Je grootste marktplaats/vinted/etc. ergernissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lill, 23 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Naja, ik heb dat pas ook gedaan. Dat dekentje was nu namelijk onder de €50 ergens en zij had een vaste prijs van €45. Dan was ik in de winkel goedkoper uit, dus vroeg of ze dat wist en misschien toch wilde zakken. Maar nee. Nouja, ook prima, maar dan koop ik m natuurlijk wel gewoon bij een winkel.

lorreke vindt dit leuk.
  2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Maar waarom zou je een reactie geven op de bieding? Zeker als het jou zo irriteert. Dan zou ik mijn energie er niet insteken. Op Vinted reageer ik bijna nooit op de biedingen. En bij vervelende berichten, blokkeer ik de persoon.

Eefje00 vindt dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vraagprijs 30 euro..
    Bieding: 5 euro
    Bericht : mag ik hem voor 5 want ik moet er heel ver voor rijden

Ja, niet mijn probleem?

Pas geleden nog een set van 3 ronde zwarte mangohouten salontafeltjes met stalen poot erop gezet. Hagelnieuw, nooit gebruikt, nog in plastic in de doos. Heb ze alleen eruit gehaald om een foto te kunnen maken.

Nieuw zijn ze in de winkel 179 euro en ik vroeg 100.

Bieding van 50 en die vrouw ging helemaal de discussie aan dat ze niet nieuw waren want ik had ze immers al uit de doos gehaald etc. Zo vermoeiend.

spruitje80 en Mrs1 vinden dit leuk.
  4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Niet reageren op biedingen? Dat doe ik eigenlijk altijd wel. Maar niet reageren staat dus niet gek?

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik zou ze wel als nieuw beschouwen en dan vind ik het een heel schappelijk prijs. Ik heb interesse in switch spelletjes en bordspellen, maar daar vragen ze dus gerust minstens 80% van de nieuwprijs voor, ook al zeggen ze 1x gespeeld, of nog in seal. Ik verwacht op de tweedehandse markt ook tweedehandse prijzen. Je kunt lager inzetten en je merkt vanzelf als er biedingen blijven komen. Dan haal je alsnog een hogere prijs eruit, dat is je mazzeltje.

lorreke vindt dit leuk.
  6. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Als men biedt onder jouw vaste prijs, dan zou ik niet weten waarom je op het bod moet reageren. Zeker niet als het ver onder jouw gestelde vaste prijs is. Die biedingen neem ik dan niet serieus.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik heb nooit een vaste prijs. Ik bied iets aan voor een bepaalde prijs en heb ook altijd de optie 'bieden' ingeschakeld. Dan reageer ik dat ik het bod te laag vind. Of dat ik het bod nu te laag vind (als het er net een dag op staat), maar dat ik wellicht de week erna er anders over denk.

Ik doe nooit bieden vanaf, want dan gaan mensen er vanuit dat ze het voor dat bedrag ook wel kunnen krijgen.

Ik had laatst een bod van 80 waar ik 110 voor vroeg. Ik zei dat ik er minstens 100 voor wil hebben en daar ging de koper direct mee akkoord.

8. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Misschien heb je wel gelijk. Ik reageer eigenlijk altijd wel even, gewoon op een nette manier, omdat ik dat zelf ook fijn vind als mensen dat doen. Maar het kost me niet heel veel energie hoor, ben het gelijk weer kwijt. Het is voornamelijk irritant als het meerdere keren achter elkaar gebeurd.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    dit dik gedrukte klopt inderdaad! Ik merk dat ik dat zelf ook denk, en dat als ik dit instel op marktplaats ik ook kies voor een bedrag waarvoor het weg mag.
    Ik heb maar voor enkele dingen vaste prijzen, met name dingen die nog nieuw zijn en waar ik niet teveel verlies op wil hebben. Vaak zijn die vaste prijzen dan alsnog hele prima prijsjes om iets nieuws voor te kopen.

10. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Super irritant: mensen die kleding of schoenen aanbieden op Vinted in de categorie ‘nieuw’ terwijl je duidelijk ziet dat het minstens een paar keer gedragen is. Nee, het is dus niet nieuw :confused:

bababoe vindt dit leuk.
  11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja, mag ik het voor x bedrag? (Terwijl er al een hoger bod is)
    Want het moet verzonden worden en ik wil kopersbescherming.

Ik : Ik gebruik helaas geen kopersbescherming. En ik heb al een bod wat x bedrag hoger ligt.

Alsof ik 100 euro ga zakken, terwijl ik al een hoger bod heb ontvangen. (Meerdere zelfs) :o:

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw

Zoooooo hatelijk.

