Ik heb op 15 februari een aantal dingen besteld op Ali. Nu duurde het allemaal wat langer dan ik gewend ben. Maar bedacht ik mij dat het Chinees Nieuw jaar is geweest en dus lente festival is daar. Maar weet iemand hoe lang dat duurt? Want een aantal dingen die ik heb besteld zijn nu nog steeds niet verzonden en de "Processing Time' loopt bijna af.
Ja hier ook. Ik kreeg een mailtje van mn verkoper dat ze vanaf de 25e weer zouden verzenden en dat is hier inmiddels ook gebeurd.
Ik had idd ook zoiets. 6 februari besteld en eergisteren geloof ik verzonden. Ik vroeg na 2 weken refund aan, omdat er niets gebeurde en de processing time 7 dagen zou zijn. Ik had in de tussentijd al iets binnen gekregen wat gelijktijdig was besteld. Na die refundaanvraag kon het ineens wel binnen 5 dagen verstuurd worden. Al met al dus zo'n 3 weken, nu nog wachten op de aankomst....
Ik heb iets van 12 dingen of zo besteld. 1 ding is zelfs al bezorgd. Nu duurde het bij de rest ook allemaal wat langer. Prima, ivm feestdagen snap ik dat. Alleen zijn er nu 8 dingen die zijn verzonden, dus dat is in elk geval onderweg. Maar 3 dingen staan nog steeds onder 'Awaiting Shipment'. En ik begin me eraan te ergeren. Ik denk dat ik de verkopers maar eens een bericht ga sturen. Als het onbelangrijke prutjes waren had ik de bestelling geannuleerd. Maar het zijn net de dingen die ik graag wil hebben.
Mijn pakketjes staan al vanaf 2 februari vast op 'hand over to airline'. Mag onderhand wel komen nu, baal er ook van. Wish zelfde probleem.
Ik heb ook wat bestellingen staan, twee verkopers stuurden een bericht dat het 28-2 verstuurd wordt, morgen dus.
Alles wordt vanaf de 26e weer verzonden. Toevallig meerdere dingen besteld via Ali en voor alle bestellingen hetzelfde bericht gehad hierover.
De meeste winkeltjes gaan deze week weer open, toevallig vanmiddag met een vaste verkoper zitten chatten. Vanaf maandag moet daar alles weer volledig draaien. Het kan dus allemaal inderdaad vertraging hebben opgelopen. Is ieder jaar zo Wat betreft de trackings daar moet je je niet op focussen, klopt vaak geen snars van. Voor jezelf even 12 weken levering in gedachten houden vanaf het moment dat het is verzonden en de protection order in de gaten houden.
Dankjewel voor de info. Als ik weet dat het volgende week allemaal weer gaat draaien dan ga ik gewoon nog even geduld hebben. Ik wist niet hoe lang dat feest duurt. En sommige verkopers hebben al wel dingen verzonden. Bij mij klopt de tracking tegenwoordig vaak wel. Dat stukje wat ik kan controleren althans; als de tracking aangeeft dat het in Nederland is aangekomen, heb ik het daarna meestal met 2-5 dagen. En op de site van Post NL is het pakket dan ook te volgen.
Zo nieuwsgierig, wat bestellen jullie dan allemaal?? En betaal je dan gewoon alles los, zodat je geen invoerrechten hoeft te betalen?
Nee joh dat los bestellen gaat vanzelf. Ali moet je zien als een soort markt met allemaal verschillende kraampjes (waarvan veel ook dezelfde zooi verkopen ). Dus je besteld bijv 10 dingen, meestal dan ook van 10 verschillende verkopers. En dan zijn het ook 10 pakketjes die met een tijdsverschil van dagen, soms weken aankomen. Zolang je onder de 22 euro per artikel blijft is het goed. Voor dingen die mensen bestellen lopen er 2 andere topics in de Lounge.