1 van de honden had al een muilkorf plicht en verder een aanlijn plicht eerder een hond mens en koe aangevallen, ( las ik) Zonde dat deze honden in de verkeerde handen komen en dus tekens in verkeerd daglicht komen te staan
Wat een onzin. Hoog of laag heeft er helemaal niets mee te maken. Zo'n klein hondje kan vals worden omdat hij zich gesterkt voelt door zijn baas, niet omdat hij toevallig hoger is. Als ik zo'n klein hondje zou hebben tilde ik hem ook op als ik een stafford, pitbull of andere lomperik (kan dus net zo goed een labrador zijn), ze zijn zo stuk... Ik vind het trouwens verschrikkelijk wat er is gebeurd Pfff, wat moet die vrouw van die labrador zich machteloos hebben gevoeld. Dat beeld raakt ze nooit meer kwijt...
Er zijn veel vooroordelen en veel mensen denken "achterhaald" ook hier lees ik dat en nee dit is geen aanval! Een stafford is inderdaad ooit gefokt om te vechten maar let op hij is gefokt op hond-hond agressie niet op MENS agressie. Hij was juist lief tegen de mens die moest namelijk zijn wonden verzorgen. Inmiddels moet elke stafford voor ermee gefokt wordt een mag test afleggen (maatschappelijk aanvaardbaar gedrag) dit is al lang zo. Waarom gaat het dan toch steeds mis? Dat komt omdat mensen "goedkope" honden willen kopen en erger kruisingen! zonder stamboom want ja dat scheelt een paar honderd euro maar ook die o zo belangrijke gedragstest die wordt niet gedaan dan want ja dat kost geldde pitbull is in Nederland geen erkend ras. Ten tweede vind ik : neem als stafford eigenaar je verantwoordelijkheid realiseer je dat jou hond het gevecht niet hoeft te beginnen het kan ook de chihuahua van de buren zijn die bijt, maar als jou hond bijt is de chi weg. Een stafford heeft zoveel kracht en gaat door. Denk daar goed over na, laat je hond niet onnodig snuffelen niet spelen met andere vreemde honden en nooit los!voorkomen is beter dan genezen je kunt ook met een balletje gooien in de tuin of touwtrekken fietsen ed daar komt geen andere hond aan te pas Vele of bijna alle goede fokkers adviseren dit en balen van de mensen die er zo makkelijk mee omgaan.
Ohw, jawel hoor! En 'de pitbull' bestaat niet en is geen erkend ras. Niet alleen in Nederland, maar nergens. Vechthondenrassen Die honden zijn nog maar een paar jaar van de RAD af. Want de RAD bestaat niet meer. Nu wordt een agressieve hond onderworpen aan een test en hier gaat het mis: dan moet zo'n hind dus eerst agressief gedrag vertoond hebben, wat? Een andere hond doodbijten, een kind?
Wat bedoel je met oh jawel hoor? En wat je met je stukje daaronder bedoeld snap ik al helemaal niet want niemand zegt dat agressief gedrag goed is? Ik leg juist uit dat de kans op agressief gedrag vanuit de vereniging verkleind wordt door de ouders te testen... En die test die jij bedoeld heeft niets met de stafford te maken dat is voor elk ras zo.
Wow... ik lees op de site info over het ras boerboel die totaal anders is als de info die wij van onze NL fokker hebben gekregen. Volgens hen werden ze in Zuid Afrika gefokt door boeren om het erf te bewaken en de kinderen en niet door poltiemensen..
Sorry, maar hier ben ik het echt niet mee eens. Mijn cavalier is al 3 keer aangevallen door een stafford omdat ik hem niet op wilde tillen door deze reden. 2 keer is het gebeurd in een hondenuitrenplaatsje en 1 keer aan de lijn. Tegenwoordig til ik hem dus meteen op bij het zien van zo'n hond. De 2 keer bij het uitrenveldje haalde mijn man hem weg en toen begon de hond tegen hem. De eigenaren zeiden ook dat dat door het optillen kwam.. Sorry, maar wat zou jij doen als je hond gebeten wordt, dan haal je je hond toch weg, jij laat hem dan toch niet doorgebeten worden? Er zullen vast lieve tussen zitten, maar ik ga liever een blokje om als ik een zie.
Inderdaad, dit klopt dus echt niet volgens mij. De hele geloofwaardigheid van deze site trek ik dus in twijfel. Ik ga de info van de Rottweiler ook maar eens lezen, waarschijnlijk wordt onze lieve pup daar ook afgeschilderd als een monster.. Heb het gelezen.... hij gaat ons doodbijten...
