatste weken voor de bevalling.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik geef de laatste voeding zo rond 22 uur en daarna naar bed. Thijmen wordt dan tussen 8/9 's ochtends wakker. Meestal ben ik wel eerder wakker :) Wel zo prettig want dan kan ik even rustig ontbijten. Hij had al heel snel dat ie 's nachts een behoorlijke ruk maakte, daar kom je echt van bij!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik geloof dat ik hier dus de enige ben die wel regelmatig smiddags slaapt :oops: :( .

Wij gaan meestal rond 22.00/23.00 naar bed, ligt er een klein beetje aan hoe laat dat Malou voor de laatste voeding komt. Snachts komt Ruben eigenlijk standaard rond 1.00 en 4.00 voor een voeding, en Malou rond 3.00. Smorgens krijgt Ruben om 6.00 zijn eerste voeding en Malou word meestal rond 6.30/7.00 wakker voor haar eerste voeding. Dus om 6.00 begint voor mij de dag weer. Mijn vriend ligt eraan wat voor dienst hij heeft maar anders gaat zijn wekker om half 7, maar hij is er ook vaak uit om 6.00 met de eerste voeding van Ruben. Vaak ga ik tussendoor (rond 10.30 of smiddags rond 14.30) als ze alletwee slapen ook lekker in bed liggen maar lang liggen gaat niet want dan is het weer voedingstijd. Maar ik sla ook nog wel eens over hoor. Ligt er echt aan hoe ik me voel, soms trek ik het echt niet en heb ik het nodig om even bij te tanken (met mn ogen dicht 8) ).

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ga 's middags echt wel even slapen als het uitkomt. Lune wil 's nachts nog wel spoken, we hebben nog geen vast ritme. Prima, maar dan slaapt mama overdag gezellig een paar uurtjes met Lune mee :D

11. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik wou dat ik eens smiddags kon slapen, maar Bryan is overdag zo'n slechte slaper, is echt van de hazeslaapjes, en dan komt hij ook nog heel erg vaak voor een voeding (borst), dus kom er overdag gewoon helemaal niet aan toe.
    Gelukkig slaapt hij snachts wel goed, hij komt gemiddeld 1 hooguit 2x per nacht. Dus dan slaap ik van ongeveer 23.00u tot 07.00u min de onderbreking(en).

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @Maeve, en tijdens zo een hazeslaapje dan? Even een half uurtje/ uurtje je ogen dicht doen is ook heerlijk hoor, of alleen gewoon lekker rustig liggen, rust je toch wat uit. Hier gaat ook de wekker weer na toch wel max 1.5 uur.

13. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik geef de laatste voeding voor ik ga slapen (meestal rond 23.30). Meestal komt ze dan ergens tussen 03.00 en 04.00 en dan weer rond 07.00 en 08.00. Omdat ik dan meestal nog niet uitgeslapen ben en niet zo goed ben in middagslaapjes, slaap ik dan vaak door tot de volgende voeding om een uur of 10.00, 11.00. Ik lig dus veel in bed, maar met een voeding ben ik (inclusief verschonen) al snel drie kwartier kwijt, dus per saldo slaap ik gewoon een uur of acht. Op deze manier kan ik het wel volhouden, maar ik hoop toch dat ze snel gaat doorslapen...

14. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Die hazeslaapjes zijn me te kort, maar wonder boven wonder heeft hij anderhalf uur aan 1 stuk geslapen vanmiddag, in zijn bed nog wel, en heb ik dus ook even op de bank gelegen. :D

15. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Hier ook nog een slaper overdag hoor!
    Hier zo rond 23.00 uur de laatste voeding en dan meestal zo rond 3.00 uur nog 1 en dan weer om 7.00 uur.
    Ruben is wel echt een kind van de klok, heeft 1 keer een nacht doorgeslapen, maar dat was per ongeluk.
    Ik merk dat ik nog steeds doodmoe ben en heb echt veel behoefte aan mijn slaap tussendoor.

16. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Nova krijgt haar laatse voeding omstreeks 9 uur. Dan gaat ze weer lekker slapen. Om vervolgens rond een uur of half twee weer wakker te worden (tutje erin en ze is weer stil) en vervolgens rodn half 4- 4 uur. Dan helpt een tutje geven ook niet meer. Ik neem ze dan mee in ons bed en slaapt ze op haar zijtje tegen mij aan nog een uurtje of anderhalf. Rond 5 uur (soms 6 uur) krijgt ze weer haar eerste voeding en gaat dan nog even terug in bed. Wij staan op om 7 uur half 8, Nova ook, gaat mee onder de douche met papa, en gaat naar kinderdagverblijf. Als ze thuis is gaat ze met mama naar beneden. Als zij twee uurtjes op een dag overdag slaapt is het veel. Ben blij dat ik dan even de was etc kan doen. Dus nee, ik slaap niet tussendoor als ik thuis ben en als ik niet thuis ben ben ik aan het werk. (heb trouwens nooit een middagdutje gedaan, ook niet in kraamtijd). Kom wel aardig slaap tekort. Zeker als ik de avonden door moet werken en pas rond 1 uur snachts op bed lig.... En die gebroken nachten breken me regelmatig. Denk iedere nacht weer hetzelfde; dit kan nooit lang meer duren ;). haha

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op dit moment zou het niet eens lukken voor mij om overdag te slapen, Eva slaapt overdag eigenlijk niet... Zelfs 's ochtends niet (wat Jana schrijft), zodra het licht is, is Eva wakker. Rolluik dicht hebben wel al geprobeerd, maar op een of andere manier heeft ze het door. Waarschijnlijk omdat papa opstaat en naar het werk gaat. Uitslapen is er dus niet meer bij, ik sta rond 7 uur op. Zodat ik in ieder geval wat gegeten heb en iets in huis heb gedaan voordat Eva wakker is.

Deel Deze Pagina