Nou heb iets heeeeel leuks overgehouden aan mijn bevalling; aambeien! En het lijkt wel of het elke dag erger wordt. Nou vroeg ik me af of er tips zijn om je eigen stoelgang makkelijk te laten verlopen. Wat kan je bijvoorbeeld eten/drinken of doen om het draaglijker te maken? Ik heb al het veel water drinken, eventueel laxeerpillen gebruiken, maar wat kan je nog meer doen?
veel water drinken en je kan er ook pruimensiroop erdoor doen. Is van roosvise geloof ik en te koop in supermarkt en apotheek. Je hebt ook yoghurt en drankjes tegenwoordig met van die goede bacterieen erin ( en ook met xtra vezels) die goed zijn voor de stoelgang. Hoop dat je er snel vanaf bent!
Zemelen eten bijv. door de cruesli/muesli. Elke dag een kiwi eten. Een glas lauw water drinken (eerst laten koken) voor je ontbijt. Activia eten. Meer bewegen. Liever geen laxeerpillen. En inderdaad water drinken. Geen bananen of wit brood eten, wel volkoren produkten en oh ja, roggebrood werkt ook goed. groetjes Anne
En een receptje Curanal/Curanol vragen bij je HA. Dit is echt wonderspul om je aambeien te doen laten verdwijnen. Verder idd goed vezelrijk voedsel eten en veel (water) drinken...
ik ben het met loetje eens,curanol vragen aan de ha.. dat is echt superspul. ik had ook jeuk en het hij was erg pijnlijk,kon bijna niet zitten,maar deed curanol erop en de jeuk was meteen stukken minder,en hij werd met de dag kleiner,echt geweldig spul!
Metamucil ~ poederzakjes die je aanmaakt met water. Zo sla je twee vliegen in één klap. Vezels en water. Je mag drie zakjes per dag. Een doos met 30 zakjes koop je bij de apotheek. Sterkte
Inderdaad Curanol (via website kun je creme bestellen zonder recept, tabletjes via verloskundige of huisarts op recept). Heb de creme gebruikt en pfoeh wat een verlichting. De tabletjes bewaar ik op aanraden van vk voor na de bevalling omdat ze al zei dat ze dan toch weer zullen komen (helaas). Die tabletjes maken je stoelgang beter. Heb ze twee dagen naast de creme gebruikt en merkte het direct (nu dus wachten tot na bevalling). Sterkte ermee! xx Sophie
Als je echt eenvoudig naar het toilet wilt gaan zonder de kans op diarree kan ik je lactulose siroop aanraden. Even via je huisarts om vragen maar is verder niet schadelijk en mag ook gebruikt worden in combi met BV. (mocht je dat geven) Metamucil is ook een optie zoals eerder al aangegeven nadeel is alleen dat van de vezels je ontlasting dikker kan worden, en dat is niet altijd even plezierig.
Ik kreeg magnesiumtabletjes want ik was al 2! weken niet naar de wc geweest en voelde me zo opgeblazen. Ik heb ze 2 dagen geslikt en toen ik heel goed
ow jah dat was ook mijn cadeau na de bevalling! ik heb bij de apotheek epi-anal aambeiencreme gehaald, moest ik 2x daags smeren en na een paar dagen waren de aambeien geslonken. En wat je stoelgang aangaat... heel veel vezels enzo
Hoi hoi Ik heb het zelfde probleem ook gehad en nu en heb er nu af en toe nog last van. De eerste paar dagen na de bevalling durfde ik niet te poepen (sorry dames) was bang om te drukken want dat deed echt pijn. Nu is mijn ontlasting soms zo hard dat het nog steeds soms pijn doet wat ik dan doe is stoelgang thee drinken van de ah of zonnatura.Ik drink dan 1 kopje voor het slapen gaan.En de volgende morgen kan ik dan gewoon naar de wc. De thee is niet echt lekker maar het helpt wel. Je moet de thee wel laten trekken een paar minuten. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik hoop
Haii.. dat is een vervelend probleem.. ik heb zelf een vlotte stoelgang dus er niet veel last van maar mn moeder heeft er wel last van. Ze had van die yoghurt van activia geprobeert de stoelgang verbeterd er wel van maar je moet ontzettend vaak naar de WC. das dan weer een nadeel... Maar verder helpt Roosvice en Pruimensiroop en pruimen zelf ook wel .. Soms helpt sommige muesli ook wel Ik hoop dat je er wat aan hebt xx Celina
Ik had meteen na de bevalling getromboliseerde aambeien en ik zal je vertellen, ik had het gevoel of er weet ik veel wat in m'n * zat! De cirurg heeft ze doorgesneden (onder verdoving) pas na de 2e dag voelde ik m'n gewone hechting van de vacuum. Toen ik thuis was heb ik via de verloskundige tabletten met zalf gekregen Curanal en ze verdwenen als sneeuw voor de zon, heb er nu eigenlijk nooit geen last meer van. Ik zou eens informeren of je die tabletten nog kunt krijgen, zou als ik jou was de verloskundige eens bellen. Succes.
Ladies, dankjulliewel voor de tips. Ik probeer nu veel vezels te eten en ik moet zeggen dat het een stuk beter gaat. Ja, en wat betreft die medicijnen, klinkt misschien heel stom maar ik durf er niet mee naar mijn huisarts. Ik vind het zo genant als hij er naar wil kijken.. Ja ja, ik weet het, tijdens de bevalling is mijn doos ook van alle kanten bekeken en beroerd, maar toch.. Ik heb namelijk een ontzettend lekker ding als huisarts en op de een of andere manier maakt dat de drempel hoger, hahahaha!
op de nuchtere maag lauw water drinken en vers uitgeperste sinaasappelssap (let op met BV) en veel appels eten. Dit hielp bij mij erg goed, ook had ik een paar dagen laxeerstroop gebruikt. succes.
De meeste medicijnen voor aanbeien kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen. Ik ben toevallig gisteren bij de apotheek geweest, ik heb er namelijk ook erg veel last van. Succes groetjes Senna