Hoi, Ik had weeën met 34 weken en bloedverlies heb toen met het paasweekend in het ziekenhuis gelegen omdat het onduidelijk was waar het vandaan kwam omdat ik verder in mijn zwangerschap nooit ergens last van had. Gelukkig uit onderzoeken niets 4 gekomen en met kindje ook alles goed maar mocht dus niet meer werken aangezien ik van plan was nog 2 weken te gaan werken en wilde stoppen met 4 weken voor de uitgerekende datum kon ik dat wel vergeten ik moest dus ook rust houden gelukkig niet helemaal plat op bed maar wel veel rust nemen en heel af en toe wat lopen door het huis en dan weer rust nemen, heel vervelend want je wou natuurlijk nog een hoop doen in huis, dus mijn moeder is een week in huis geweest en heeft heel mijn huis van top tot teen schoongemaakt: ramen lappen, alle kamers schoon gemaakt en alle kleertjes van de kleine gewassen want je weet maar nooit. Nu gaat het wat beter en ben ik ondertussen 36 weken en 4 dagen en zit de kleine nog op zijn plek maar merk wel dat ik inderdaad rustig aan moet doen en tussen de middag ook zeker even op bed ga liggen.
Hoi meiden, Gisteren met de gyn overlegd, en hij denkt dat mn darmen nu zo onrustig zijn (door al dat rustig aan doen) dat dat weer mn baarmoeder prikkelt...tja, is rustig aan doen dus toch weer niet goed voor iets anders. Hij heeft nu movicolon voorgeschreven...is niet geweldig tijdens de zwangerschap, maar alle huismiddeltjes al geprobeerd....dus nu dit maar.... @luca: nog eventjes tot de volgende mijlpaal!! @calimero: wel fijn dat je weer wat mag gaan doen! Die zeurende pijn in de onderbuik herken ik wel. Bij mij zien ze dat ook nooit op de CTG, en urine is ook alijd schoon...de gyn gokt er nu op dat het mn darmen zijn....wist niet dat die zo laag zaten
wahahahah nee idd petra maar ja wie weeet waar het heen schuift nu er ook nog een kindje in zit bij mij trekt het ook naar mijn benen heb jij dat ook? het lijkt wel alsof er steeds kwaaltjes bij komen nu bij die zeurende pijn is het zo vreselijk twijfel achtig het voelt wee achtig maar aan de andere kant volgens mij ook weern iet heel raar hoe je lichaam dan in elkaar zit whaha maar ben wel blij dat ik wat meer mag bewegen maar moet nog wel meer rusten dan bewegen maar mag eten koken en mijn wasjes draaien dan heb je toch wat te doen he haha maar ik heb het probleem dat het zo verleidelijk is om even de stofzuiger/dweil te pakken net of lacht hij me toe whahah wanneer moet je weer naar de gyn? vind wel dat het moeilijk is om telefonische zulke klachten te bespreken eigenlijk..
Arije, gelukkig ben je er bijna! Nog een paar dagen en je kunt veilig bevallen, wat lijkt me dat een prettig idee! Petra, nou laten we hopen dat dat het is! Ik heb toen ik in het zh lag ook enorm last van mijn darmen gehad (verstopping door dat heerlijke ziekenhuiseten) en kreeg toen paraffineolie, echt goor is dat zeg! Het werkte ook nog eens niet, en pas toen ik weer thuis was begon het eindelijk een beetje te werken maar toen heb ik echt nog een week last gehad van vreemde ontlasting dus ik probeer het nu gewoon toch met huismiddeltjes en het gaat vrij goed. Wat hier trouwens goed helpt is als je op het toilet zit en het lukt niet helemaal achterover leunen met je rug tegen de achterkant aan en benen een beetje gestrekt, heel vaak lukt het dan beter gek genoeg. En ik zat nog eens na te denken, maar die zeurende pijn onderin die weeeig voelt, dat heb ik dus ook al tijden maar alleen als ik veel harde buiken heb, en volgens mij komt het doordat de banden of spieren daarbeneden gewoon erg moe raken van die samentrekkingen de hele tijd. Op een gegeven moment wordt het dan een soort 'spierpijn' maar dan anders, die heftiger wordt zodra ik een harde buik heb. Maar dat is verder ook niks bijzonders gelukkig, dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Calimero, zo fijn dat je wat meer mag bewegen! Maar wel rustig aan blijven doen he! Hier lukt koken echt niet. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd voor een maaltijd van 10 min maar de tijd die het in beslag neemt om de kip te bakken heb ik al harde buiken, superirritant. Gelukkig zorgt mijn ventje echt supergoed voor me Oh en ik ben gister naar een hobbywinkeltje geweest en heb haakgaren, borduurcanvas (oplosbare) en veel wol gehaald dus ik kan weer even aan de slag!
