Er zijn nou eenmaal dames die niet kunnen rekenen. Ik ben er daar ook 1 van ( en daar schaam ik me al genoeg voor) Snap niet dat mensen zich daaraan kunnen ergeren, sommigen kunnen dat wel en sommigen kunnen dat gewoon niet. En nee ik ben geen caissière, maar vind het wel sneu dat ze hierop afgerekend worden ( mooie woordspeling dacht ik zo )
N Nou ja, dat eens een keer iemand het niet kan ok. Maar het valt mij ook op bij de jongere generatie dat niemand meer lijkt te kunnen. En ze hoeven niet eens echt te rekenen. Als iemand 6.20 moet betalen en die betaalt met 11.20, geeft de kassa gewoon aan wat je terug moet geven
Mensen die iets vergeten zijn, het even snel gaan pakken en dan vijf minuten wegblijven... sta je dan...
Daar kun je een klacht over indienen. Bij de drogist hebben de medewerkers een privacy en zwijgplicht.
ooohh vandaag weer... de plastic tasjes die bij de kassa hangen waren op. Moet ik helemaal (ja in mijn beleving bijna een kilometer ) lopen naar een volgende kassa, me daar tussen alle andere mensen in de rij wurmen om daar een plastic tasje te pakken
De oudere mensen die op mijn vrije zaterdag boodschappen gaan doen. Ze hebben de hele week de tijd en dan moet het precies op zaterdag. Ze staan altijd in de weg omdat ze met elkaar moeten praten.
Ik werk in een supermarkt. Ik irriteer me aan mensen die boodschappen doen en dan bij de kassa aankomen en de helft kan weer terug, want niet genoeg geld. Bij sommige is het elke keer weer raak. Zo irritant. Neem dan een scanner, kun je precies zien hoeveel je moet betalen. Of anders neem je maar een rekenmachine mee. * beurtbalkje. Maak me niks uit wie het plaatst, als die maar geplaatst word! Ik kan niet ruiken of het wel of niet van jou is.
* mensen die meteen ma het toegangspoorten blijven staan ok even te oriënteren of hun briefje te zoeken. Uh hallo, nu knalt het hekje tegen mij en mijn kind aan, paar stappen verder kun je prima stilstaan. * als de enige kassa met brede doorgang dicht is... sta je dan met he tweelingwagen.. * mensen die hun boodschappen op de band hebben gelegd en dan daar blijven staan totdat ze aan de beurt zijn. Uh hallo, loop eens naar voren, wij willen onze boodschappen ook graag neerleggen ipv die zware mand blijven tillen..
Ik heb discalculie. Maar kan toch echt terug tellen. Door terug te tellen leer je zelf ongemerkt steeds beter rekenen.
Je hoort gewoon geld te kunnen terugrekenen als caissière bij het geld teruggeven. Dat behoort gewoon tot je functie. Kan je dat niet of ben je niet in staat om dat te leren dan hoor je niet achter een kassa. Het is onbeschoft om mensen gewoon een hand met geld terug te geven en het ze zelf te moeten laten uitzoeken. Heb zelf vroeger ook in een winkel gestaan en kon ook slecht (of in ieder geval niet snel) hoofdrekenen. Als iemand geld erbij gaf omdat het dan makkelijker teruggeven zou zijn dan vond ik dat in het begin ook lastig. Maar heb gezorgd dat ik dat heel snel heb geleerd, net zoals terugrekenen bij het teruggeven zodat mensen kunnen zien dat je genoeg geld teruggeeft. Had ik het niet in redelijk korte periode geleerd dan had ik echt begrepen dat ik niet geschikt zou zijn voor de functie en had ik ander werk gezocht.
Mensen die midden in de winkel staan te leuten Bij de broodjes afdeling 10 broodjes uit de bak schuiven om er vervolgens maar 2 te pakken Mensen die alles moeten aanraken
Nou ik oefen al jaren en ik kan het gewoon echt niet. Ik snap de logica gewoon niet , ben daarin tegen wel weer heel goed in talen. Ik heb echt trauma's van de vele extra taken die ik moest doen van leraren om het maar te kunnen.
Er zijn ook genoeg meisjes die achter de kassa Gezet worden die dit zelf niet eens willen. Die beginnen met vakkenvullen en worden zo achter de kassa Gezet. Ik stoor er niet aan dat ze het niet kunnen. Want ik kan het zelf ook niet En dat snelle leren kan niet iedereen. Ik moest van mijn oude baas toen ik in de horeca werkte ook achter het ijsloket. Aangegeven dat ik dit niet kon maar ik moest. Ik schaamde me echt dood dat ik niet alles uit mijn hoofd op kon tellen. Ben er wel eens huilend weg gelopen
Dat mensen hun boodschappen al op de band gaan leggen terwijl ik nog niet klaar ben. Als ik klaar ben leg ik een balkje neer en maak ik ruimte voor je.
Als je aangeeft dat je iets niet kunt (leren) dan zal je meestal ook niet in die functie worden gezet. Alle supermarkten die ik ken zoeken naar vakkenvullers of ze zoeken naar caissières. Geen combifuncties. Wat jij hebt meegemaakt is zover ik het ken echt niet de regel. En zou het mij overkomen zijn terwijl ik had aangegeven het niet te kunnen dan had ik een andere baan gezocht.
Wanneer je in een lange rij staat en eindelijk bijna je spullen op de band kan leggen, dat er dan een nieuwe kassa opgaat waarbij de caissière netjes roept: "de eerst wachtende mag hier aansluiten" en dat mensen die achter me staan, dan bijna voorbij rennen/duwen om een plekje bij de zojuist geopende kassa te krijgen en vervolgens je negeren wanneer je zegt "ik geloof dat ik eerder aan de beurt was"... Of: Wanneer je in een lange rij staat en eindelijk bijna je spullen op de band kan leggen, dat er dan een nieuwe kassa opgaat, tenminste dat wordt gezegd of omgeroepen. Dat ik vervolgens verkas naar die andere kassa maar dat het dan nog weet ik hoe lang duurt voordat daar eindelijk iemand zit. En dat je dan ziet dat de mensen die eerst achter je stonden in die andere rij, inmiddels allang aan de beurt zijn geweest bij de kassa waar ik eerst ook stond. En: De kortste rijd duurt uiteindelijk toch altijd het langst. Tenzij ik daar niet in sta (ik sta dus in de langere rij), dan is die korte rij ook echt sneller. Ik heb echt een speciale gave ofzo om in de langst durende rij te gaan staan.
Ja totdat iemand vraagt of je er wat bij wil... Ik heb daar dus enorm moeite mee en raak helemaal in de war... Ik ben al blij dat ik weet hoeveel 2+2 is