Schietpartij op kerstmarkt in frankrijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Maan14, 12 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ja verschrikkelijk weer :( ga je gezellig naar een kerstmarkt kom je niet meer levend thuis.

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.561
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja afschuwelijk weer :( hoop dat de dader gauw gepakt wordt .

4. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Vind het zo een absurd idee dat ik daar met mn familie rondliep 10 dagen terug... Echt onwijs vreselijk, voor al voor de slachtoffers en hun naasten. :(

Wat ik wel raar vind: De kerstmarkt konden we alleen binnengaan na controle. Er was overal politie en bewaking en we werden zelfs gecontroleerd. (We waren met 2 families met 1 baby en 4 kinderen..)

Hoe komt het dan, dat een dader die, op de Franse terroristen lijst staat, die in Straatburg woont, er sprake was van een actieve zoekactie én al in de ochtend opgepakt zou moeten worden niet herkend wordt door de bewaking daar?

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dat zijn steeds de vragen na aanslagen steeds zijn het mensen die al gezocht worden en of op een lijst staan.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bizar is dat inderdaad. Hij zal wel de rustigere sluiproutes binnendoor kennen. Terwijl dan de controles zich vooral richten op de hoofdroutes. Ik vraag me soms wel eens af hoeveel aanslagen er wel zijn voorkomen door dit soort controles. Toch best veel, denk ik. Ook gewoon door de preventie, doordat het moeilijker is. Aan de andere kant denk ik: je kunt zo’n kerstmarkt wel goed beveiligen, maar als je ‘gewoon’ in een willekeurig winkelcentrum in het rond gaat schieten, heb je ook zo een paar dodelijke slachtoffers achter je naam staan. Heeft dat soort beveiliging bij bijzondere evenementen dan nog wel zin? Als ‘ze’ echt willen, lukt het toch wel. Zoniet op een kertsmarkt of vliegveld, dan wel in een winkelcentrum, bioscoop of erger.
    Maar daar moet je ook weer niet teveel over nadenken.

7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Zo heb je in de bioscoop in Antwerpen bij binnkomst controle. Maar kan je via de uitgang naar binnen en naar buiten, als je halverwege de film daar via naar binnen gaat kun je ook zoo iedereen neer schieten. Toen daar zat kreeg ik daar best een naar gevoel bij aangezien de anderen controle zo streng was.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, die controles zijn schijnveiligheid. En zorgen voor mij dan juist voor een gevoel van onveiligheid. Want ze controleren, dus is het blijkbaar nodig. Het geeft de indruk van een dreiging van gevaar. En vervolgens gebeurt het om sommige plaatsen maar half en zelfs helemaal niet. Wat heeft het dan voor zin?
    Gelukkig gebeurt er natuurlijk nog meer, niet alleen bewaking. Maar dat is veel meer uit ons zicht. Er wordt gezocht naar dit soort groepen of eenlingen, zodat ze die in d egaten kunnen houden en dingen kunnen voorkomen. Bij deze terrorist op de kerstmarkt helaas net te laat. Maar hij was blijkbaar wel in beeld. Bij anderen zijn ze wel op tijd. Misschien heeft de (dreigende) aanhouding er ook wel voor gezorgd dat hij eerder in actie kwam.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Maar 27 veroordelingen......?
    Waarom zit hij niet vast?

10. Rietje001

Rietje001 Actief lid

22 mei 2015
    133
    99
    28
    Vrouw
    Sudwest Fryslan
    Dit is toch vreselijk. Heel erg voor de nabestaanden en getuigen.

Deel Deze Pagina