Hai dames Ik heb een zoon van 4 en die is in het verleden door de oppas vaak met de riem geslagen om niks. Dit heeft ongeveer 2 maanden geduurd tot we erachter kwamen. maar nu is het dat hij met school is begonnen en thuis heel erg veranderd is. Op school is de juf naar hem toe streng omdat hij haar aandacht contineu opeist van een kindje duwen of vragen of de juf boos is. nu thuis vraagr hij mij heel vaak van mama jij bent toch niet boos op mij en dat moet ik dan ook uiten door te gaab lachen. Als hij wat doet wat niet mag of wat laat vallen niet expres of als ik met hem bezig ben en ik krijg pijn in me been dan is het meteen een angsthaasje dus meteen heel bang uit de ogen kijken en meteen zeggen mama niet klappen. Maar is het dan misschien wijsheid hem door een psych te laten kijken dit ivm dag het steeds erger wordt. Dus eerst was het alleeb als hij wat deed wat niet mocht en nu is het zelfs als hij niks heeft gedaan en bang is de schuld te krijgen. thanks dames
Mja het kan vast geen kwaad. En hij kan het maar beter kwijt zijn. Zou wel de juf even inlichten hoe het zit. Dan kan ze rekening ermee houden en d'r lichaamstaal aanpassen. Waarschijnlijk is een klein standje voor hem hetzelfde gevoel als voor andere kinderen een flinke straf is.
Jeetje, wat zielig! Het lijkt me best zinvol om dit eens voor te leggen bij een professional. En idd, weet de juf ervan?
Wat erg dat dit gebeurd is bij de oppas! Inderdaad even gesprekje met juf. Als ze het niet weet kan ze zich ook niet aanpassen. Aan school is misschien een school maatschappelijk werker verbonden en anders misschien even een gesprekje met de huisarts. Die kan jullie eventueel doorverwijzen. Succes!
Hier spreek ik uit ervaring van mijn eigen verleden, dit lijkt op een trauma. Ik zou hier zeker mee verder gaan want je zoontje moet dit duidelijk nog verwerken. Ook zou ik de juf inlichten voordat zij dingen gaat vermoeden die er niet zijn.... Niet om je bang te maken maar je weet maar nooit. psychiater zal denk ik niet meteen nodig zijn maar een kinderpsycholoog kan in ieder geval ook kijken hoe hier mee om te gaan en dan kan hij op zijn manier ook zijn verhaal kwijt. Is niet niks wat hem overkomen is.....
ach wat sneu zeg! knuffel voor je kindje. ik zou de oppas de nek hebben omgedraait denk ik:x zou ook op school even een praatje maken denk ik
Op school weten ze de grote lijnen ook. Vanmiddag naar een vriendin geweest en die dacht ook wat is er aan de hand met de kleine heel veel huilen en klein maken. Maandag maat dus even de ha bellen voor verwijzing en ook met de mw van school praten aangezien ze op school ook een breedteam hebben. Wordt vervolgd dit. Thnks dames
Wat sneu voor je mannetje. Akelig dat zulke mensen bestaan:x. Ik wil jou en je zoontje heel veel sterkt wensen, ik snap best dat naar school gaan moeilijk voor hem is.
Jeetje wat erg zeg. Ik zou idd ook hulp vragen via de huisarts. Veel sterkte voor je zoontje en voor jou natuurlijk!
Ik kan er goed mee omgaan maar ineens schiet me te binnen dat ik al weer waarom het voor hem allemaal weer naar boven komt. We zijn de persoon de afgelopen weken een paar keer tegen gekomen. Niet dat we een babbel ofzo hadden heb der gewoon straal genegeerd. Maar dank jullie wel.
Wat erg voor je kereltje! Idd even met school praten en professionele hulp vragen. Maar hebben jullie stappen ondernomen met de oppas? Aangifte gedaan of zoiets?
Morgenochtend met zl naar de ha. net gebeld dus ben benieuwd. Gelukkig een ha waar ik een band mee heb Strake ook ff juf wat vragen dus ben benieuwd.
Heftig verhaal. Hebben jullie aangifte gedaan tegen de oppas? En geven jullie hem zelf ook wel eens fysiek straf, omdat hij dat zegt als hij bang is dat je boos wordt? Ik zou in ieder geval al proberen te zorgen dat hij weet wat er gebeurd als hij straf krijgt. Bijvoorbeeld, de gang in. Nooit wat anders. Veel sterkte bij de huisarts, het lijkt mij echt vreselijk om dit mee te moeten maken.. Arm kind en arme jij
Jeetje wat verschrikkelijk. Om op zo'n jonge leeftijd al het vertrouwen in mensen kwijt te zijn. Hopelijk krijgen jullie de juiste hulp. Sterkte!!
Het hoort er ook een beetje bij de leeftijd. Bang zijn voor straf en vragen of Jr boos bent Je doet er in mijn ogen erg goed aan om met een huisarts te laten praten en je te laten Door bewijzen.
Straf weet hij of in de gang of geen tv kijken. Hangt af wat hij heeft gedaan slaan doen we niet hoor bereik je niets mee Morgen weer een update en donderdag gesprek met juf
Een een zijweg hoor - ik zie dat je geen antwoord geeft op de vraag of je aangifte hebt gedaan. Misschien vind je dat het los staat hiervan, kun je niets zeggen ivm de rechtsgang, of heb je om eigen redenen geen aangifte gedaan. Gaat het om dat laatste, dan is het misschien dat je bang bent om aangifte te doen? Win dan eerst eens advies in bij Slachtofferhulp Nederland, want je zoon moet niet angstig blijven, maar jij dus ook niet! Heel veel sterkte hiermee, ik hoop dat een mw jullie goed kan helpen.
Ik geef bewust geen antwoord op die vraag dit omdat het dan ingewikkelder gaat worden en we dan het doel voorbij gaan. nou vandaag even zoon uitgelegd dat hij morgen eerst naar de ha gaat en dan met pas naar school. Ik vroeg hem vandaag of hij zin had naar vriendin te gaan en dat wou hij wel en toen ik zei wil je naar X toe was het meteen neeee mama en vroeg hem toen waarom niet en zijn reactie was omdat X mij pij doet ze doet zo en hij sloeg zichzelf om het voor te doen. Dit is de eerste keer dat hij het echt gewoon aangeeft. Mijn hart brak. Nu kijken wat hij morgen zegt ben nu wel heel zenuwqchtig