Ik heb ooit een paar timberlands gekocht via mp. Tien keer gevraagd of ze werkelijk zgan waren zoals in de advertentie stond. Ja natuurlijk was het antwoord. Toen ik ze kreeg kon ik wel janken. 50 euro betaald voor afgetrapte schoenen. Toen kreeg het verhaal een andere wending. Ik zette ze weer op mp met duidelijke foto's erbij en dat ze echt gebruikt waren voor 25 euro. Daarvoor wilde iemand ze wel hebben. Nogmaals gezegd dat ze wel ouder waren maar dat was kennelijk prima. En zo apart... Meisje dat ze had gekocht stuurde me nog een bericht na dat ze zo blij was met de schoenen en dat ze er echt goed uitzagen... Echt apart want dat was niet zo. Was ook niet cynisch bedoeld van haar want nog eve met haar wat apps gewisseld en ze kwam erg blij over. Ik geen 50 maar 25 verlies gelukkig
Ik ook. Ik reageer ook bijna nooit op van die terug biedingen. Mijn doel is eerst selecteren wat ik eventueel zou willen kopen en erna scrol ik eens op mijn gemakje.
Op Vinted vind ik het best irritant als mensen na ontvangst niet even de moeite nemen om alles is oké in te drukken. Zodat ik mijn geld ook snel krijg.
Op vinted niet eerlijke mensen over de staat van het item. Op marktplaats mensen die niet op komen dagen, niet terug berichten. En op beide het enorm onder bieden via een bericht
Zo wat heb jij veel geduld zeg! Ik deed er nooit aan, maar kreeg van de week toevallig de vraag. Ik gevraagd met welke reden. Ze zou over 2 dagen dr salaris krijgen. Dus ik dacht; oké vooruit, sneu ook als je daar op moet wachten. Maar neehoor, vervolgens hoor ik niks meer. Dat heb ik dr wel even duidelijk gemaakt na 4 dagen en natuurlijk gelijk eraf gehaald en geblokkeerd. Doeii
Zielige verhalen vind ik sowieso irritant. Ik wil iets kopen/verkopen. Ik hoef jouw levensverhaal niet te weten
Dus jij wil niet weten dat de hond van mijn oud overgroot tante haar buurman zijn neef heel graag die schoenen die jij te koopt heb wil ik hij daar zo lekker op kan kauwen? Maar dat ik het pas over 2 maanden kan betalen omdat…….. sorry ik moest het even doen
Sommige dingen hier zijn Heel herkenbaar. Ik zit dan niet op vinted maar verkoop wel eens wat via facebookgroepen. Gisteren ook weer, hebben een wasmachine en droger te koop omdat we de nieuwere van m'n overleden schoonvader nu hebben. Wasmachine en droger zijn 10 jaar oud maar doen het nog prima. dus gisteren om 8 uur s'avonds hup op een aantal groepen gezet voor 50 euro voor samen (wat mijn voorkeur heeft) of los voor 30 per stuk..nou had er wel 50 per stuk voor kunnen vragen volgens mij. Pb box stroomde in 10 minuten vol. Dus binnen paar minuten al een afspraak met iemand die ze beide wil, gemaakt om te komen kijken en de advertentie op gereserveerd gezet. Kijk ik vanochtend op fb, gewoon nog 32 berichten van mensen met een zielig verhaal waarom zij het echt nodig hebben blablabla. Dus nu hoop ik dat degene met wie ik een afspraak heb gemaakt ook echt komt vanmiddag, en anders de eerst volgende want heb niet echt zin om nog te gaan uitzoeken wie er daarna het eerste was. Mijn grootste ergenis is toch wel dat mensen een afspraak maken en vervolgens niet op komen dagen zonder bericht of elke keer met smoesjes komen waardoor ze nu echt niet kunnen maar morgen wel, en dan zit je vervolgens weer voor niks te wachten pfft. Op fb werk ik nu met een zwarte lijst, mensen die niet opkomen dagen zonder reden of met smoesjes aankomen die gaan op m'n zwarte lijst en die mensen krijgen gewoon geen reactie meer van me. Ik zet er ook regelmatig wat op gratis af te halen en dan zijn het eigenlijk altijd dezelfde mensen die reageren (sommigen reageren letterlijk op alles wat gratis is ) die mensen krijgen ook niks meer nadat ik al een paar keer iets gratis erop zet om het binnen 2 dagen voor veel geld op andere groepen terug te zien...pfft niet grappig soms. Merken jullie ook dat speelgoed op het moment echt totaal niet loopt? Heb al weken vanalles van paw-patrol online staan maar nog geen enkele reactie jammer genoeg.
Een item gekocht voor mn paard. Aangegevendat ik interesse had en aangegeven dat ik het binnen een bepaalde tijd wil gebruiken. Keurig betaald. Hoor je niks meer... Na 3 berichten kreeg ik een berichtje dat ze stage heeft tussen 7 en 5 uur en dat ze pas volgende week kan posten. Grrrr... Ik vind dat dus echt niet netjes. Ondertussen is het op 17-8 betaald en nog niks gepost.
Ik had een poosje geleden een bijzonder positieve ervaring op marktplaats. Ik had 4 tuinstoelen erop gezet voor 20 euro in totaal. Die dingen waren 10 jaar oud, wel in prima staat maar niet iets mega bijzonders. Volgens mij had ik ze ooit nieuw gekocht bij de Kwantum voor 45 euro per stuk. Na 10 jaar verwachtte ik er niet veel meer voor te krijgen. Binnen een paar dagen liep het bieden zodanig op dat ze uiteindelijk voor 60 euro (voor allevier) verkocht zijn! En de meneer die ze kwam halen moest er nog een flink eind voor rijden ook. Maar goed, hij blij en ik blij!
Poos heen en weer bieden, uiteindelijk tot een akkoord gekomen. En dan niets meer laten horen Ondertussen heeft iemand anders het gekocht, maar wel een beetje apart
Dat een advertentie wordt verwijderd omdat ze van vinted denken dat ik niet mijn eigen foto's gebruik. Nu heb ik gewoon een super camera en een goede app dus maak ik hele mooie foto's. Dus ben ik genoodzaakt om crappy foto's te plaatsen anders verwijderen ze de ad.
Zo irritant inderdaad! Ik had laatst ook zoiets; ik had twee dingen te koop (twee nieuwe plantenbakken in één koop). Vinted bleef de advertentie afkeuren, omdat ik ze er apart op moest zetten. Echt wat een onzin, ik wilde ze niet apart verkopen maar als setje van twee (om te voorkomen dat ik er met maar eentje zou blijven zitten), maar werd geforceerd om nieuwe foto’s te maken waar er maar eentje op stond.
Ik reserveer pas als ik een concrete ophaalafspraak heb gemaakt of als het geld is overgemaakt in geval van opsturen. Ik had laatst een ophaalafspraak, ik had zelf iets gekocht bij iemand in de buurt. Zo'n trage respons elke keer. Op een gegeven moment een tijd kunnen prikken, maar ik kreeg 10 min voor tijd pas het adres. En dat voor iets wat al even in de schuur stond, zeiden ze. Nou, dan moet je toch blij zijn als er iemand eindelijk interesse in heeft?
Waarom verkopen jullie (ook) op Vinted? Wat is daarvan het voordeel t.o.v. Marktplaats? Dat wat ik ervan weet, heeft het alleen maar nadelen t.o.v. Marktplaats.
Ik doe het alleen als het op marktplaats niet lukt. Vinted heeft een groter bereik (ook andere landen) en verzenden is voordeliger.