Je grootste marktplaats/vinted/etc. ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lill, 23 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Nou, hier bezig alle babyzooi op te ruimen en op marktplaats te zetten. Wat een feest wat een feest.

Vandaag de hele commode (met vloeken en tieren) uit elkaar gehaald want het ding past niet door mijn trapgat. Voor iemand die niet op komt dagen.
    Mensen zeggen dat ze tot een bepaalde tijd iets op kunnen halen, en dan 10 minuten voor die tijd een appje krijgen: we gaan nu weg, zijn er met 15 minuten. Echtwaar! :mad:

Misschien ben ik wel de enige, maar ben benieuwd naar jullie ergernissen en verhalen

2. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.072
    113
    Ik vind het vervelend als mensen een advertentie op Marktplaats zetten, maar vervolgens niet reageren als je hun spullen wilt kopen. Waarom plaats je dan in vredesnaam een advertentie?

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Hier gaat t eigenlijk altijd wel goed. Van de week is er nog een bedje opgehaald. Gratis. Kwamen netjes optijd en ik kreeg gewoon een Hema bon van €10! Zo attent!

Rizzoli, Athina, Huismuisie en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ergerde me ook altijd.

Marktplaats kan ik nou eenmaal niet veranderen en het was me de negatieve energie niet waard.

Dus tegenwoordig doneer ik mijn spullen aan de kringloop, Speelgoedbank en school. Iedereen blij.

Marlena, spruitje80, GossipGirlxoxo en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Ik ben ook geen fan. Krijg ook nooit ieys verkocht o_O
    Had een complete babykamer. Gewoon mooi en degelijk spul.

Uiteindelijk verkocht voor 10 euro:cry:
    Aan een dame die hem kwam halen met een mini :roflmao::roflmao::roflmao:
    Man is maar meegereden. Wat een gedoe.

Maar sindsdien geef ik er ook de voorkeur aan het meteen maar naar de kringloop te brengen

6. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Dat ik een puckababy mini nodig had voor onze oudste zoon en ik niks heb binnen gekregen.

Ja het kan fout zijn gegaan destijds met de verzending, maarja ik zat echt met mijn handen in het haar want hij sliep anders echt niet.

Zo irritant dan.

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Hier gaat het meestal goed maar heb 1 keer echt me afgevraagd waarom ik het nog doe voor die paar euro. Had er zo een kallax kast opgezet, echt massa's reactie op gehad (denk 30 binnen het uur, dus moest iemand geld nodig hebben en zo een kast teveel hebben :p). Ging ik na het posten naar de cinema want dacht dat het wel niet zo een vaart zou lopen. Hoeveel verontwaardigde en onbeleefd reacties dat ik heb gehad dat ik niet meteen reageerde :eek: 2 u na het posten ofzo reageerde ik weer dus niet dat ik een week niks lieten horen he.

Verder ook wel eens gehad dat iemand niet kwam opdagen maar gelukkig nog niet vaak.

Bij vinted vooral al die vragen om dingen te meten die ik best irritant vind. Neem nu voor die 3 euro het risico dat het misschien niet perfect past ipv 63536363 vragen te stellen.

En verbazing mag ook he. Hoe 2 mensen ooit mijn oud Ikea eenpersoonsbed met 2 matrassen want het was zo een uittrekbaar bed, en met 2 lades. In een oud Volkswagen Polo'tje hebben gekregen en er nog zelf bijpasten :roflmao:

8. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Ik kocht op Vinted een kledingstuk dat in zeer goede staat zou zijn. Zat er een vlek op die er met geen mogelijkheid uit gaat. Aan de stof was te zien dat ze nog had geprobeerd het eruit te poetsen. Dan denk ik ja je gunt dit jezelf niet meer (logisch, grote vlek) maar een ander wel?? Als t vermeld stond oke.. misschien wil een fanatiekeling proberen het eruit te wassen maar op deze manier is t heel irritant.

gezelligheidsmeid en Nova1986 vinden dit leuk.
  9. Cobon

Cobon Niet meer actief

Alles aan marktplaats is een lijdensweg :roflmao::o:
    Ik ben altijd zeer verbaasd als iemand normaal communiceert en afspraken na komt, zo zeldzaam is dat blijkbaar.

Marlena, dreumesje, Jessi79 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Dat is toch geen ergernis, maar juist fijn?
    Je weet toch niet waardoor het komt dat ze 5 minuten te laat in de auto zijn gestart. Nu weet je tenminste dat ze onderweg zijn en iets te laat aankomen. Maar 5 minuten later dan afgesproken.

Met een commode lopen sjouwen voor Jan Doedel is dan weer niet fijn!

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    5 min later vind ik ook wel acceptabel! Ik beschouw de afgesproken tijd dan ook als een ongeveer tijd (+/- 15 min).

Hier snap ik de reacties niet van 'voor bedrag x kom ik het vanavond nog halen', en dan x voor minder dan de helft van de vraagprijs.

GossipGirlxoxo en Milena92 vinden dit leuk.
  12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Volgebs mij bedoelde ze: tot 18.00 kun je het ophalen (want daarna moet ik weg o.i.d), en dan 10 voor 6 appen dat je er over 15 minuten bent...

Ik heb ook een hekel gekregen aan mp. Hoe vaak mensen te laat komen, ik heb daar sowieso al een bloedhekel aan, maar zeker als mensen iets gratis ofzo op komen halen of voor heel weinig. Ik doe nu nooit meer wat via mp, alleen heel soms zelf iets ophalen.
    Met Vinted trouwens geen problemen gelukkig

Lill vindt dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wanneer mensen niet op komen dagen. Eigenlijk nog erger wanneer ze in eens toch aan de deur staan. Onder het mom ik dacht kijk even of je thuis bent. Hou niet van onverwachte dingen.

