Hier hebben we een oneliner die we altijd erin gooien als het even zwaar is.... "Ach ik ken er maar weinig die met hun 18e nog.... (bij papa en mama slapen / worteltjes door de kamer schieten / in hun broek poepen.... )" Dat helpt dan altijd om er maar gewoon aan toe te geven (zoals vroeg opstaan) of te accepteren dat ze de dingen niet in 1 dag leren ( zindelijkheidstraining bv).... Hebben jullie ook zulke positieve oneliners?! Een beetje positiviteit kan tenslotte nooit kwaad
Niet allemaal ontzettend positief, maar ze helpen me wel: Het is een fase... Morgen is er weer een dag Die andere moeders doen ook maar wat Omdat het kan! Pick your battles Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
"Het kan nog altijd slechter/erger" (en dan voorbeelden van andere kindjes en hun ouders noemen haha)
Misschien niet in de categorie positief, maar wel grappig... In de cursus Samen Bevallen die wij volgden tijdens de eerste zwangerschap, vertelde onze coach ons dat je minder pijn ervaart als je ontspannen bent. Ze zei ook dat als je je bijvoorbeeld 's ochtends stoot (net wakker en uitgerust), dat het dan minder pijn doet dan 's avonds (moe en gestresster). Dus nu, als 1 van de 2 bijvoorbeeld zijn kleine teen ongenadig tegen de badkamerdeur stoot (om maar iets te noemen), zeggen wij steevast: 'Dat moet je ook 's ochtends doen, dan doet het niet zo'n pijn!' Niet persé positief, maar humor helpt toch altijd welnom dingen licht te houden. Zeker als je al een baaldag hebt...
wij zingen tegenwoordig; laat het los laat het loooos dochter ( grote frozen fan)vind het geweldig, zoon maakt steeds het grapje of hij zijn scheetjes ook mag los laten haalt garantie de spanning er af en de focus op stout/ongewenst gedrag
haha zo ietszeggen wij ookal eens. toen ik zwanger was van de baby. zeiden we al eens iets in de trend van: aan deze zal ik wel oren zetten die weken...
Hier helpt humor ook vaak! Wij zeggen trouwens altijd 'als hij 16 is' ipv 18! Lekker optimistisch! Tijdens de avonddrukte zeggen mijn vriend en ik regelmatig 'is het al 19.30?' Of gewoon elkaar even aankijken als het avondeten weer in een enorme bende uitmondt en dan in lachen uitbarsten. 'het is een faaaaaaaase', doet het hier ook goed.