he meiden, nu een paar dagen aan de movicolon en raar maar waar.....mn buik voelt echt veel beter! Zelfs de harde buiken zijn veel minder geworden, nu nog maar een paar keer per dag. Denk dat de gyn wel tevreden zal zijn over me Dinsdag moet ik weer op controle, hoop stiekem heel erg dat ik weer mag gaan werken, maar weet niet zeker of dat realistisch is...Die pijn onderin mn buik heb ik wel nog steeds...en idd trekt het bij mij ook door naar mn benen Maar de uitleg van banden/spierpijn...tja, eigenlijk zou dat best kunnen. Ik heb het ook vooral na de harde buiken en ik had het (toen ik nog wat meer mocht ) ook vaak na lang staan of lopen. Dus zou zomaar kunnen! Hoe is het met jullie? Trekken jullie het bankhangen en het met mate een beetje bewegen nog? @Luca: ik lees ook mee in dat andere topic..en inderdaad...je zou zo een schrijfster kunnen zijn....misschien een idee tegen de verveling ?
Petra zo grappig, ik hoor dat echt zooo vaak! Toen ik klein was zei ik ook altijd dat ik later schrijfster werd, haha Het is een van de vele projecten die ik nog heb, maar ik weet nog niet wat of waarover ik wil schrijven. Op een dag komt het er nog wel eens van hoor, ik had nog wel een leuk idee laatst dus wie weet doe ik er iets mee haha wat fijn dat het zo goed gaat! Misschien mag je weer deels aan het werk, voor een paar uurtjes per week ofzo om te kijken hoe het gaat Hoop het voor je, alles beter dan dat gehang! Ik loop inmiddels wel iets meer rond, merk dat het goed gaat. Alleen vandaag voel ik me even enorm brak en ik slaap 's nachts steeds slechter helaas. Maarja gelukkig heb ik geen vermoeiende bezigheden overdag
Pff, vind het lastig te lezen dat vele van jullie het zo moeilijk vinden om rust te houden. Ik snap dat het niet leuk is, maar alles is beter dan week in week uit in spanning het ziekenhuis plat lopen om je te vroeg geboren kindje te bezoeken. Bij de vorige ben ik bevallen met 31 weken wegens pre-eclampsie en bij deze zwangerschap een week opgenomen geweest omdat ik met 27+4 weeën had. Ben sinds een paar dagen thuis en ook ik doe niets anders als bank/bed hangen. Dat is even een geregel (heb een peutertje van bijna 2), maar heb er alles voor over om ons meisje tot de 37 weken binnen te houden. Lieve meiden, blijf liggen en neem je rust. Wat is nu een paar maanden op een mensen leven? Naar mijn mening niet zo heel veel, maar voor een prematuurtje is iedere dag in mama's buik er één die het verschil kan maken. Succes allemaal, hoop dat we het allemaal kunnen rekken tot een veilige termijn!
Denise, wat vervelend dat je nu zo vroeg al weeen had, vooral na de vroeggeboorte van je vorige kindje. Zit alles nog wel goed dicht? Veel sterkte en hou je kleintje nog even binnen Ik lig nu sinds 25 weken, dus ben het inmiddels wel gewend en heb er niet echt moeite meer mee. Thuis is altijd nog 100x beter dan het ziekenhuis. In het begin vond ik het wel echt heel moeilijk, maar ik merkte dan zodra ik ook maar iets deed dat ik weer harde buiken kreeg. Nu gaat het veel beter en kan ik soms even op mijn terras zitten zonder harde buiken te krijgen, dus daar profiteer ik dan ook van Na week 34 mag ik, als mijn ctg die ik 2x per week heb goed blijft, langzaamaan weer iets meer bewegen van mijn gyn en vk (bewegen in de zin van iets vaker opstaan, maar absoluut geen huishuidelijk werk of iets anders belastends). Dus daar kijk ik voorlopig naar uit, en voor de rest vooral veel knutselen, computeren en lezen op mijn bank Straks ga ik het nog jammer vinden dat ik er weer af moet
@luca2504: mijn baarmoedermond was wel iets verkort, maar verder zit het nog potdicht gelukkig! en het is wel lastig omdat we natuurlijk weten wat ons te wachten staat als ik weer zo vroeg beval. hoop voor jou dat jullie meisje ook nog even kan blijven zitten!
