Zonnebank

Discussie in 'De lounge' gestart door mommy12, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Even een vraagje. Ik ga elke maand naar zonnebank en hoe slecht is dat eigenlijk

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Bedoel je tijdens een zwangerschap of gewoon in het algemeen?

Zolang jij je goed beschermt en je lichaam tussendoor de rust geeft (dus niet een paar keer per week gaat) is de schade minimaal. Maar je moet wel goed opletten en goed smeren!

3. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Nee bedoel algemeen

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Als je 1 keer in de maand gaat zal het niet veel uitmaken.. Als je een paar keer in de week gaat kan het dus echt wel kwaad. Krijg je over een paar jaar zon oud rimpel gezichtje ;)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel slecht. Google maar.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
  8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Tja ik ga iedere week.. haha..

Echt goed zal het niet zijn, maar het is maar 20 min. En ik vind het gewoon lekker.. 😊

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als je straks 40 bent en eruit ziet als 65....of nog veel erger kwaadaardige huidkanker hebt (drie ex-zonnebankers/zonaanbidders in mijn omgeving) als je nog maar in de dertig bent....dan vind je het niet zo lekker meer. Kijk alsjeblieft uit. :)

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ach... ook de wetenschappelijke onderzoeken worden gemanipuleerd naar wat ze wensen qua uitslagen.

Mijn visie:
    Met mate is zon gezond. Zonnebank met mate is ook prima. Hoewel de zonnebank kunstmatig is, lijkt mij dit ongezonder dan de zon zelf. Maar zeker voor eens per maand niet moeilijk doen en lekker genieten.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Dat zeiden een kennis en haar moeder ook.

Tot er vorige maand huidkanker is ontdekt bij haar moeder. Gek hè.
    Zien er allebei al niet meer uit trouwens, zo'n oude, rimpelige huid.

Of de zonnebank veel slechter is als de zon weet ik niet.
    Maar de zon is ook slecht als er in gaat liggen bakken. Wat onder de zonnebank dus ook gebeurt.

Een vriendin heeft huidtherapie gestudeerd en is vanaf dat het onderwerp zonnebank/zon behandeld is niet meer onder de zonnebank geweest en smeert zich altijd in met minimaal factor 30.
    En het was een behoorlijke zonaanbidder incl zonnebank in huis.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als je er op je 40e al uit wilt zien als 70

En als je het risico wilt lopen huidkanker te krijgen...

Dan kan het geen kwaad.

Bekijk bijlage 424461

13. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Een keer per maand is echt niet erg hoor.
    Af en toe schijnt zelfs gezond te zijn, aanmaak vitamine D, verhoogde weerstand..
    Als je het maar goed doseert en je niet laat verbranden!
    En je huid goed insmeren en verzorgen natuurlijk.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Natuurlijk.smeer je je goed in! Teminste ik wel..

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zonnen overal is gewoon niet goed. Naar mijn weten zorgt het verbranden van de huid voor kanker. Ik zie dat vaker gebeuren bij mensen die in de tuin/of op het strand liggen. Minder bij goed gebruik van zonnebank.

Ikzelf vind het heerlijk om 1 keer in de week 20 min te zonnen. Dit doe ik dus ook gewoon.

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Is ook wel een extreem voorbeeld dit he.

Ik vraag me dan af.... Oké in de zon liggen of zonnebank kán huidkanker veroorzaken.
    Maar hoeveel dingen veroorzaken tegenwoordig geen kanker? Hoe ga je daar dan mee om. Even in het algemeen;)

Zoveel mensen de roken of ongezond leven... Enz enz...
    Hoe gezond moet je gaan leven? Is dat wel haalbaar?

Ik ga zelf nooit onder ze zonnebank, vroeger wel gedaan. Ik zou het heerlijk vinden om een keer in de week lekker onder zonnebank te liggen.

Ik denk dat het wel meevalt die schade. Gelijk denk ik dan ook aan die landen waar zo'n beetje altijd de zon schijnt. Is daar dan veel meer huidkanker?

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Met een goede bescherming is zonnen helemaal niet erg. Sterker nog, die zonnestraaltjes hebben je lichaam hard nodig. Vitamine D, je hormonen, tegen depressies, spieren/gewrichten etc.

Bruin bakken is minder gezond, maar ik vind dat er door sommige ontzettend wordt doorgeslagen. Alsof de zon 1 of ander monsterlijk ding in de ruimte is die instant huidkanker veroorzaakt.

Dus TS, met een goede bescherming ( en dus niet een notenolie om poepbruin/oranje te worden ) kan dat beetje (20/30 minuten ) zonnebank imo weinig kwaad.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ken niet de statistieken in elk land, maar in mijn woonland (ZO-Azië) komt huidkanker amper voor en als er nieuwe gevallen worden geconstateerd is dit bij de expats met blanke huid meestal. Dit omdat de inwoners hier heel goed weten hoe gevaarlijk te veel zonnestraling is en dus proberen zoveel mogelijk uit de zon te blijven EN bruin zijn hier bovendien als iets afschuwelijk lelijks wordt gezien dus mensen er alles aan doen om juist zo wit/blank mogelijk te blijven. ;) Roodverbrande en zongebruinde toeristen worden hier ook altijd wat meewarig aangekeken.....:D

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ach ja...roken is ook kankerverwekkend...maar daar merk je ook pas echt wat van rond je 50e of 60e...

Longkanker, COPD, huidkanker, keelkanker, et cetera...

Maar goed...wat is nu niet kankerverwekkend... :cool:
    Maar om het dan ook op te zoeken is een tweede

En in landen waar meer de zon schijnt gaan ze tussen 11.00 uur en 15.30 niet in de zon liggen bakken....

TS, waarom neem je niet een spraytan?
    Is ook onnatuurlijk bruin en volgens mij nog niet bewezen dat het schadelijk is.

20. Vigi

Vigi Niet meer actief

Sluit me helemaal bij jou aan. Ik ga elke weer eronder, minimaal 4 x per week thuis ( 10min. per keer ). Dit is zelfs geadviseerd door mijn HA! Ik heb heel erg veel last van mijn rug en bepaalde spieren in mn benen. Door de zonnebank worden ze opgewarmd en heb ik werkelijk waar zoveel minder pijn! Smeer me goed in met een verantwoorde zonnebescherming.. Voor mn kleur hoef ik het niet te doen want ben getint van mezelf.

Deel Deze Pagina