je figuur na de zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door rainbow1984, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wauw.. Ik stond gister op de weegschaal.... Moet nog maar 1 kg! En dan zit ik weer op begin gewicht. 77 kg, maar ik wil er nog wel iets meer vanaf. Sowieso die buddah-belly moet nog verdwijnen hihi :)

2. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik ben vorige week maandag bevallen van onze dochter. Tijdens mijn zwangerschap ben ik mede door heel veel vocht 22 kilo aangekomen. De dag nadat mijn dochter was geboren was ik al 18 kilo kwijt en nu een week later ben ik al 25 kilo kwijt en zit dus al onder mijn gewicht van voor de zwangerschap! Ik geef borstvoeding! Ik ben hier natuulijk erg blij mee

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Tot op zekere hoogte is dat zo..., maar doodoeners zijn toch niet altijd op iedereen van toepassing.
    Ik had ook graag meteen weer gezond willen eten (wat ik tijdens de zwangerschap overigens ook gewoon deed) en gaan sporten, maar het liep allemaal anders. Onze zoon werd 8,5 week te vroeg geboren... Alles gaat nu goed met hem, maar het heeft er dusdanig emotioneel ingehakt bij mij dat ik het tot nog toe niet heb kunnen opbrengen om te lijnen en sporten. Simpelweg de energie niet.
    Ben altijd een emo-eter geweest, maar deze situatie was zo heftig (4,5 week ziekenhuis en aan allerlei draden en apparatuur in de couveuse) dat ik dus nu zeker nog 8 kilo moet (van de ongeveer 17 a 20 kilo; weet niet zeker, want had me al een tijdje niet gewogen toe mn vliezen spontaan braken met 31 weken en 5 dagen...)

Maar: ik hoop dat het nog niet te laat is en ga nu mn best doen om de energie op te brengen.

4. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    ik woog ongeveer 53 kilo voor de zwangerschap ..
    en ik was in totaal 30 kilo aangekomen ! :cry:

nu bijna 1 jaar later, weeg ik 56 kilo. ik heb flesvoeding gegeven en eigenlijk bijna niet gesport..
    ik ben denk ik alleen maar afgevallen omdat ik zo'n gek eetpatroon heb. de ene keer eet ik weken niks, en de andere keer heb ik weer wekenlang vreetkicks.

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    was juist heel erg afgevallen door de zwangerschap (extreem misselijk tot aan het einde) twee weken na de bevalling was mijn buik superplat.. alleen vanaf toen kwam ik weer aan... want ik was oooh zo gelukkig .. (en blij dat ik weer normaal kon eten zonder misselijkheid)

dus ben nu weer hetzelfde als voor de zwangerschap... misschien wel iets zwaarder zelfs. had graag dat slanke figuur van na de zwangerschap willen houden.. maja je kan niet alles hebben he ;)

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    :) :) :)

Ik ben nu ruim 8 maanden verder en onder mijn gewicht van voor de zwangerschap: 86.5 kilo. Het had sneller gekund, was een paar maanden na de bevalling alweer flink slanker door de bv, maar ja, daarna die wijn en hapjes, he :rolleyes: ;)

Ik ga nog even door to 80, 78 kilo. Gaat prima.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha ik ben ook net zo sterk als een vloeitje op zijn kant met dat soort dingen. Ben geeeek op tapas-achtige dingen en wijntje bij het eten en lekkere biertjes, dan scheld ik wel wat harder op die buik haha maar echt niet dat ik die dingen laat hoor!

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik was 20 kg aangekomen en heb er nog steeds 5 aan plakken. Doe er dan werkelijk niks voor om ze kwijt te komen. De andere 15 zijn gewoon vanzelf gegaan. Het zit op de bekende plaatsen, buik, benen, billen en borsten (nog steeds 1 bhmaat groter helaas).

9. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    ik zit nu na 3 weken bv gegeven te hebben al 4 kilo onder mijn gewicht dan voordat ik zwanger werdt

10. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Nja... borstvoeding en 'zwanger blijven' ...
    Ik heb er LAST van! Ik val wel goed af, mijn figuur kwam al vrij snel weer terug. Alleen nu de laatste spekjes op mijn buikje willen er niet af.
    Los daarvan heb ik last van opvliegers als de kleine lang niet gedronken heeft, en als zij dit vervolgens wel weer heeft gedaan ben ik weer het andere uiterste.
    Ik heb dus meer last van geestelijke hormoonbuien die ik dank aan de borstvoeding, dan van lichamelijke verstorinkjes. Ik ben vooral veel dunner geworden in mijn gezicht en hals. Mijn billen zijn ook iets minder, maar mijn heupen zijn weer wat breder gebleven (mijn broeken passen niet meer zoals voorheen. Op mijn billen en bovenbenen zitten ze los, en rondom mijn heupen gaan ze niet meer dicht :( ). In het begin had ik vooral veel last van al het babyvet op mijn rug en heupen dat meewiebelde bij ieder sprongetje, maar van boven naar beneden glijd het van me af.
    Mijn man vind me wel een stuk mooier na de zwangerschap (ondanks het tijgertje), hij vind mijn figuur een stuk vrouwelijker.
    Maar dat ik nu losser in mijn vel zit zou ik niet zeggen. In het begin is alles vrij wobbelig en puddingachtig. Het trekt steeds weer een beetje bij. Tot 2 weken geleden kon ik ook nog niet rennen. Mijn benen gingen gewoon nog niet recht naar voren dus ik waggelde nog steeds zoals ik dat tijdens mijn zwangerschap deed.

