Peuter in ledikant

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tbtje, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Weet niet of hier de goede plek is voor mijn vraag?

Ik loop al weken met veel lage rugpijn, net alsof het er steeds inschiet. Nou zit ik eigenlijk met het probleem dat het redelijk goed gaat totdat ik ons dochter in haar ledikant moet leggen, dan schiet het elke keer helemaal terug erin en doet vreselijk veel zeer.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie tips om makkelijker /minder pijnlijk een peuter in het ledikant te leggen?

( staand erin zetten en haar zelf laten liggen werkt niet, ze laat zich dan direct vallen )

Alvast bedankt voor meedenken

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een paar spijlen eruit zagen zodat ze er zelf in en uit kan.

Of anders peuterbedje kopen met uitval beveiliging.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

stoel/ kruk ernaast zetten, dat je zit met je gezicht naar ledikant of juist zijwaarts dat ik proberen. Jij gaan zitten. Haar op schoot laten klimmen . Jij tilt haar erin of laat haar klimmen dan zal ze nl. Niet zichzelf ineens laten vallen. En dan kan je met je borst leunend op ledikant rand haar instoppen.

ze zal toch moeten leren zelf te gaan liggen en aangezien als je ernaast zit het al heel anders is kan dat zomaar makkelijk zijn.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb ook rugklachten en ik zet haar er wel staand in, waarna ze zelf moet gaan liggen. Is het echt niet mogelijk om haar dat uit te leggen en te leren?!

Hier ga ik, als ze in het bedje staat, op mijn knieƫn op de grond zitten, zodat ik lager kom en niet meer hoef te bukken. Ik kan haar dan onder de dekens helpen, instoppen en over haar bolletje aaien terwijl ik haar slaapliedje zing. Alleen voor haar nachtzoen moet ik weer gaan staan en diep bukken, maar dan leun ik inderdaad altijd op het ledikant.

5. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie advies ik ga het even proberen, peuterbed lijkt me handig maar ze is nog maar v sept 2013

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als ze zich in bed laat vallen is dat toch niet zo erg?

7. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op zich niet maar ze is niet super handig en tokt met haar armen of hoofd wel ergens tegen, vandaag ging het goed, ik ga nu aan het voeteinde staan en het werkte om gewoon te zeggen effe blijven staan en langs de zijkant haar te begeleiden dank voor de tips

Deel Deze Pagina