Ik maak tegenwoordig daarom eerst een concrete ophaalafspraak, incl tijd. Daarna adres pas. Als koper vallen me de hoge prijzen op. Ik ben vooral geinteresseerd in bordspellenen en die worden dan voor 5 - 10 euro onder de nieuwprijs aangeboden. Of dan zie je iets er al heel lang opstaan, maar willen ze niet in prijs zakken. Dat jij het zoveel waard vindt, betekent niet dat het zoveel waard is.
Hij wil nu morgen komen. Ik geef aan dat we pas na 8 uur thuis zijn. 'Ok 8 uur ben ik er'. Zoek het uit
Niet echt een beleefde manier van communiceren Hopelijk valt het uiteindelijk mee en betaald hij gewoon netjes wat jullie er voor willen hebben
Dat hadden we laatst, verkoper wilde eerst dag en tijd afspreken, maar een adres kwam maar niet (was bij ons in de stad, dat wisten we dan wel, maar van de ene kant naar de andere kant is zo 10 km fietsen). Uiteindelijk kregen we een halfuur voor de afgesproken tijd het adres; ruim 7 km verderop, we waren zowel 's ochtends als 's middags in die wijk geweest (was maar 1 straat verder). Voelde toen toch wel vervelend dat we weer die kant op moesten, terwijl we het hadden combineren, maar ze wilde echt niets laten weten, geen straatnaam, zelfs geen wijk. Maar van gevallen zoals bij me1989 zou ik ook de kriebels krijgen en dan is het ook wel begrijpelijk dat je eerst een afspraak maakt en dan pas adres laat weten.
Ik heb nu toch wat raars, had via vinted wat besteld, zou met DPD bezorgd worden bij het winkeltje hier in de buurt. Maandag 14.30u kreeg ik een bericht dat de verzender het pakketje bij haar verzendpunt had ingeleverd (superfijn dat ze het zo snel had verstuurd). Maandag 15.35u krijg ik een berichtje dat mijn pakket kan worden opgehaald. Ik verder niet over nagedacht en dinsdag (dag later, want maandag bezorgen leek me zo raar) naar het afhaalpunt, daar was het niet. En woensdag ook niet, en donderdag ook niet. Gisteravond nog maar eens gekeken, staat er bij afhaalpunt het adres waar het ingeleverd is. Vandaar dat het een uur na verzenden af te halen was. Nu dacht ik net, ik bel dat (inlever) DPD-punt om te vragen of mijn pakket daar ligt.... ze wilden niet eens kijken. Als het is ingeleverd dan is het met de chauffeur mee en niet bij ons. Dus nu moet ik (denk ik?) wachten tot het wordt teruggestuurd en kunnen we opnieuw beginnen. Maar vind het zo raar dat ze niet even kijken, lijkt mij niet veel moeite en dan kun je het toch alsnog op de kar leggen voor versturen.
Ditzelfde heb ik ook gehad. Ik had het ingeleverd en een paar dagen erna krijgt de koper een bericht dat het is afgeleverd bij een punt (mijn punt dus). Ze had de bestelling gepauzeerd en Vinted gevraagd, die zei dat er een fout zit bij dpd en dat hij t snel aangeeft dat het is afgeleverd. Dat klopte dus ook. Paar dagen erna heeft ze het op kunnen halen op haar punt. Ik zou een paar dagen wachten dus nog. Evt Vinted even een bericht doen.
Nou 3x raden. Ik gaf aan dat we om 8 uur thuis zouden zijn. 'Ik kan niet komen'. Pfff waarom zijn mensen zo?!
Ik heb alleen een duimpje omhoog gestuurd. Vanochtend kreeg ik van een ander account ook een bod, maar echt van dezelfde denk is. Precies dezelfde schrijfstijl, met 3 puntjes achter elke zin. Alleen een lager bod. Nogmaals ik snap zulke mensen niet. Waarom zou je reageren als je toch niet komt.
Heb een nieuwe broek gekocht via vinted. Heeft de verkoper het niet binnen het termijn verstuurd. Ik heb haar een bericht gestuurd of ze het alsnog kan versturen. Ik zie dat ze het heeft gelezen, maar krijg geen reactie terug. Heel bijzonder....maar goed krijg via Vinted wel mijn geld terug.
Oh echt hè, zulke mensen zijn zo irritant! Ik zou gewoon aangeven dat je gewoon 175,- wil hebben en klaar. Hopelijk houden ze dan op. Gewoon vasthouden aan je prijs, houden ze denk ik het snelst op.
Ik verkoop veel op een Facebook verkoophoek waar het bieden vanaf 50 cent is tot en met 24 uur na het eerst geplaatste bod. Degene die na exact 24 uur het hoogste bod plaatst, wint het artikel. Wat ik echt gruwelijk irritant vind, is als ik een bericht krijg in de trant van "ik haal het dan en dan, zo en zo laat op. Adres?" Dus totaal geen aanhef en mijn adres op gebiedende toon "vragen". Dan reageer ik terug met "goedemorgen/middag/avond, ja hoor dat kan of sorry dat schikt niet maar het zou wel dan en dan zo en zo laat kunnen. Mijn adres is zwangerschapspagina 123. Groetjes Niva0230 Én als mensen te belazerd zijn om zelf even het verschuldigde bedrag bij elkaar op te tellen. "Hoe veel is het?" Dan wil ik echt "88 euro" zeggen. Wedden dat ze dan opeens wel weten dat ze me maar 1,50 hoeven te betalen?
Dat laatste heb ik andersom met onze kinderwagen. Daar krijg ik juist echt schandalig lage biedingen op gezien de nieuwprijs, vind ik. Maar ik ga dat ding echt niet spotgoedkoop weg doen. Dan houd ik hem liever zelf. Dat is niet zo gek toch?
Het niet reageren als je iets te koop hebt staan.. Er staan al weken bepaalde achterlichten voor de auto op MP en die wil ik graag kopen. Maar hij/zij leest de berichten wel maar reageert gewoon niet. Zoooo frustrerend.
Hier vooral Vinted irritaties. Dingen kopen, vervolgens niet ophalen en krijgje het retour. Al het werk voor niets..
Items vele malen duurder aanbieden Efteling spookslot boek 25 euro in de Efteling te koop Staat gewoon voor 50-100 euro te koop
Dat mensen de advertentie niet lezen. Bij sommige items heb ik een vaste prijs. En toch biedingen doen. Super irritant. Als ik dan reageer zeggen ze ook doodleuk ‘oh ja ik lees altijd maar half’. Grmpf
Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt. Ja, 1x maar dat was zo afgesproken, want het was op een ander punt bezorgd. Toen heeft ze het daarna nog een keer gekocht.