Mijn schoonzusje is een maand eerder bevallen, geeft flesvoeding, en zit beter in haar figuur dan ik (en dat na 3 kinderen, maatje 36 :confused: ).
    Dus ik denk dat niet alleen de borstvoeding effect heeft op je (daardoor kan je je soms inderdaad nog zwanger voelen. Mijn dochter had vandaag regeldag --> ik ook compleet van slag), maar dat ook je natuurlijke aanleg een rol speelt.
    Effe denken hoor... Ik was voor mijn zwangerschap 65 kilo. Tijdens mijn zwangerschap ben ik pas op het laatst veel bijgekomen toen woog ik in laatste maand 80 kilo. en nu weeg ik, na 2,5 maand borstvoeding, 69 kilo.

gr. Joeja

11. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Ik moet dus juist aankomen! ik was voor mijn zwangerschap al aan de tengere kant en dacht dan blijven er vast wel wat kilo's plakken na de bevalling... Nou no way!

ik kwam amper 5 kilo aan en nu ben ik gewoon mager....
    jammer dat veel mensen niet snappen dat dit net zo vervelend is als wanneer je wilt afvallen. Ik voel me ook niet bepaald mooi nu. Maarja door goed te eten probeer ik het er heel langzaam weer aan te krijgen.

Ik geef trouwens kv.

groetjes
    Bubbles

12. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    voor ik zwanger was woog ik 79 kilo
    ben in de 1e 4 maanden 9 kilo afgevallen

En toen ik ongeveer 21 weken was had ik mezelf gewogen en toen woog ik 73 kilo

Nu ben ik na 6.5 maanden bevallen en ik geef borstvoeding en nu weeg ik 70 kilo

ben infeite alleen maar afgevallen
    En ik heb gehoord vanborstvoeding van je ook goed af dus ik blijf nog wel ff kolven
    zou leuk zijn als ik nog 8 kilo verlies maar daar ga ik ook voor sporten hoor uiteindelijk als levi uit het ziekenhuis is

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb amper BV gegeven, ik was in mijn zw schap meer dan 20 kilo aangekomen :confused:, maar 3 maanden na de bevalling was ik een kilo lichter als dat ik was toen ik me voor het eerst moest wegen bij de VK :). Mijn figuur vind ik wel veranderd, ik ben veel 'zachter' geworden, maar ik ben blij dat ik me goed voel, wil nog wel 5 kilo extra kwijt, maar dat is een ander verhaal ;)

14. Liza84

Liza84 Actief lid

19 aug 2007
    101
    0
    0
    Student
    Voor mijn bevalling woog ik 70 kilo. Ik kwam 20 kilo aan. 12 kilo is daarvan weer verdwenen, dus moet nu nog 8 kilo. Eigenlijk wil ik naar de 65, moet dus 13 kilo afvallen. Of nouja, moeten. Zou leuk zijn. Ik geef wel flesvoeding... Naja. Met gezond eten en extra sporten kom ik vast een eind.

15. augustus

augustus Niet meer actief

Woog voor mijn zwangerschap 58 kg en nu net aan 55 kg. Ben iets te mager nu moet echt niet meer af.
    En best jammer dat de kilo's vooral van mn tits af zijn ipv bijvoorbeeld mijn heupen *zucht*

16. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik ben 15 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap, terwijl ik net voor ik zwanger werd toch al niet op mijn lichtst was. Net na de bevalling was er nog geen 5 van af :confused: :( , mijn dochter woog nog geen 2,5 kg. Die volgende 5 gingen vanzelf (hield ook vocht vast) maar die laatste 5 zit ik nu al bijna 2 maanden op te zwoegen en te lijnen. Met heel veel moeite heb ik er daar nu 2,5 van af, terwijl ik dus nu echt lijn, volledige borstvoeding geef en sport... :cry:

17. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ff offtopic...zolang je bv geeft mag je niet lijnen,er komen stoffen vrij die niet zo goed zijn voor je beebje

18. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik ben bang dat als ik eenmaal met de bv ben gestopt ik die kilo's er al helemaal niet meer van af krijg. En met 1 kg per maand :( zullen er wel niet al te veel schadelijke stoffen vrij komen... Maar je hebt gelijk, lijkt me niet gezond om nu een of andere sapkuur ofzo te gaan doen, probeer gewoon heel gezond en met mate te eten.

19. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    nee oke dan is het goed,ik dacht dat je echt streng aan het lijnen was,tenminste zo las ik het :D
    als je gewoon gezond eet,dan moet het wel goed komen.
    succes!

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik was 22 kilo aangekomen van de 4e

Ik woog op het laatst 82 kilo en nu weeg ik 64 kilo

Deel Deze Pagina