@ denise, Jeetje wat erg! dan geloof ik wel dat je graag wil liggen idd! Het gaat hier met rusten nu beter dan toen ik echt helemaal plat moest ik heb nu niet de hele dag iemand om me heen wat veeeeel meer rust geeft ik zet de wasmachine aan en hupekee ga weer lekker op de bank liggen/zitten doordat er eerder constant iemand om me heen was maakte ik mezelf ook druk want dan heb je toch rommel om je heen (op mijn manier) en rommel om me heen betekent voor mij onrust in mijn hoofd/lijf. maar ik voel nu wel heel vaak het kindje gewoon tegen mijn baarmoeder(uitgang) aandrukken en dat voelt niet prettig en heb die krampjes ook nog steeds morgen weer naar de gyn dus maar ffn zeggen ik hoop wel dat er geen onsluiting onstaat door dat gedruk van beebje, Hoe is het met de rest van de dames???
@ Denise: jeetje wat een verhaal zeg. Zeker als je het al eens hebt meegemaakt lijkt het me allemaal akelig. Hoop dat je meisje nog heel wat weekjes lekker in je buik blijft!! Leef met je mee... @ Calimero: fijn dat het allemaal rustig is! Hopelijk ziet het erg morgen allemaal goed uit! Hier ook nog steeds alles rustig, hoewel mijn buik wel gespannen aanvoelt....niet echt een harde buik maar wel spanning erop. Maar hij is ook wel echt heel erg gegroeid de laatste week, de rust doet goed voor ons mannetje lijkt t wel . Ik morgen ook weer naar de gyn, hoop dat alles nog steeds dicht zit, en dat mn baarmoedermond niet verder verkort is. Ik heb er wel best een positief gevoel over, dus hoop dat dat ook uitkomt!
@petra ik hoop ook dat je positieve gevoel uitkomt! hoe laat moet jij bij de gyn wezen? ik heb daarin tegen een heel ander gevoel juist door die druk die ik iedere keer voel maar denk er niet te veel bij na want op een gegeven moment voel je van alles whahaha we zien het morgen wel
@ Calimero; is jouw beebje al ingedaald? Daar kan die druk van komen en dat hoeft verder niet per se iets te betekenen. Natuurlijk KAN het wel, dus sowieso goed dat je het even navraagt. Veel succes bij de controle straks, ben benieuwd wat eruit komt! Petra, jij ook veel succes morgen bij de gyn!
Hoi meiden, net terug van de gyn, en gelukkig met heel goed nieuws. Mijn baarmoeder zat nog steeds potdicht en was niet verder verkort (nog steeds 33 mm), de gyn was heel tevreden! En onze kleine man deed het ook prima, was weer goed gegroeid en alles zag er goed uit (behalve de niertjes die al vanaf het begin iets vergroot zijn, maar nog niet zorgwekkend...is wel vaker bij jongetjes). Ik mag van de gyn nu langzaam ook wat actiever worden, wel voorzichtig opbouwen en goed naar mn lichaam luisteren. Maar ik mag zelfs voorzichtig weer halve dagen gaan werken (heb een kantoorbaan dus zit op mn werk voornamelijk). Ben echt gerustgesteld hierdoor, zag in mn hoofd al de ergste scenarios voorbij komen...Ga deze week 1x een half dagje werken, even kijken hoe dat gaat. Verder volgende week vanuit thuis wat werken en misschien 2x halve dag naar het werk als dat goed gaat. Ben nu zo blij dat alles goed gaat met ons mannetje en dat hij zoals het er nu uitziet gewoon nog wel even blijf zitten . Hoop dat jullie allemaal ook snel goed nieuws krijgen en dat het bij jullie ook allemaal goed gaat! @Calimero: hoe was jouw controle?