Wanneer je dingen er op zet wanneer je denkt dat het wel goed verkoopt en dan toch niet loopt.

Verder gaat het best goed, zet er altijd veel foto's op, wanneer het niet goed is of anders dat mensen kunnen verwachten zet ik dat op de foto.

Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    'Wat wil je er minimaal voor hebben'?
    'Is 2018 compleet van de Donald Duck?' (zet je er op dat het 38 stuks zijn ofzo, sinds wanneer telt een jaar 38 weken?'.
    'Kun je het voor me opmeten'? Doe je dat, geef je antwoord, vervolgens radiostilte.
    'Let op, ik verstuur NIET met Homerr'. - u heeft een item verkocht, maak verzendlabel aan- op, jawel, Homerr gezet.
    'Hoi, past het kastje in mijn auto'? 'Ehm, even in mijn glazen bol kijken of je in een Kia picanto of Range Rover rijdt'.
    'Ik wil de fauteuil graag van je overnemen, maar ik kan hem pas over 10 dagen ophalen'.
    'Nee, ik zie toch van de koop af, mijn dochter vindt het geen leuke jas'.
    'Die fiets voor mij zijn ik morgen ophalen 45 Euro'.
    'Wil je een foto van de zolen maken'? Foto gemaakt en doorgestuurd. Paar uur later 'wil je een foto van de binnenzolen maken?'.
    'Mijn man zegt dat datzelfde apparaat ook voor minder te koop is'. ' Fijn dat hij het goedkoper heeft gevonden, dan kan hij het daar kopen'. Dag later 'we willen het apparaat toch kopen'. Ja, dacht ik al, nergens goedkoper te vinden.
    'De broek viel wel smal'. Ja, als je de advertentie had gelezen, had je dat gezien.
    'Kunt u het verzenden'? Nee, het staat niet voor niets op uitsluitend afhalen. 'Ja, maar het kan wel verzonden worden (met een link ofzo naar Postnl). Goh, daar was ik zelf niet op gekomen.
    'Mag mijn zoon even plassen'. Ja hoor. Zijn ze weg, heeft dat kind alles onder geplast.

Wat ik vooral irritant vind, zijn mensen die bieden en niets meer van zich laten horen als je ze een bericht stuurt of die niet op komen dagen of uren later.

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Doe er niet meer aan mee. Breng alles naar de kringloop.

Was hier een oproep op Nextdoor of er spullen waren voor kinderen in noodsituaties. Wij hadden een ongeslapen 1 persoonsbed. Voor die ene keer dat er eens in de toekomst iemand zou kunnen komen slapen. Nooit gebeurd. Gelijk gereageerd. Was de eerste reactie. 0.0 antwoord terug.

Ik heb het op marktplaats wel andersom gehad. Playstation gekocht, nooit ontvangen. Enige keer in mijn leven dat ik opgelicht ben.

1 keer had een vrouw oude kookboeken geplaatst, waren van haar helaas overleden vader. Ze woonde ik dezelfde woonplaats als mijn collega. Was gratis ophalen. Ik vertelde haar dat mijn collega in de buurt woonde. Ze geloofde mij voor geen meter, deed heel lelijk. Tot ik haar kon overtuigen dat het echt was. Geen excuses niks. En dat voor gratis boeken.

16. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Dat laatste ja! Gek wordt ik ervan. Je biedt een bedrag, de verkoper gaat akkoord, dan is dat toch mooi? Nee dan hoor je niets meer. Soms stuur ik dan na twee dagen ofzo een betaalverzoek:p

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Niet zo zeer mp maar wel market place op fb. Of ik het product kan meegeven met de post, iemand komt dan het geld brengen. Zo irritant heb nu bijv onze trampoline er op staan en heb nu 6 van dat soort stakkers gehad.

En ook dat ik de trampoline nu voor heel weinig geld er op heb staan er reageert weinig. En als ik het zeker gratis er op zet reageert iedereen wel opeens.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Dat ik dingen bewust op vaste prijs zet en er toch koekebakkers zijn die proberen af te dingen. Hey t staat LETTELIJK in de tekst! En bieden staat uit.

Heb je t over een grote little tikes glijbaan in goede staat voor 30,- en dan met 15 aankomrn. Ehm nee?

Ding ging weg omdat met t leeftijdsverschil tussen G en R het wqt te link was, met wat we tot op heden zien. T begint schattig en eindigt op SEH dan nee bedankt.

Maar goed degene die m op kwam halen kwam keurig de afspraak na, was alleen t bandje vergeten wat ik had aangeraden aangezien hij GROOT was maar goed stuk touw wat we hadden deed t wel.

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    DHL pakketjes die verdwijnen :confused::confused::(

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik verkoop een hoop, dus ook een hoop irritaties..

Maar mensen die 10 euro bieden als de vraagprijs 100 euro is bijvoorbeeld.
    WAT VERWACHT JE NOU? IK BEDOEL je snapt dan toch zelf wel dat het verspilde moeite is om een bod uit te brengen. Dat verpruts je toch je eigen en iemand anders zijn/haar tijd.

Of iemand die een bod doet. Bijv 25 euro, je gaat akkoord en krijgt 1 minuut later een nieuw bod van diegene van 15 euro.
    Jaaaaaa daaaaaag

Deel Deze Pagina