Ben ik het ook niet mee eens, optillen zou een extra rem moeten zijn voor de hond want dan moet hij ook nog eens tegen jou opspringen. Ik heb geen moeite met mensen die hun hond optillen of bang zijn dat hun kleine hondje gebeten wordt ergens begrijp ik dit wel! wel heb ik moeite met mensen die zelf bang zijn voor de hond (uitzondering is natuurlijk mensen die bang zijn voor alle honden haha)
Jij zegt dat ze niet gefokt zijn om op mensen te vechten, maar dat zijn ze ook. Vandaar. En ik zeg in kijn vorige post ook niks over de Stafford. Ik heb het over niet-zuivere rassen en vechthondenrassen. Er lopen nog heel veel niet stamboom mix-'Staffords' rond. Maar die ellendige bazen, die zo graag met een 'pitbull' willen lopen, verknallen het dus wel voor de goeien! En eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tussen een Stafford kruising en een 'echte'. Ze zijn er ook groot, klein en in allerlei kleuren. Ik vind ze er allemaal eng uitzien, het is gewoon niet mijn type hond.
Dat komt dus ook door hun bazen. Ik ben totaal niet bang voor honden; heb in het buitenland verwaarloosde waakhonden van de ketting afgeknipt. Heb in een asiel gewerkt. Ik heb honden in de dagopvang gehad. Kwam veel op de hondenschool, ging kijken naar wedstrijden. Ik ben gek op honden! Maar dit soort honden vind ik eng.
Stel je niet zo aan! Dat staat er toch niet! Rottweiler Veedrijvershond waar allerlei dogachtigen zijn ingekruist. Handig, want juist die dogachtigen zijn van nature agressief. Moest zelfstandig met kudde koeien naar de markt, en deze ook bewaken. Staat bovenaan in de fatale bijtstatistieken: 2006-2009 en 2010 Zeer agressief tegen andere honden, aarzelt ook niet om zijn eigen baas dood te bijten. Al dit soort rassen (de Boerboel is trouwens geen erkend ras) hebben iets in zich wat te maken heeft met agressiviteit. Alle pups worden lief geboren en wat jij erin stopt qua opvoeding is heel heel belangrijk, maar naast 'nurture' is 'nature' ook belangrijk. Er zit wel iets in die genen. De Friese Stabij staat niet op die lijst, begrijp je wat ik bedoel? Maar ik begrijp dus dat jullie de pup toch genomen hebben? Leuk! Hoe oud is hij/zij? Gaat het goed?
Dit is niet waar! En zoals ik het op die site lees staat er ook dat hij voor vechten met honden gefokt is.
Wat erg voor die vrouw zeg. Wat moet zij zich bang en machteloos gevoeld hebben. Je hond word gewoon voor je ogen bruut afgemaakt. Ik ben opgegroeid met herdershonden. Niet in huis, ze zaten buiten in de kennel. Me vader trainde ze, maar ben dus wel met honden opgegroeid. Veel erover geleerd ook. Maar ondanks dat ben ik ook zeker wel bang voor bepaalde honden. Ik vind een stafford/pitbull er mooi uit zien maar geef eerlijk toe dat ik er ook met een boog omheen loop. Komt ook door de baasjes die er vaak bij lopen. Hier in de buurt zijn het toch wel de aso's die zo'n hond hebben. En als ik dan vaak al zie met wat voor een blik de baasjes mij aankijken.. nee ik ga dan echt aan de andere kant van de weg lopen.
Ik had er eigenlijk een achter moeten zetten... Natuurlijk staat er niet dat hij ons dood gaat bijten, maar de info dat hij niet aarzelt om het wel te doen maakte mij een beetje sarcastisch.. Alles staat of valt met een goede opvoeding! Onze pup is inmiddels geboren op 6 december. Is nog lekker bij zn moeder en eind van t jaar gaan we eens kijken.
Pitbull stafford rottweiler dobermann herder andere Bull types allemaal gevaarlijke honden hoor. Volgens de hele wereld... Zelf een rottie gehad, machtig dier zo lief voor iedereen , tenzij je hem niet vertrouwde, dan was dat wederzijds. Hij is tig keer aangevallen door herders, en daardoor vocht hij ook wel eens, alleen bleef het wel bij bekvechten , geen bloed , dus een simpele machtsstrijd, als eigenaar grijp je dan in en is het weer klaar. Mensen met kleine schoothondjes denken oh zo makkelijk maar vaak hebben zij hun kleintjes zo verpest dat ze niet normaal kunnen functioneren in een roedel honden. Zelf een vlindertje gehad, naast de rottie en die liep gewoon los,ook tussen de grote , en wie had de grootste bek, juist dat kleine mormel. Heb nu een sharpei ( chinese vecht hond) en een kruising husky herder. beide worden ze streng opgevoed, ik hoef geen losgeslagen projectielen. Helaas denken veel mensen Veel te makkelijk over de opvoeding en daardoor verpesten ze het ras en de hond zelf want die is weer de pineut
Er loopt hier in de wijk een pitbull. Dat baasje is een junk ofzo. Die hond heeft al eens een hond aangevallen (hond zit los in de tuin met een laag hekje bij een losloop gebied, is over dat hekje heen gegaan en hond aangevallen ). Buiten kom ik ze soms tegen en loopt de hond los, als ik ze zie ga ik zeker de andere kant op.