Petra wat een goed nieuws, gefeliciteerd!! Blijf wel goed naar je lichaam luisteren en overlast het niet teveel, goed dat je het langzaamaan opbouwt. Met jouw termijn is het inderdaad supernieuws dat alles nog dicht zit en er goed uitziet, hopelijk blijft dat nu gewoon lekker zo en hoef jij je niet druk meer te maken!
@petra wat fijn dat je weer wat mag doen en dat alles zo goed is! dan voel je je een heel ander mens als je wat vaker in beweging komt! maar wel goed luisteren naar je lichaam! das wel belangrijk hoor niet denken ohw het gaat nog wel neem je rust nog wel veel!! @ luca beebje is al ingedaald en daar komt het idd van vind het wel een rot gevoel eigenlijk heb het idee dat ik op het hoofd zit iedere keer hoe is het met jou? zelf ben ik net terug van de gyn en beebje is niets gegroeid vergleken bij vorige week maar mijn moederkoek doet het nog wel goed genoeg om beebje nog even te laten zitten gelukkig.. ze schatten hem nu op 3 pond dus een heel kleintje ik moet mijn rust wel houden en goed op de bewegingen letten zodra ik minder voel direct bellen vrijdag moet ik weer aan de ctg en weer naar de gyn kijken wat hij dan zegt dus het is hier alles bekijken per dag eigenlijk kan best wezen dat ze de ctg bekijken vrijdag dat het wel ineens geboren moet worden ofzo brrrr ben zo emooo en zenuwachtig en bang overal voor... liefs calimero
oh Calimero jeetje wat een kleintje, 3 pond! Hopelijk wil die nog even hard gaan groeien de komende paar weken, en zo niet dan is het wellicht inderdaad beter voor jullie gezondheid dat ze je kleintje gaan halen. Veel sterkte en laat je niet gek maken he! Bekijk het gewoon per dag, niemand kan helaas voorspellen wat er gaat gebeuren vk is hier net weer geweest en alles zag er goed uit. Volgens haar ben ik de risicotijd wel voorbij en hoef ik niet te verwachten dat ik nu weer volop in de weeen zou komen. 1juni moet ik weer naar de gyn en krijg ik een uitgebreide groeiecho, dus dan zullen we wel zien hoe het gaat met ons meisje! Ze beweegt in ieder geval lekker veel dus dat is al goed nieuws. Succes allemaal!
Jeetje Calimero, das inderdaad een kleintje....hoop dat daar nog wat grammetjes bijkomen...Maar (en dat is heel makkelijk gezegd, ik weet het) probeer je niet te gek te maken....dat verandert er niets aan. De placenta is nu nog goed genoeg om t beebje even extra te laten groeien en ze houden je goed in de gaten! Heel veel sterkte en ga heel hard voor jullie duimen! Iedere dag is er weer eentje! @ Luca: fijn dat je de risicotijd voorbij bent! Wat een fijne geruststelling voor jullie! Veel sterkte allemaal!!
dank juliie wel lieve meiden! ik bekijk het zelf ook per dag en ben benieuwd hoe de ctg vrijdag is want voor mijn gevoel heeft het geen zin het kindje te laten zitten als het toch niet meer groeit dan is het in mijn ogen beter af buiten mijn baarmoeder dit wil ik vrijdag ook aangeven bij de gyn en ik weet wel elke dag is er 1 maar toch voel ik me op deze manier zwanger zijn niet echt heppie de peppie... probeer me vooral idd niet gek te laten maken en heel erg te genieten van de beweging in mijn buik @luca fijn dat je de risico grope voorbij bent! geeft toch weer een geruster gevoel dan! mag je nu ook wat meer doen?? @petra al een dagje gewerkt?? hoe bevalt het dat je wat meer doen mag?
Calimero, nee ik mag na de 34 weken pas weer een beetje in beweging komen, maar inmiddels loop en zit ik dus al wat meer dan voorheen, gewoon omdat ik merk dat het me beter afgaat. Dus bij het brood smeren niet gelijk zitten maar blijven staan enzo, dat gaat nu wel. En koken kan ik heel af en toe ook, als ik niet te lang hoef te staan Dus dat is wel fijn. Maar pas als k de 34 wk voorbij ben mag ik weer het huis uit ed., evt mee naar de supermarkt (niets tillen) etc. Maargoed, dat duurt nog 2 weekjes dus tot die tijd houd ik me lekker rustig