welk leeftijdsverschil het leukst??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Friesland90, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welk leeftijdsverschil is het leukst?

1. tussen de 6 mnd en 1 jaar

2. tussen 1 en 2 jaar

3. tussen 2 en 3 jaar

4. tussen 3 en 4 jaar

5. vanaf 4 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Welk leeftijdsverschil vind jij uit ervaring/lijkt jou het leukst ( en meest praktisch ) tussen twee kinderen? En wat is je motivatie daarvan..

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Maakt mij totaal niet uit :)

3. Bri

Bri Niet meer actief

twee jaar.
    Heb ik altijd 'ideaal' gevonden, en in de praktijk bevalt het me ook heel goed. Al was het eerste jaar met 2 kinderen wel vrij pittig; kan me voorstellen dat het wat makkelijker is als je oudste iets zelfstandiger en begripvoller is dan een 2-jarige op het moment dat er een baby bij komt.

Ze kunnen vrij snel al met elkaar spelen, hebben veel raakvlakken in wat ze kunnen en leuk vinden. Een nog kleiner verschil had ik voor mezelf te zwaar gevonden en dan komen ze misschien te gauw in elkaars vaarwater (competitief gedrag en zo). Al had ik een tweeling ook leuk gevonden :)

En nu moet ik bedenken of ik dan tussen 1 en 2 of tussen 2 en 3 ga stemmen.... ik ga voor de tweede optie. Tussen 1 en 2 had ik voor mezelf te zwaar gevonden. (en als het bij ons wat langer had geduurd, was ik ook in de buurt van de 3 jaar uitgekomen, was nu in de eerste ronde al zwanger van onze jongste)

Op de lange termijn maakt het niks uit. Mijn 13 jaar oudere zus is een van mijn beste vriendinnen geworden.

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Vraag je dit voor jezelf of voor de kids?

Als ouder denk ik dat je het erg zwaar hebt als weinig leeftijdsverschil in zit..

En voor de kids.. sommige kinderen spelen heel leuk met elkaar, sommige absoluut niet.
    Mijn zusje en ik schelen 1 jaar en 9 maanden en konden elkaar jaren lang wel schieten! Nu alle 2 volwassen en op ons zelf zijn we beste maatjes.

Ik denk dat het dus 2 kanten op kan... Zulke dingen heb je niet voor het zeggen en ik zou gewoon doen of proberen waar je je goed bij voelt.

Zelf heb ik een dochter van 9 jaar bijna 10 en het is er nooit eerder van gekomen om nog een tweede te krijgen.
    Mijn huidige vriend en ik zijn nu bezig.. Dus het verschil zal aanzienlijk zijn en zou ook niet mijn keuze zijn geweest, maar soms heb je het niet in de hand he..

Groetjes!

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik zie nu dat de vraag en poll apart zijn geplaatst, dat was niet de bedoeling.

Ik vraag het voor mezelf en voor de kids. je maakt een keuze gebaseerd op meerdere factoren en daar ben ik benieuwd naar. Wat zijn jullie motivatie voor welk leeftijdsverschil.

6. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Tussen mijn twee kinderen zit 2,5 jaar en dat bevalt me prima!

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Zo'n twee jaar. Maar eerlijk gezegd heb ik geen voorkeur hoor, als we al het geluk mogen hebben twee kindjes te krijgen.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier zit er op 2 weken na precies 2 jaar tussen de meiden.....
    Ik vindt het ideaal......ze schelen niet te veel maar toch is de oudste al wat zelfstandiger als de baby komt...tenminste....zelf de trap oplopen en op de meerijplank achter de kinderwagen enz.....

9. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn dochter is nu 4 en sinds juni bezig voor een brusje dus wanneer deze zich zal aankondigen ( als het ons is gegund ) 5 jaar leeftijdsverschil. Persoonlijk had ik het soms wel eerder gewild maar door diverse redenen elke keer uit gesteld. Ik zei laatst wel tegen mijn man mogen we ooit zwanger raken van de tweede en deze geboren is en we willen nog een derde dat daar dan geen groot leeftijdsverschil tussen zal komen..maar tot zover eerst maar eens zwanger zien te worden.

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @starry, je dochter maakt het nu wel bewust mee, denk dat dat ook erg leuk is!! En je dochter gaat al vast school voor de tweede zich aandient.. Dat lijkt me ook lekkerder tijdens de zwangerschap!!

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @ Friesland dat is wel zo wat je zegt, en soms vraagt ze ook zo van mamma krijg ik ook een broertje of zusje :D en dat zeg ik misschien wel en dan zegt ze ook heel lief dan ga ik jou helpen hoor :)

12. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hier is ons zoontje nu 16 maanden en gaan voor een brusje!
    We wilde iig 2 jaar er tussen hebben, aangezien hij nu nog niet loopt en hoop tegen de tijd dat de baby in aantocht is wel;) dus ja 2 jaar of meer!

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ons zoontje is nu 7 maanden en we zijn weer bezig voor een brusje (ICSI) Hopelijk lukt het snel, lijkt me erg leuk (en druk ;)) als we twee kindjes kort op elkaar mogen krijgen..

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik zie dater bij veel reacties mensen toch voor twee à drie jaar verschil kiezen, jaar er ook in de poll voor 1 à 2 jaar wordt gekozen. De mensen die dat kiezen, waarom kies je daarvoor.. Is dat alleen vanwege de kriebels om graag een tweede te willen of ook om praktische redenen? Ik ben erg benieuwd!!!

15. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

WIj hebben ook tussen alle 3 nog net geen 2 jaar. Ja het is druk, maar het is ook super leuk, zie ze echt samen opgroeien. Wij zouden heel graag nog een 4e kindje willen. EN ik had eerst gewild dat dat ook zo weinig leeftijdsverschil zou hebben met de jongste, maar dat is het hem niet geworden. Nu lijkt het me super leuk dat er straks 5 misschien 6 jaar (hangt ervanaf hoe lang het duurt voor we zwanger raken) tussen zit. Me 3 kinderen gaan het dan bewust mee maken, misschien meehelpen als ze t leuk vinden, plus ze gaan alle 3 na school dus ik heb ook alle tijd voor de kleine. Dus ja bij mij zijn het 2 keuze, de 2 jaar en na 3 kinderen meer leeftijdsverschil......

Deel Deze Pagina