En die dan bij elk nieuw bod steeds maar 5 cent er bovenop blijven doen.... Dus niet een keertje maar tig keer als je niet uitkijkt
Ik wilde ooit een speelhuisje kopen voor in de tuin. Een mooie gezien en een afspraak gemaakt om het op te halen. Vijf minuten voor vertrek kreeg ik een berichtje dat ze het toch niet zou verkopen omdat ze zich had bedacht....zucht. Gelukkig was ik niet al onderweg en had ik zoon niet verteld wat ik van plan was. Ooit zelf een keer iets doms gedaan; had jaren geleden een old skool game boy te koop aangeboden. Had man hem blijkbaar uit de doos gehaald.... niet gecheckt toen ik het ging opsturen naar de koper. Kreeg een dag later een berichtje van de koper die dacht dat hij was opgelicht. Ik voelde me zo stom! Ik heb het direct in orde gemaakt, dus het is voor de koper wel goed afgelopen.
Maar was die gameboy wel stuk? Hier ook 2 keer klachten gehad over iets wat ik had verkocht en stuk bleek te zijn na aankomst. 2 keer een filmpje laten maken. 1 klopte, die kreeg zijn geld terug en de ander was de fout van de koper zelf. Was nog wel te herstellen.
Ik vind altijd zo naar als mensen vragen wat wil je er minimaal voor hebben.. Vraag dan, wat wil je er voor hebben.? Of doe gewoon een goed bod. Ik heb er notabene nog bij staan dat ze moeten bieden naar waarde van het product.. Of mensen die bieden in een bericht. En niet via marktplaats. Heb nu m'n elektrische bakfiets te koop staan. Komen mensen aan met een bod van €100,-
Mensen die via Vinted vragen om een artikel te reserveren, en het dan niet kopen en niks meer laten horen (ook niet na berichten met de vraag of ze nog interesse hebben). Ik word dan altijd een beetje recalcitrant en wil het van de reservering afhalen maar twijfel altijd over wanneer ik dat met fatsoen kan doen. Ik ben nu met een dame al bijna een maand bezig over een stom t-shirt (via messenger en Vinted) echt zo klaar mee.
Ik doe niet meer aan reserveren op Vinted. Laatst ook weer een zielig verhaal, over dat ze pas volgende week weer geld heeft. Dat kan best en dat is vervelend, maar dan kan je beter pas kijken en kopen als je geld hebt. Deze dame bleef maar zeuren. Dan ben ik heel makkelijk hoor en blokeer de persoon.
Haha ja dat vind ik ook. Biede naar waarde zegt me dus niks. Als ik een bericht terugkrijg met: wat zou je ervoor willen geven dan reageer ik al niet meer.
Maar waarom? Wij hebben dit jaar een Hemnes kast op MP gekocht. Zag er echt uit als nieuw. Hoogste bod was 30 euro. Ik heb toen 60 geboden omdat ik de kast dat absoluut waard vond. 60 euro was alsnog iets minder dan 1/3 van de nieuwprijs, dus nog steeds een koopje.
Ja, maar ik krijg die 'wat wil je er minimaal voor hebben'-vraag ook bij een bieden vanaf prijs. Lijkt me dan duidelijk wat ik er minimaal voor wil hebben.
Ik vind het vervelend als er helemaal geen richtprijs genoemd wordt. Ik zou dan ook wel kunnen vragen wat ze er minimaal voor willen hebben. Dat geeft mij weer houvast en kan ik weer kijken hoeveel ik het dan vervolgens waard vind.
Dit inderdaad. Sommigen mensen plaatsen een bod zo ver onder de waarde dat ik daar niet per se in mee wil gaan en dus inderdaad meer naar waarde ga bieden. Wij hadden de bugaboo donkey compleet te koop. Die staan meestal voor aardige prijzen erop. Ik vond mijn 400 euro vraagprijs al redelijk laag. Begonnen mensen ook met 150/200. En dan inderdaad die vraag: wat wil je minimaal hebben? Dan is er vrijwel geen ruimte meer voor onderhandelen. Mijn minimaal die ik meedeel is dus ook hoger dan mijn echte minimaal. En mensen die een prijs afspreken. Afspraak maken voor overhandigen en vervolgens product gaan afkraken en willen afdingen aan de deur..
Omdat ik dat geen eerlijk bod vond voor het product. Ik vond het veel meer waard dan 40 euro en dat gun ik mensen dan ook.
Hier ooit een dame die vond dat mijn foto’s niet goed genoeg waren voor de prijs die ik voor mijn artikel vroeg. Duidelijke foto’s trouwens, van de maat, model, kleur en het aangehechte prijskaartje en de afmetingen erbij Ik vroeg er 18 euro voor…… Na haar “ tips” werd ik ook razendsnel geblokkeerd