Of nieuw met kaartjes eraan.
    (En dan de kaartjes aan het hangertje gehangen omdat het gedragen is)

Ga weg joh. Heel vervelend :rolleyes:
    Ik ben echt in een zeurmodus vandaag :roflmao:

nosilla vindt dit leuk.
  13. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113

Ja die categorie ‘nieuw zonder prijskaartje’ wordt door veel mensen echt heel ruim genomen. Daar erger ik me ook aan. Nieuw is nieuw, een keer gedragen (of gewassen) is dus niet meer nieuw.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.204
    113
    maar voor mij zit er wel verschil tussen 1x gedragen of zelfs 2x , en tussen ‘in hele goede staat’. In hele goede staat vind ik iets dat een seizoen lang een wel eens is gedragen / gebruikt.

15. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ja, met minimale gebruikssporen. Bij iets wat als nieuw zonder prijskaartje staat verwacht ik dat ik het bij wijze van cadeau zou kunnen geven.

Ik heb ook weleens iets erop gezet wat als nieuw eruit zag maar ik 1 of 2 keer gedragen had maar waar je niks van zag, dat heb ik ook als nieuw erop gezet. Maar niet in de tekst erbij gezet dat ik het 1 of 2 keer gedragen heb :o:

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Ja precies dit. Ik vraag er vaak extra naar, maar ze vinden het echt doodnormaal om die optie aan te vinken. Ik erger me daar ook heel erg aan.

bababoe vindt dit leuk.
  17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Pffff marktplaats, daarmee kom je er echt achter hoe verschillend wij mensen zijn, mijn hemel :roflmao:.
    Ik onthou niet alles helaas maar afgelopen jaar toevallig nog iemand die biedt en vraagt of hij het over 3 weken op kan halen :roflmao:. Hij woonde ver weg maar was dan 'in de buurt' vanwege familiebezoek ofzo (was nog 20 km maar goed). Ik heb netjes gezegd dat wanneer ik het dan nog heb hij het gerust op kan komen halen maar ik het niet voor hem ga reserveren. Nou goed, dat was dan akkoord. Hij zou nog een berichtje sturen voor een concrete afspraak. Nou, 3 weken later had ik het inderdaad nog dus hij stuurt weer een berichtje. Niet met de vraag wanneer het zou kunnen, nee 'donderdag rond half 11 ben ik er'.......euh....dan moeten wij gewoon werken hoor o_O:roflmao:.
    Uiteindelijk maakte hij het geld over en mocht ik het buiten zetten ;). Nog wel even gezegd dat het op zijn risico was :|. Helemaal goedgekomen maar was weer een interessante situatie.
    Er zijn soms ook juist echt pareltjes van MP-verkopen. Mensen die zó onwijs blij zijn, soms een foto sturen van het item in de nieuwe setting mensen die bij gratis af halen met een lief cadeautje aankomen. En een keer zelfs gehad dat ik onwijs veel spullen meegaf (dozen vol mooie en leuke spullen maar zelf echt geen zin om op een rommelmarkt te gaan staan) en de mevrouw met grote ogen stond te kijken hoeveel het in het echt was, bij het inladen in de auto een extra tientje uit de auto haalde en er op stond dat ik het aannam (wat ik echt niet wilde maar ze smeekte me bijna) en vervolgens naderhand nog een berichtje stuurde hoe enorm blij ze was en ze had al van alles uitgedeeld aan mensen en die waren ook heel blij, enzovoorts, echt zó lief :oops:.

nosilla, breister, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als ik grotere dingen verkoop zet ik de advertentie altijd op “ophalen” . Ik snap dat je in theorie een rolgordijn van 2m ook kan verzenden, maar ik heb gewoon helemaal geen zin om dat goed in te gaan pakken en natuurlijk komt het dan ook niet goed aan… en we wonen ook heel centraal in de randstad dus echt veel mensen zouden het gewoon op kunnen halen denk ik dan…. Maar hoeveel biedingen je dan niet krijgt met gebedel erbij of je het toch op kan sturen!
    Ik heb het nog even teruggelezen, maar ik met 12 mensen een discussie gevoerd die vonden dat ik het wel even op kon sturen en dat het toch niet zo moeilijk was en echt geen werk om even in een vuilniszak te stoppen met een tape erom.

Een heel verhaal dat iemand zn bejaarde vader precies dat rolgordijn zocht en hij was oud en ziek en of ik het niet toch op wilde sturen:$ Ik heb een linkje van hetzelfde rolgordijn nieuw van de bouwmarkt gestuurd, nooit meer wat gehoord:D

19. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    dat vind ik ook, maar daarom zet ik dat dan in de tekst. De categorie ‘heel goed’ geeft namelijk gewoon aan dat het in hele goede staat is. In de omschrijving benoem ik dan dat het nieuwstaat is (maar dus niet meer nieuw).

KleineLai vindt dit leuk.
  20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik had eigenlijk geen problemen met vindted maar ik vind het wel irritant als het pakketje blijft liggen. Ook nog een groot pakketje ook.

Deel Deze Pagina