veel piekeren en ongerust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunnyke, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

momenteel ben ik 19 weken zwanger. We hebben best al wat moeilijkheden moeten overwinnen, waaronder een MK, en bij deze ZS een vruchtwaterpunctie omwille van verhoogd risico op Down. Gelukkig hebben we te horen gekregen dat dit laatste niet het geval is, en ik had me op voorhand zoooo voorgenomen om vanaf nu alleen nog maar supergelukkig te zijn, maarrr..
    Ik ben nog niet van het vorig gepieker af, en daar maak ik mezelf weer gek met volgende negatieve gedachten: zou het kindje nog leven in mijn buik, zal ik niet toch nog een MK krijgen, gaan ze nog iets anders vinden, enzovoorts enzovoorts...
    Ik baal er zoooo erg van dat ik niet geniet, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik dit blijf doen, pffff! Ik wil gewoon genieten en mezelf nergens zorgen over maken, alleszins toch niet 20 uur per dag zoals nu, maar hoezeer ik ook probeer, die vervelende gedachten komen telkens weer opzetten :(
    Het lijkt me nog altijd zo irreël dat het nu toch echt zover gaat zijn dat wij een kindje zullen krijgen, maar ik vermoed dat wel meer mensen dat zullen hebben.
    Sinds een week heb ik de indruk dat ik plopjes voel in mijn buik, dus ik helemaal blij, maar sinds vandaag voel ik precies niks meer, en ja hoor, dan gaat die piekerdraaimolen weer lekker rond.... Ik weet ook niet of het kan dat je je kindje dan weer wel, en dan weer niet kunt voelen, en waarschijnlijk ben ik er te erg op gefixeerd, om te checken of het nog OK zit :oops:

Sorry voor mijn gezeur, maar soms helpt het wel om het wat van me af te schrijven, en misschien zijn er ook meiden die zich herkennen in mijn situatie/gevoel? Het zou al een hele troost zijn, echt waar!

Liefs,
    Sunnyke

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik kan me helemaal voorstellen wat jij voelt! Terwijl ik (gelukkig) minder moeilijkheden heb ervaren tijdens mijn zwangerschap. Toch heb ik mij verschrikkelijk druk zitten maken. De eerste weken was ik doodsbang dat ik een MK zou krijgen. Telkens riep ik: "als die eerste weken maar voorbij zijn, dan ga ik genieten". Nou niet dus, toen de 20 weken in zicht kwamen was ik als de dood dat ze een afwijking zouden constateren..., daarna ging ik de baby voelen, maar natuurlijk niet dagelijks en ook niet op commando. Als ik de baby soms een uurtje niet gevoeld had was ik gelijk helemaal in paniek en haalde ik me allemaal doemscenario's in mijn hoofd. Naarmate de bevalling dichterbij kwam, werd ik bang voor de bevalling. Want nou als mijn kindje de bevalling niet overleeft....

Allemaal irreele angst, zegt mijn verstand, maar het is zo moeilijk om die knop om te zetten. Uiteindelijk heb ik (achteraf gezien) niet echt van mijn zwangerschap kunnen genieten. Heel jammer, want alles is goed gegaan en ik heb een prachtige kerngezonde zoon.

Probeer te genieten van elk moment, want straks na de bevalling ga je de kleine in je buik nog missen. En het is heel normaal dat je de kleine nog niet dagelijsk voelt bij deze termijn.

Ik hoop dat je nu iets mee gerustgesteld bent, maar je angsten zijn heel begrijpelijk en normaal.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Herken het wel een beetje. Ook ik maak me wel eens zorgen en vraag me wel eens af of alles goed is. Ik heb het alleen niet in die mate als jou, maar heb ook geen moeilijke start gehad zoals jou. Denk dat ik het anders ook veel meer zou hebben.
    Wat betreft de plopjes, pas met 28 weken moet je iedere dag leven voelen. Met 19 weken voelde ik ook niet iedere dag plopjes. Hopelijk stelt dit je iets gerust.

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik herken het ook wel een beetje, ook al hebben wij niet van die narigheden. Ik heb nu drie keer een 'plopje' gevoeld en wil nu ook elke dag wat voelen, anders word ik ongerust. Terwijl ik weet dat je je kindje pas elke dag moet voelen bij de 26 of 28 weken.

misschien kun je een AngelSound kopen? als je je dan weer zorgen maakt dat er iets niet 'goed' is , kun je naar het hartje luisteren!

5. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik gewoon ook heel erg graag ons ukkie wil voelen, te pas en te onpas om zo te zeggen, hihi, maar natuurlijk beweegt hij/zij niet op commando he! Vandaag zie ik het wel weer wat nuchterder tegemoet, en denk ik bij mezelf "wat meer geduld hebben!". A.s. maandag hebben we ook onze 20 weken-echo, dus als ons kindje daar lekker actief op is, ben ik weer gerustgesteld voor de komende week!
    Zo'n angelsound ga ik toch maar niet kopen, want ik vrees dat ik er dan verslaafd aan ga geraken, en dacht ergens gelezen te hebben dat het toch niet zo goed is voor je beebje indien je het te vaak gebruikt, dus,... Toch bedankt voor de tip!

Liefs,
    Sunnyke

Deel Deze Pagina